Győzött az NSX a századik hegyi versenyen

  • Az Acura NSX több mint 11 másodperccel győzött
  • Az amerikai építésű NSX a Time Attack 2 osztályban remekelt a 100. megrendezésű Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb eseményen
  • Az NSX-alapú elektromos prototípus a második lett a kategóriájában

A mostanában bemutatott Acura NSX nyerte a vasárnapi megmérettetést, amely a 14 115 láb magas coloradói hegyre vezetett fel. A 100. alkalommal megrendezett esemény Amerika második legidősebb versenye.

A sorozatgyártású Acura NSX az egyedi, a Sport Hybrid Super-Handling All-Wheel Drive™ (Sport Hybrid SH-AWD®) névre keresztelt meghajtással állt rajthoz, amely az egzotikus szupersportautók világában elsőként nyújt lehetőséget vektor vezérelt nyomatékelosztásra. A 12,42 mérföldes távot 10:28.820-es idővel zárta a kötelező biztonsági kiegészítőkkel ellátott NSX. A volán mögött az észak-amerikai kutatásfejlesztő részleg csapattagja és mérnöke, Nick Robinson foglalt helyet, aki tavaly PP250 győztesként zárt ugyanitt.

 

"Elképesztően örülök, hogy megnyertük a sorozatgyártásúak kategóriáját az új NSX-szel!" - mondta Robinson. "Jócskán megtérült az a kemény munka, amelyet a fejlesztőcsapat ölt az NSX-be az elmúlt években."

Az elektromosok kategóriájában Tetsuya Yamano vezette azt a díjnyertes, CR-Z-alapú, tisztán elektromos modellt, amelynek teljesítménye a háromszorosára hízott egy év alatt, emellett kerekenként különböző nyomatékleadásra képes - világviszonylatban elsőként. A második legjobb idő 9:06.015 lett a koncepció révén.

"Nagyszerű elismerés minden munkatársnak, aki érintett volt az amerikai építésű NSX projektjében, hogy az újdonság győzelemmel kezdte meg észak-amerikai, versenysportbeli szereplését bolygónk egyik legrégebbi és legnagyobb kihívást jelentő megmérettetésén" - mondta Jon Ikeda, az Acura divízió alelnöke. "Az NSX eredménye az Acura génjeinek, a precizitás alkotta teljesítménynek megtestesítője, emellett ugródeszkaként szolgál a jövőbeli versenytörekvéseinkhez."

Az Acuráról

Az Acura egy meghatározó luxusmárka az autós világban. Precizitás alkotta teljesítményt nyújt olyan innovatív technológiákon keresztül, mint az összkerék-kormányzás vagy a különleges összkerékhajtás. 2016 márciusában volt 30 éve annak, hogy a Honda létrehozta luxusmárkáját.

Az Acura termékpalettája öt modellt ölel fel - az RLX zászlóshajót, a teljesítményorientált TLX és az ILX sportszedánokat, továbbá az ötszemélyes RDX és a hétüléses MDX szabadidő-autókat. Utóbbi Amerika minden idők legkelendőbb három üléssoros luxus SUV-ja. Idén tavasszal csatlakozott a modellkínálathoz az NSX szupersportautó, a márka Precizitás alkotta teljesítmény jelmondatát megkoronázva.

Az Edmunds.com immáron az ötödik egymást követő évben ítélte a legjobb minősítést az Acurának a luxusautó-gyártók közül, mivel ezen modellek értéktartása a legkiemelkedőbb egy ötéves intervallum után. 2015-ben az Amerikában értékesített Acurák majdnem 98%-a helyben készült hazai és világpiaci alkatrészek felhasználásával.