Az első generációs NSX tervezése során a semmilyen téren sem kívántak kompromisszumot kötni a Honda mérnökei. A sportautók új világát hivatott megnyitni a szupergép 1990-ben, amely a világon vezető teljesítménnyel, kezelhetőséggel, fékezési képességekkel, fejlett aerodinamikával, áttekinthetőséggel, kényelemmel, megbízhatósággal és biztonsággal büszkélkedhet.
A sokrétű célok elérése érdekében a Honda három fő irányba terelte a fejlesztéseket. A jármű dinamikája a tökéletes egyensúly megteremtésén alapszik - legyen szó haladásról, kanyarodásról és megállásról. A kényelemről és a vezetési élményről emberi tényező határoz, ezt nem könnyű a tervezőasztal mögül azonnal létrehozni. Szintén nagy kihívás, hogy a különböző útviszonyokhoz, klímához és vezetési körülményekhez hozzáidomítsanak egy-egy modellt. A három fő területen igyekezett nagyot alkotni a Honda, és az akkoriban fel nem térképezett vadászterületekre kalauzolta az NSX-et. A préda az adrenalin volt - mindezt kifinomult keretek között, elérhető áron becserkészve.
Az első generációs NSX középen elhelyezett erőforrással készült. A 3,0 literes, V6-os, DOHC VTEC szívómotort keresztben építették be, s a világon első alumínium karosszéria ölelte körbe. A futómű szintén alumínium alkatrészeivel együtt körülbelül 220 kg-ot spóroltak a mérnökök a hagyományos acél konstrukcióval szemben.
A titánerősítésű hajtórudak révén 700-zal, 8000-re nőtt meg a maximális percenkénti fordulatszám értéke. A koncepcióhoz képest eltérő volt a hengerfej, hiszen a változó szelepvezérlés ekkortájt debütált, s a Honda ismertetőjegye volt akkoriban. Az első fertáj kialakítása, beleértve a motorháztetőt és a szélvédőt, a jó kilátás és a kényelmes utascella jegyében született meg.
A vezethetőség és a nagy teljesítmény terén egyedülállónak számító modellt a biztonságáról is ismerték, s legendák élnek különleges vezetési élményéről.
Specifikációk
Méretek (Hossz*Szél*Mag) | 4430×1810×1170 mm |
---|---|
Tengelytáv | 2530 mm |
Első/hátsó nyomtáv | 1510/1530 mm |
Hasmagasság | 135 mm |
Tömeg | 5MT: 1350 kg 4AT: 1390 kg |
Motor | V6 DOHC VTEC |
Lökettérfogat | 2977 köbcenti |
Furat x löket | 90,0×78,0 mm |
Kompresszióviszony | 10,2 |
Maximális teljesítmény | 5MT: 274 PS/7300rpm 4AT: 265 PS/6800rpm |
Maximális forgatónyomaték | 280 Nm/5400rpm |
1992-ben a történelembe az első Type R Hondaként bevonuló NSX-R egy kiadós, 120 kg-os fogyókúrán esett át. Felfüggesztését keményebbre hangolták. A beltérben egyedi Recaro ülésekkel, Momo kormánykerékkel és formázott titán váltógombbal találkozhatunk.
Specifikációk
Méretek (Hossz*Szél*Mag) | 4430×1810×1170 mm |
---|---|
Hasmagasság | 125 mm |
Tömeg | 1230 kg |