- Az elmúlt évtized legjelentősebb dizájnforradalma új időszámítás kezdetét jelzi az Acuránál
- A népszerű, ötszemélyes, luxus RDX szabadidő-autó a valaha volt leggyorsabb, legkezesebb és legfejlettebb lesz
- Erős, 2,0 literes turbómotort, 10 fokozatú automata váltót és új összkerékhajtást kap
- Új műszerfal és kijelzők, panoráma tető, prémium anyagok és különleges audiorendszer jellemzik
Az Acura RDX Prototype a napokban tartotta világpremierjét az Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon. Betekintést enged az új stílusirányzat, a fejlett technológia és a luxus funkciók világába. Piaci bevezetésére az idei év későbbi szakaszában számíthatnak az érdeklődők Amerikában. A modell immáron az ötödik éve dönt eladási rekordokat, míg zsinórban a hetedik éve kel el belőle egyre több.
Az Acura RDX teljes átalakuláson esett át, így az első Acuraként testesíti meg teljes mivoltában a luxusmárka legújabb stílusirányzatát. Az új dizájnnyelv a néhány éve bemutatott Precision Conceptből merít formai jegyeket, amely nem merül ki a külsőben, hanem a Precision Cockpit egyedi felépítését és funkcióit is használja.
A prototípushoz kísértetiesen hasonlító végleges változat 2018-ban kerül a kereskedésekbe, mint egy lenyűgöző teljesítményű, kategória első helykínálatot, csomagteret nyújtó, valamint számos lenyűgöző, új, Acura-féle technológiát rejtő gépezet, amely új mércét állít a szegmensben. Továbbá, az RDX lesz az első Acura SUV, amelyhez elérhető egy A-spec felszereltségi szint további külső-belső optikai elemekkel (amely később minden kulcsmodellhez választható lesz).
A vadonatúj, harmadik generációs RDX új platformra épül. Ez jelentősen könnyebb és merevebb elődjénél, emellett színre lép a Type R-ből és az Accordból ismert 2,0 literes, benzines turbómotor - kategória elsőként 10 fokozatú automata váltóval társítva. Az Acura Super-Handling All Wheel Drive™ (SH-AWD®) következő generációja új hátsó differenciálművet kapott, amely révén 150%-kal nagyobb nyomaték továbbítható az egyes kerekekre, valamint a nyomatékelosztás a vektorvezérelt működés révén szintén a legfejlettebb a vetélytársak között.
Az Acura True Touchpad Interface Android-alapú, letisztult megjelenésű, s kombinálja az érintőképernyő és a távoli vezérlés adta lehetőségeket. Alapesetben oda kattintunk, ahova nyúlunk a nagy kijelzőn, de a toucpaden mindezt kicsiben is eljátszhatjuk. Ez lehetővé teszi, hogy a vezetők percek alatt hozzászokjanak a környezethez, és otthon érezzék magukat.
A hangvezérlés még kifinomultabb, éppen úgy, mint a 710 Wattos, ELS prémium hifi, a 4G-s wifi, a visszagurulás-gátló, és új a környezeti kamerarendszer. Alapárasak a fejlett vezetéstámogató rendszerek (pl. sávtartás, ütközésre figyelmeztetés, hátsó keresztforgalom-érzékelés, holttérfigyelés).
"A vadonatúj RDX erőteljes megnyilvánulása márkánk kilétének és céljainak" - mondta Jon Ikeda, az Acura alelnöke. "Az RDX egy nagyságrendi előrelépést jelent vásárlóinknak a dizájn, a stílus és a teljesítmény terén, olyan luxus funkciókkal és technológiával, amelyek növelik tulajdonosi élményüket."
Az új RDX öt felnőttnek nyújt elegendő helyet a kényelmes utazáshoz. Kategória első méretben az utastere, a hátsó lábtere és a csomagtartója is. A fűtött és szellőztetett első ülések formásabbak, Nappa bőr bevonatuk puhább és tartósabb. Elektromos állításuk 16 irányban lehetséges - mindkét oldalon. Az új modellek alapáron ultra-széles panoráma tetővel érkeznek, amely a legnagyobb a kategóriában.
Az Acuráról
Az Acura egy meghatározó luxusmárka az autós világban. Gyökerei egészen 1986-ig nyúlnak vissza, amikor a Honda az első japán gyártóként alapította meg prémiummárkáját. Precizitás alkotta teljesítmény jelmondata tükrözi eredeti céljait, olyan technológia és dizájn alkalmazását, amely újfajta vezetési élménnyel gazdagít.
Az Acura felhozatalában hat modellt különböztet meg - az RLX prémium zászlóshajót, a TLX és ILX sportszedánokat, az ötszemélyes RDX szabadidő-autót és a hétszemélyes, Amerika mindenkori legkelendőbb három üléssoros luxus SUV-ját, az MDX-et. 2016 tavaszán csatlakozott a palettához a következő generációs, hibrid NSX szupersportautó, mint az Acura teljesítményorientált szemléletének ékköve.