Új köntösben az Acura zászlóshajója

  • Az Acura RLX 2018 igazodik a márka legújabb dizájn irányzatához
  • A szupersportautó által inspirált, 377 lóerős, összkerékhajtású hibrid rendszert az NSX alapján hangolták tovább
  • Az alapáras az AcuraWatch™ biztonsági rendszer araszolós tempomattal bővült

Az Acura augusztus közepén leplezte le RLX zászlóshajójának frissített változatát. A Precizitás alkotta teljesítmény jelmondatnak megfelelő stílusirányzatot örökölte a modell, amely még egyedibb és beszédesebb megjelenést kölcsönöz neki.

A lámpák módosultak csak oldalról: kicsit BMW, kicsit Lexus. Az egyedi vonalvezetés megmaradt.

Az Acura RLX az előkelő monterey-i autós héten tartotta bemutatóját. Gyémánt alakú hűtőrácsa, továbbá lámpatestei és hangsúlyos hátulja segít kifejezni az autóban rejlő nagyszerű teljesítményt. Az erősen vágott motorháztető és a dupla kipufogóvégződések szintén a frissített optika részei.

Az RLX a luxusmárka valaha volt legkifinomultabb és legnagyobb teljesítményű szedánja. Az NSX szupersportautóból már ismert Sport Hybrid Super-Handling All-Wheel Drive™ (Sport Hybrid SH-AWD™) technológiája révén páratlan vezetési élményt kínál a kategóriában. A különleges összkerékhajtáshoz immáron kettő, gazdag felszereltségi szint jár. A sportszedán értékesítése novemberben kezdődik.

A csomagtartó vonala, dőlése, a króm csík és az egyedi alakú lámpatestek összhangban állnak a logó "A" betűjével. További tagolás figyelhető meg a lámpa sarkainál, világosabb betéttel.

A 377 lóerős hibrid rendszer egy közvetlen benzinbefecskendezéses V6-os motort, illetve három elektromotort tartalmaz. Az NSX esetében szerzett tapasztalatokra alapozva hangolták finomra a hibrid hajtásláncot, amely azonnali gyorsítással, időjárási körülménytől függetlenül lenyűgöző teljesítménnyel és hatékonysággal kecsegtet. A sebességváltó továbbra is 7 fokozatú, dupla kuplungos.

A 310 lóerős benzinmotorral szerelt RLX-hez továbbra is elérhető az összkerék-kormányzás. A még kifinomultabb vezetési élmény érdekében 10 fokozatú váltóhoz társították az erőforrást, így javult az élmény, a gyorsulás és a váltási idő.

"A 2018-as Acura RLX újrarajzolása olyan utcai megjelenést és stílust hozott, amely jobban kiemeli a jármű teljesítménybeli képességeit" - mondta Jon Ikeda, az Acura alelnöke és vezérigazgatója.

Az új RLX Sport Hybrid alapfelszereltségébe tartozik a Krell prémium audiorendszer, a 360 fokos kamerarendszer, a parkolást segítő szenzorok, a LED ködlámpák, a távolsági motorindítás, a fűtött és szellőztetett első ülések, továbbá a fűtött kormánykerék és hátsó ülések.

A sávtartó asszisztenssel, az intelligens tempomattal, az útpálya elhagyását megelőző rendszerrel, illetve az ütközés erejét mérséklő fékrendszerrel az AcuraWatch™ számos vezetést segítő technológiát vonultat fel. Új kiegészítője az álló helyzetig működő, a nagy forgalomban praktikus követési funkció, amely révén az RLX magától indul meg és halad az előtte lévő jármű után, jelentősen csökkentve a stresszt, hiszen nem kell állandóan araszolni, pedált nyomkodni.

A 2018-as RLX három új fényezésben is elérhető, amely közül kettő prémium szín, egy piros és egy fekete. A belső térben új anyagokkal és tapintási felületekkel találkozhatunk. Ebbe beletartozik a teljesen új ülésdizájn, ahol a kontrasztos varrás került előtérbe. Az új belső színösszeállítás az Espresso névre hallgat, amely még jobban kihangsúlyozza a kategória első helykínálatot és kényelmet.

Az Acuráról

Az Acura egy meghatározó luxusmárka az autós világban. Gyökerei egészen 1986-ig nyúlnak vissza, amikor a Honda az első japán gyártóként alapította meg prémiummárkáját. Precizitás alkotta teljesítmény jelmondata tükrözi eredeti céljait, olyan technológia és dizájn alkalmazását, amely újfajta vezetési élménnyel gazdagít.

Az Acura felhozatalában hat modellt különböztet meg - az RLX prémium zászlóshajót, a TLX és ILX sportszedánokat, az ötszemélyes RDX szabadidő-autót és a hétszemélyes, Amerika mindenkori legkelendőbb három üléssoros luxus SUV-ját, az MDX-et. Tavaly tavasszal csatlakozott a palettához a következő generációs, hibrid NSX szupersportautó, mint az Acura teljesítményorientált szemléletének ékköve.