500+ lóerős Acurák a Pikes Peak-i versenyre

  • Turbófeltöltéses, 500 lóerős Acura TLX GT és A-Spec indul a bemutató kategóriában
  • A GT3-inspirált Acura NSX tavaly győzelmet szerzett, idén más csoportban rajtol
  • A kísérő és biztonsági autók között több Acura TLX és MDX is feltűnik

Az Acura egy TLX szedánt párt állít rajthoz a 95. éve megrendezendő Pikes Peak-i hegyi versenyen. Az NSX szupersportautó tavalyi kategóriagyőzelmét követően idén egy új csoportban indul június 25-én. A pilóták között megtalálhatjuk a Honda R&D mérnökeit és az Acura hűséges versenypilótáját, akik zsinórban a hatodik éve küzdenek a felhők felett.

Acura TLX A-Spec

A vadonatúj TLX sportosított változatát áttervezték a hegyi megmérettetésnek megfelelően. 3,5 literes, V6-os benzinmotorja turbófeltöltést kapott, így teljesítménye 500 lóerőre emelkedett. Felfüggesztése módosult, differenciálművét részlegesen önzáróra cserélték. Az egyedi motorvezérlő elektronikáról és az előbb említett változtatásokról az észak-amerikai Honda R&D mérnökei gondoskodtak.

A munka során sokat merítettek a TLX GT kivitelében használt megoldásokból. Ide tartoznak a hajtórudak, a dugattyúk, a vezérműtengely és a szelepmozgató himbák. A külsőt illetően, kézzel gyártott karbon szplitter található az első lökhárító alján és karbon szpoiler a csomagtartón. A beltérből eltávolítottak minden kényelmi felszerelést a súlycsökkentés érdekében. A Pikes Peak-i veterán, Nick Robinson ül majd volán mögé, aki 2014-ben motorral, 2016-ban NSX-szel aratott győzelmet.

Sportos stílus a javából: megújult az Acura TLX
A frissített Acura TLX luxus sportszedán június 1-jén került az USA-beli márkakereskedésekbe. Sportosabb megjelenése a márka új dizájnirányzatáról tanúskodik, emellett új A-Spec kivitellel és további prémium funkciókkal büszkélkedhet.
Kattintson!

Acura TLX GT

Az összkerékhajtású TLX GT a Pirelli World Challenge szériában küzdött 2014 és 2016 között. Több szinten is tuningon esett át, hogy megfeleljen a hegyi versenynek. Biturbós, V6-os motorjához egyedi szoftvert írt a Honda Performance Development (HPD), hogy az oxigénszegény környezetben, 4300 méteres tengerszint feletti magasságban is megfelelő legyen a töltőnyomás. A TLX GT felfüggesztése és fokozatkiosztása is módosult a jobb úttartás és a hajtűkanyarokból való kedvezőbb kigyorsítások érdekében. Az aerodinamika terén is hozzányúltak a már meglévő elemekhez, növelték a leszorítóerőt és optimalizálták a hűtőlevegő-áramlást. A gépezet pilótája, Peter Cunningham 1992 óta versenyez Acurákkal. 14 címet nyert eddig utcai, jeges és ralis környezetben.

GT3-inspirált Acura NSX

A Time Attack 1 osztályban a szintén veterán, a Honda hajtáslánc-tervező mérnöke rajtol. James Robinson 2011-ben egy első generációs NSX-szel debütált az éves rendezvényen, s a versenyt meg is nyerte. Tavaly "csak" a 2-es kategóriában győzött az új NSX, így a tapasztalatokat összesítve ismét nekivág az 1-es szegmensben az alkatrészeiben több tekintetben is a GT3-as széria gépeire emlékeztető szupersportautó.

A versenyautó súlyát tovább csökkentették, emellett aerodinamikai elemeket is kapott: nagyobb hátsó szárnyat és első szplittert. A motor és a hibrid SH-AWD rendszer teljesítményét a hegyi körülményekhez hangolták, és az abroncsok is megújultak.

Az Acura több modellel is kiszolgálja a Colorado-i eseményt. Felvezető és biztonsági autókat egyaránt biztosít TLX-ek és MDX-ek személyében.

Az Acuráról

Az Acura egy meghatározó luxusmárka az autós világban. Gyökerei egészen 1986-ig nyúlnak vissza, amikor a Honda az első japán gyártóként alapította meg prémiummárkáját. Precizitás alkotta teljesítmény jelmondata tükrözi eredeti céljait, olyan technológia és dizájn alkalmazását, amely újfajta vezetési élménnyel gazdagít.

Az Acura felhozatalában hat modellt különböztet meg - az RLX prémium zászlóshajót, a TLX és ILX sportszedánokat, az ötszemélyes RDX szabadidő-autót és a hétszemélyes, Amerika mindenkori legkelendőbb három üléssoros luxus SUV-ját, az MDX-et. Tavaly tavasszal csatlakozott a palettához a következő generációs, hibrid NSX szupersportautó, mint az Acura teljesítményorientált szemléletének ékköve.