Az Acura leleplezte második generációs automata tesztjárművét Kaliforniában, amely az RLX Sport Hybrid SH-AWD™ luxus sportszedán módosított változata. Az RLX-re új radarokat és kamerákat szereltek, emellett nagyobb teljesítményű processzorok, intelligensebb szoftver és hatékonyabb hűtőberendezés segít teljesíteni a modellnek a változatos forgalmi küldetéseket.
A fejlesztői autó megalkotásakor nagyfokú megbízhatóságra törekedtek, így ugyanazt az információt több szenzoron keresztül gyűjti be a központi vezérlőegység. A koncepció átalakításával a mérnökök pontosabb információelérést tettek lehetővé, mivel az úton és a mellette elhelyezkedő objektumok alakja, mérete és relatív pozíciója is ismert.
Hasonló elven működik az AcuraWatch™ vezetéstámogató rendszer, amely minden 2016-os modellévű Acura szedánhoz és szabadidő-autóhoz elérhető.
A Honda Kutatóintézete a GoMentum Station területén teszteli újításait, ahol 5 ezer hektáron város- és közútmodell található - utcákkal, épületekkel, kereszteződésekkel, országúti szakaszokkal, ideális és reális környezetet biztosítva a változatos forgalmi helyzetek elemzéséhez. A program segíti az Acura korábban kitűzött céljának megvalósítását, miszerint 2020 környékére önvezető autókat kínálnak.
A Honda Kutatóintézetéről
A Honda Research Institute USA (HRI-US) a számítógépes és az anyagtudomány területeken tevékenykedik, emellett állami és magánvállalatok stratégiai partnerségére törekszik a fejlesztések felgyorsításának érdekében. A 2003-as alapítású intézet központja a Szilícium-völgyben fekszik.
Kapcsolódó cikkek