- A kimagaslóan hatékony, kilencfokozatú automata váltóval felszerelt 1.6 i-DTEC dízelmotor teljesítmény/üzemanyag-fogyasztás aránya roppant versenyképes: a 120 LE-höz mindössze 4,1 l/100 km-es fogyasztás társul
- Dízel Civichez most kínál elsőként automata váltót a Honda
- Már megrendelhető a dízel Civic új változata
Ezentúl hatékony, kilencfokozatú automatikus váltóval is megrendelhetik a Civic dízel változatát a vásárlók. A kifinomult és takarékos modell átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 4,1 l/100 km*, így minden eddiginél kedvezőbb áron autózhatnak a tulajdonosok. Az új erőátvitel négyajtós kivitelnél Comfort, Elegance, Executive, míg ötajtósnál Elegance, Executive, Executive Premium felszereltségi szintnél érhető el.
Ezzel még nagyobb vevőkör igényeit képes kiszolgálni a Honda, hiszen a Civic történetében ez az első alkalom, hogy automatikus erőátvitellel is elérhető a gázolajos variáns.
A kilenc fokozat elképesztően tág áttétel-tartománnyal segíti a közlekedést. Az első fokozat rendkívül rövid, hogy még intenzívebb legyen a gyorsulás, a kilencedik pedig hosszú, hogy alacsonyabb legyen a fogyasztás és a motorzaj nagy utazósebességnél.
Emellett vezetési élmény szempontjából is kitűnik riválisai közül az automatikus váltóval felszerelt Civic 1.6 i-DTEC, teljesítmény/üzemanyag-fogyasztás aránya ugyanis egészen kiváló.
Motorjának csúcsteljesítménye 120 LE (4000 f./perc), legnagyobb forgatónyomatéka pedig 300 Nm-t (2000 f./perc), és igen meggyőzőek a menetteljesítményekre vonatkozó adatok is, hiszen 11 másodperc alatt gyorsít 100 km/h-ra és 200 km/h a végsebessége.
Elismerésre méltóak az emissziós értékek is, lévén, hogy az új, automatikus váltóval kínált Civic 1.6 i-DTEC négyajtós változata 108 g/km-os -kibocsátásra lehet büszke, és az ötajtósnál is csak 109 g/km-t mérhetünk.
A gyors, egyúttal lágy kapcsolásnak köszönhetően egyenletes teljesítményleadás, illetve gyorsulás jellemzi a modellt. Ebben az intelligens vezérlőegység is jelentős szerepet játszik, hiszen mindig az aktuális fordulatszám és gázpedálállás alapján határozza meg, hogy mely fokozatot választja, s akár több „sebességet” is képes visszaváltani egyszerre (például 9-ből 5-be vagy 7-ből 4-be).
A Honda legújabb 1.6 i-DTEC erőforrását számos modern technológiai megoldás teszi hatékonyabbá és tartósabbá. Ilyen például a kovácsolt acélból készülő, kisebb hűtési veszteséget garantáló dugattyúszett vagy az új, szuperprecíz platóhónolás, amivel még simábbá tették a hengerek felületét, egyszersmind mérsékelték a dugattyúk és a hengerfalak közötti súrlódást.
A tovább fejlesztett feltöltő nagy hatékonyságú, változó fúvókával, minimális turbólyukkal és elektronikusan, precízen szabályozott forgási sebességgel járul hozzá az optimális működéshez, egyúttal rugalmasabbá teszi a modellt a középső fordulatszám-tartományban és erősebbé a felsőben. Változott a turbófeltöltő szerkezeti felépítése is, így a korábbi i-DTEC-hez viszonyítva kisebb az energiaveszteség. A módosítások eredményeként az üzemanyag-fogyasztás jelentősen csökkent a korábbi 1.6 i-DTEC motorhoz mérten.
A Honda új 1.6 i-DTEC erőforrása az első motorok között esett át az új RDE-teszten (Real Driving Emission, magyarul valós körülmények között mért emisszió), ami a nitrogén-oxid- és a szilárdrészecske-kibocsátást vizsgálja. A gázolajos hajtómű új NOx-tároló, illetve-átalakító egységet kapott (ti. NOx Storage Converter, NSC), ami gyorsabban végzi el a katalizációs műveletet, egyszersmind még alacsonyabb szintre csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Az új, ezüstréteggel bevont részecskeszűrő hatékonyabban égeti el a szilárd anyagokat, és mivel rövidebb ideig termelődik hő, a kipufogórendszer élettartama is hosszabb.
Az ötajtós Civic a Honda swindoni gyárában készül, míg az európai vásárlóknak szánt négyajtós változatot továbbra is a Honda törökországi üzemében szerelik össze. A Civic 1.6 i-DTEC 9AT-t négy- és ötajtós változatban vehetik meg a vásárlók, a rendelések felvétele már meg is kezdődött.
RDE-teszt
Az RDE-teszt a különféle károsanyagok, például az NOx részecskék mennyiségét figyeli a kipufogógázban valós körülmények között. A vizsgálatot a laboratóriumi méréseket is magukban foglaló NEDC- és WLTP-tesztek mellett végzik, hogy pontos képet kapjanak az emisszióról az európai úthálózaton.
Az RDE teszt egy közúti, valós helyzeteken alapuló emissziómérési eljárás része, melyet – NOx-szintet és részecskeszámot egyaránt figyelő – hordozható műszerrel végeznek (Portable Emissions Measurement System, PEMS). A dízelekre vonatkozó aktuális RDE-határértékek 2017. szeptember 1-jén léptek érvénybe (NOx: 168 mg/km, részecskeszám: 9×1011 részecske/km).