A Honda NSX és NSX-R

Az első generációs NSX tervezése során a semmilyen téren sem kívántak kompromisszumot kötni a Honda mérnökei. A sportautók új világát hivatott megnyitni a szupergép 1990-ben, amely a világon vezető teljesítménnyel, kezelhetőséggel, fékezési képességekkel, fejlett aerodinamikával, áttekinthetőséggel, kényelemmel, megbízhatósággal és biztonsággal büszkélkedhet.

A sokrétű célok elérése érdekében a Honda három fő irányba terelte a fejlesztéseket. A jármű dinamikája a tökéletes egyensúly megteremtésén alapszik - legyen szó haladásról, kanyarodásról és megállásról. A kényelemről és a vezetési élményről emberi tényező határoz, ezt nem könnyű a tervezőasztal mögül azonnal létrehozni. Szintén nagy kihívás, hogy a különböző útviszonyokhoz, klímához és vezetési körülményekhez hozzáidomítsanak egy-egy modellt. A három fő területen igyekezett nagyot alkotni a Honda, és az akkoriban fel nem térképezett vadászterületekre kalauzolta az NSX-et. A préda az adrenalin volt - mindezt kifinomult keretek között, elérhető áron becserkészve.

Az első generációs NSX középen elhelyezett erőforrással készült. A 3,0 literes, V6-os, DOHC VTEC szívómotort keresztben építették be, s a világon első alumínium karosszéria ölelte körbe. A futómű szintén alumínium alkatrészeivel együtt körülbelül 220 kg-ot spóroltak a mérnökök a hagyományos acél konstrukcióval szemben.

A titánerősítésű hajtórudak révén 700-zal, 8000-re nőtt meg a maximális percenkénti fordulatszám értéke. A koncepcióhoz képest eltérő volt a hengerfej, hiszen a változó szelepvezérlés ekkortájt debütált, s a Honda ismertetőjegye volt akkoriban. Az első fertáj kialakítása, beleértve a motorháztetőt és a szélvédőt, a jó kilátás és a kényelmes utascella jegyében született meg.

A vezethetőség és a nagy teljesítmény terén egyedülállónak számító modellt a biztonságáról is ismerték, s legendák élnek különleges vezetési élményéről.

Specifikációk

Méretek (Hossz*Szél*Mag) 4430×1810×1170 mm
Tengelytáv 2530 mm
Első/hátsó nyomtáv 1510/1530 mm
Hasmagasság 135 mm
Tömeg 5MT: 1350 kg
4AT: 1390 kg
Motor V6 DOHC VTEC
Lökettérfogat 2977 köbcenti
Furat x löket 90,0×78,0 mm
Kompresszióviszony 10,2
Maximális teljesítmény 5MT: 274 PS/7300rpm
4AT: 265 PS/6800rpm
Maximális forgatónyomaték 280 Nm/5400rpm

1992-ben a történelembe az első Type R Hondaként bevonuló NSX-R egy kiadós, 120 kg-os fogyókúrán esett át. Felfüggesztését keményebbre hangolták. A beltérben egyedi Recaro ülésekkel, Momo kormánykerékkel és formázott titán váltógombbal találkozhatunk.

Specifikációk

Méretek (Hossz*Szél*Mag) 4430×1810×1170 mm
Hasmagasság 125 mm
Tömeg 1230 kg
Négyajtós Honda Civic modellek jelentős árelőnnyel és kedvezményes finanszírozással
Kattintson!
HÍRLEVÉL - a legfrissebbek a HondaNetről