- A speciális vezetési szimulátort a Honda németországi technikai központja használja majd
- A Driver-in-Motion (magyarul: mozgásban a vezető) rendszer a lehető legélethűbben adja vissza a valós vezetői környezetet
- A szimulátort a Honda európai kutatási és fejlesztési központja üzemelteti, és az új modellek fejlesztését, valamint tesztjét segíti majd
- A hardver alapját innovatív, kilencirányú mozgást biztosító platform adja
Az autógyártók közül a Honda alkalmazza elsőként a DiM250 (Driver-in-Motion) névre keresztelt forradalmi szimulátort, melynek egyik legfőbb előnye, hogy – a repülőszimulátorokkal, illetve a repülőszimulátorokból fejlesztett vezetési szimulátorokkal szemben – nem hat-, hanem kilencirányú mozgási szabadságot biztosít a felhasználónak. A VI-grade által kidolgozott berendezés minden eddiginél élethűbb formában adja vissza a vezetési, kezelési és gyorsulási érzetet, így teljesen egyedülálló az iparágban.
Yasunori Oku, a Honda R&D Europe alelnöke elmondta: „Elsősorban menetdinamikai és menetbiztonsági területeken használjuk majd a DiM250-et, az ADAS és a HMI mellett hajtásláncok, valamint autonóm vezetői rendszerek fejlesztését is nagyban elősegítheti. A DiM250 afféle közös platformot teremt kutatási és fejlesztési tevékenységeink számára, lehetővé téve, hogy csapataink a lehető leghatékonyabb formában dolgozzanak együtt.”
A DiM250 rendszert a szimulátorszoftverekre szakosodott VI-grade fejlesztette, míg a szerkezet tervezését és a gyártását az automatikus irányítóeszközök specialistája, a Saginomiya végezte. Elektronikusan vezérelt, kilenc-aktuátoros platformja jóval fejlettebb, mint a hagyományos, „hatlábas” (ti. hexapod) rendszerek, és nem szimplán síneken mozog, hanem csúszó légpárnákon. Ezek a súlynak, illetve a dinamikus terhelésnek megfelelően fújódnak fel, és hihetetlenül merevvé, csendessé, illetve megbízhatóvá teszik a berendezést.
A szimulátorba épített Software-in-loop (SIL) és Hardware-in-loop (HIL) lehetőséget ad a tervezők és a mérnökök számára, hogy még azelőtt kiértékeljék a különféle fejlesztések működését, mielőtt a prototípus megépülne. Emellett pontosabban szimulálhatók a problémás helyzetek, illetve az, hogy a menetbiztonsági eszközök és a járművek miként reagáInak rájuk.
Jürgen Fett, a VI-grade ügyvezető igazgatója elmondta: „Már nagyon várjuk, hogy a Honda üzembe helyezze és sikeresen használja a szimulátort. A DiM250 segítségével gyorsabban fejleszthetik autóikat és hatékonyabb modelleket tervezhetnek, számunkra pedig temérdek olyan információval szolgálhatnak, ami hozzájárulhat, hogy még tökéletesebbé tegyük járműszimulátorainkat.”
Az új szimulátort a Honda európai kutatási és fejlesztési központja üzemelteti majd a németországi Offenbachban, az első tesztek 2018 második felében indulhatnak.
A Honda R&D Europe GmbH-ról
A Honda R&D Europe, azaz a Honda Európai Kutatás és Fejlesztés részlege a vállalat nemzetközi hálózatának szerves része, Angliában, Németországban és Olaszországban egyaránt fellelhetők irodái. Legyen szó autó- vagy motorkerékpár-fejlesztésről, a független vállalati struktúrának köszönhetően a Honda R&D Europe szabadon, egyenértékű partnerként dolgozhat együtt a Honda különféle elosztó-központjaival és üzemegységeivel.
Az európai Honda-hálózat tagjainak közös célja, hogy kiváló termékekkel segítsék az öreg kontinens lakóit. Mivel a fejlesztők többsége európai, pontosan ismerik a helyi igényeket, és azoknak megfelelő modelleket dolgoznak ki. Az autók roppant intenzív gyári tesztjei is az európai utakon zajlanak, így nemcsak egyedi megjelenés és fejlett műszakiság jellemzi a járműveket, hanem viselkedésük is régió elvárásaihoz igazodik. A Honda R&D Europe németországi központja Offenbachban található, itt többek között nemzetközi piacra szánt autók, motorkerékpárok és hajómotorok fejlesztése zajlik.
A DiM-ről (Driver-in-Motion)
Ezt a forradalmi szimulátort a VI-grade szakemberei fejlesztették, méghozzá kifejezetten járműipari mérnökök számára, hogy – az új generációs, rendszerszintű szimulációt kihasználva – áthidalják a prototípuskészítés és a tesztelés közötti szakadékot. Dinamikus mivoltából fakadón a DiM pontos, mozgás alapú visszajelzéseket ad a tesztelőnek. Innovatív, kilencirányú platformja kompakt, de nagy mozgási tartományt biztosít.
A Driver-in-Motion (DiM) névre keresztelt, mozgáskövető architektúra kinematikai rendszere világújdonságnak számít, a VI-grade mérnökei azt figyelembe véve tervezték, hogy a lehető legideálisabb formában legyen integrálható a fejlesztési folyamatokba. A szimulátorok ezen új családja sokkal kompaktabb és olcsóbb, mint a hagyományos berendezések, így sokkal összetettebb feladatokat képesek elvégezni ugyanakkora helyen.
Ráadásul tudásuk szabadon bővíthető, tehát a már megvásárolt összetevők felhasználhatók a gép fejlesztésekor (pl. statikusról dinamikusra átalakításnál). A VI-grade vezetési szimulátorainak alapjait a VI-DriveSim adja, ez tulajdonképpen a működésért felelős szoftver magja.
A Saginomiyáról
A Saginomiya automatikus irányító- és tesztrendszerek vezető gyártója Japánban. Kiváló minőségű termékeinek köszönhetően komoly reputációra lehet büszke szerte a világon. Több mint fél évszázada, 1964-ben kezdte meg tesztrendszereinek fejlesztését, gyártását és értékesítését, olyan ágazatok munkáját támogatva, mint a civil tervezés és építőipar, az ipari gépgyártás, a vasútközlekedés, az energetika, a repülés vagy a járműgyártás.
A Saginomiya által kidolgozott dinamikus szervó (Dynamic Servo) új, ultramodern műszaki megoldások tesztelésére hivatott, így többek között elektronikus-hidraulikus hibrid rendszerek, illetve új generációs szimulátorok fejlesztőinek nyújthat segítséget. A vállalat nemcsak technikai, hanem morális szempontból is a legmagasabb színvonalat képviseli, céljuk, hogy világszerte kiszolgálják a legfejlettebb technológiával rendelkező cégeket.
A VI-grade-ről
A VI-grade kategóriaelső szoftvertermékek vezető fejlesztője és különféle szolgáltatásokkal segíti a rendszerszintű termékfejlesztési szimulációkat. A Saginomiyával együtt automatikus irányító- és tesztrendszerek vezető gyártója, nem mellesleg forradalmian újnak számító statikus és dinamikus vezetési szimulátorokat biztosít partnerei számára.
A vállalatot 2005-ben alapították, hogy innovatív műszaki megoldásokkal járuljon hozzá a járműipari fejlesztésekhez, beleértve az autó-, motorkerékpár- és vonatgyártást, sőt az űrkutatási cégeket és a motorsportban szereplő versenycsapatokat is. Japánban, Kínában, Németországban, Olaszországban, Svájcban, az Egyesült Királyságban és az USA-ban egyaránt képviseltetik magukat, nemzetközi hálózatukban 20 kiemelt partner szerepel. A VI-grade dinamikus, folyamatosan növekvő vállalat, amely főként magasan képzett munkatársainak köszönheti sikerét.