Hivatalosan is 2017 leginkább várt autója az új Honda Civic Type R. A WhatCar? magazin értékelésében jeleskedett a modell az olvasói szavazatok alapján az Egyesült Királyságban. Az idén 25 éves piros embléma történelmében tekintsük át a legfontosabb állomásokat!
1. Honda Civic Type R 2017
Genfben debütál a csúcs-Civic. Teljesítménye nem lesz kevesebb 310 lóerőnél, felépítése és súlypontja azonban még kedvezőbb elődjénél. Veled találkozunk a márciusi bemutatón?
2. Honda Civic Type R 2015
A CTR két éve bemutatott típusa több szempontból is különleges volt. Az első Type R Hondaként kapott turbómotort és öt ajtót. A sorozatgyártásra érett változat a forró ferdehátúak között állított új körrekordjával mutatkozott be a nagyközönségnek. A Nürburgringen elért idejével például a Lamborghini Gallardo LP 560-4 szuperautót is mag mögé utasította, de Hungaroringen és a Slovakiaringen sem kellett szégyenkeznie WTCC-s testvérei mellett a tesztidők alapján.
3. Honda Civic Type R 2007
A kizárólag Japánban kapható, négyajtós Civic Type R szívómotorja 225 lóerősre hízott. Európai változatával ellentétben független hátsó felfüggesztést és részlegesen önzáró differenciálművet kapott alapáron. Ütős darab volt!
4. Honda Civic Type R 2007
Az űr-Civic jó kezelhetőséggel és 201 lóerős szívómotorjával mutatkozott be. A K20-as blokkhoz frissített sebességváltó társult. Későbbi példányai részlegesen önzáró differenciálművet és híres Type R Championship White fényezést kaptak, amellyel sokak szívébe lopták be magukat.
5. Honda NSX Type R 2002
A Honda NSX Type R már első és hátsó légterelővel egyaránt büszkélkedhetett. De a legfontosabb: trükkök nélkül volt gyönyörű a hangja.
6. Honda Integra Type R 2001
Az új Integra Type R elődjének továbbnemesített változata volt. Motorja megegyezett CTR testvéréjével, de markánsabb megjelenésnek örvendhetett.
7. Honda Civic Type R 2001
A Honda UK által gyártott EP3-as modell népszerűsítette a japánok piros emblémáját a szigetországban. Elsőként rejtette a legendás K20-as sorozatot lemezei alatt, amelynek tagja később a híres Ariel Atom meghajtásáról is gondoskodott. Új mércét állított a kategóriában a kezelhetőség és a teljesítmény terén, mutatványát ennyi pénzért nem nagyon tudták utánozni a vetélytársak. Nem csoda, hogy megalkotta a reklámszlogent: "Bye bye, GTI!"
8. Honda Accord Type R 1999
Az ezredforduló előtti Accord Type R mindent tudott, amit az ember egy Type R-től elvárhatott. Több erő, kisebb súly, frissített motor (2.2 VTEC). Részlegesen önzáró differenciálműve javított a tapadáson és az irányíthatóságon, és akkoriban igen modernnek számított.
9. Honda Integra Type R 1998
A Civic-et egy újabb ikonikus testvér követte a sorban: az Integra. Az erősített karosszéria, a frissített felfüggesztés és az 1,8 literes VTEC motorral szerelt Type R kivívta a világ legkezesebb elsőkerekes sportkupéja címet az Auto Expressnél. Jogos a nagy dícséret!
10. Honda Civic Type R 1997
A mai napig rekord magasan, 8200-as percenkénti fordulaton leadott 185 lóerejével valóságos szörnyeteg volt a '97-es CTR. 12 literes fogyasztása jónak számított, tankja 45 literes volt akkoriban. Erő és praktikum, kétség kívül népszerűségnek örvendett a világon.
11. Honda NSX Type R 1992
Az NSX Type R nemcsak egy autó, hanem egy élő legenda. A világon elsőként kapott szuper könnyű alumínium karosszériát. Jobb kezelhetőségről álmodni sem lehetett volna. A korábbi F1-es versenyző, Ayrton Senna finomhangolása révén külön kultúrája van az autós berkekben, de Jeremy Clarkson is elismerően nyilatkozott róla 1991-ben: "Nem igazán szuperautó. Hogy miért? Mert túl könnyű vezetni."