Három dudás egy csárdában: NSX, Aventador és Rimac

Ezt kapd ki! A The Grand Tour ikonikus szereplői mérték össze a három szuperautó képességeit. A Honda NSX a Lamborghini Aventadorral és a horváth Rimac Concept One-nal állt rajthoz. Előbbi motorja közel kétszer akkora, mint az NSX-é, utóbbi pedig egy elektromos bika, amely Tesla és Bugatti ellenszerként is ismert az autós orvosok körében. Vajon milyen végeredmény született?

Egy szó, mint száz, 250 km/óráig vezet az NSX az olasz rakétához képest. Aztán a lóerők hiánya, a tömeg és az elektromos rásegítés megszűnése a harmadik helyre szorítja vissza a hibrid Hondát. Szégyen? Ugyan, dehogy! Körülbelül fele árért egy majdnem ugyanolyan gyors sportkocsi...

A Honda NSX-ről

Szépen fogy a tavaly nyáron az Egyesült Királyságban bemutatott NSX, így megfelezik, egy évesre csökkentik a várólistát a leendő tulajdonosok számára. Az elmúlt 12 hónapban egytől-egyig elkelt a teljes angliai keret, a szupersportautó tervezett 100 példánya.

Az eredeti elképzelések szerint évi 50 példányt kaptak volna a tulajdonosok, így könnyű összhangot teremteni a gyártási kapacitás és az autó ritkasága között. A legfrissebb tervek azonban megrövidített várólistáról és még egy márkakereskedésről szólnak. Sokáig egyedüli forgalmazóként a Crown Hondánál lehetett NSX-et rendelni a szigetországban, azonban mára a Chiswick Honda is megkapta a privilégiumot a csúcs-Honda értékesítésére. Ezáltal gördülékenyebb és gyorsabb kiszolgálás várható az értékesítés és az alkatrészellátás terén is.

Az Angliában mindössze körülbelül 52 millió forinttól induló NSX a japán márka egyedülálló gyártóközpontjában, az USA-beli Marysville-ben készül. A Performance Manufacturing Centerben válogatott személyzet kézzel szereli össze és lehel életet a pályakész állapotra bejáratott csúcsgépbe.

Az NSX-et a New Sport eXperience jelige ihlette. Meghajtása ennek megfelelően egyedi: 3,5 literes, biturbó benzinmotorjához három elektromotor és egy 9 fokozatú, dupla kuplungos automata váltó kapcsolódik. Az 581 lóerős rendszerteljesítmény és a hibrid összkerékhajtás révén kevesebb, mint három másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, végsebessége 307 km/óra. Az irányítás, a gázreakció, a kapcsolási idő és a motorhang, egyszóval az autó egész viselkedése négyféle vezetési módban variálható, így a tisztán elektromostól a pályahasználatra való beállításokig minden kiválasztható.

HÍRLEVÉL - a legfrissebbek a HondaNetről