Hibrid, elektromos, sport
- A Genfi Autószalonon tartja európai premierjét az új Honda CR-V
- Az elektromos vonalon a már jól ismert Urban EV Concept, a Sports EV Concept és a NeuV koncepció tűnik fel
- A sportgépek közül az új Civic Type R TCR és az NSX GT3 is várja a látogatókat
A világ legkelendőbb szabadidő-autójától a futurisztikus Sports EV koncepcióig bezárólag számos legújabb és érdekes járművel készül a 2018-as Genfi Autószalonra a Honda. Az esemény március 8-18. között lesz, kivel találkozunk odakint? 😉
A vadonatúj CR-V
A Honda CR-V végre megérkezik Európába is. Az USA-beli testvérmodell körülbelül már egy éve harcol például az Év Szabadidő-Autója és Legjobb Vétel díjakért, így az öreg kontinens vásárlóinak izgatottsága érthető. Annál is inkább, hiszen először (a kínai piacot nem idesorolva) hibrid kivitelben is elérhető lesz a 190 lóerős, 1.5-ös, turbós benzines változat mellett.
A Honda továbbfejlesztett, kétmotoros hibrid rendszeréről annyit érdemes tudni, hogy az Év Zöld Autójának is megválasztott Accordban 212 lóerőnél várhatóan nem gyengébb teljesítménnyel és kategória első fogyasztással várja a vásárlókat. Vagyis erőre és hatékonyságra mindenképpen ígéretes, kíváncsian várjuk, hogyan muzsikál majd a rendszer ekkora felépítménnyel.
Az új modell például Franciaországban ősztől lesz elérhető a frissített HR-V-vel együtt. A Honda CR-V sikerei a Díjak rovatban tekinthetők meg ide kattintva.
Elektromos és sportos
2017 szeptemberében Frankfurtban tartotta európai premierét az Urban EV Concept. Az öreg kontinensre szánt elektromos autó sorozatgyártásra érett változata 2019-ben lát napvilágot, addig is két koncepciótársával színesíti a standot.
De ki lesz állítva az NSX versenyautó és a Type R TCR is, amely a megszűnt és WTCR névre átkeresztelt WTCC sorozatban áll majd rajthoz Tiago Monteiro és Esteban Guerrieri keze alatt. Michelisz Norbert Gabriele Tarquini csapattársaként Hyundai-jal versenyez majd.
Még több az új CR-V-ről
A CR-V következő generációjának merészebb stílusvilága: hangsúlyosabb ívek, egyensúly a sportosság és az elegancia között. A szabadidő-autó csak hibrid kivitelben vagy turbós benzinmotorral lesz választható 2018-tól. Három üléssor csak a japánoknak jár. Az árcédulára kíváncsiak leszünk, különösen a csúcs, hibrid esetében.
Városi elektromos minitanulmány a Hondától
A technikai és formai újdonságokat egyaránt felvonultató modellt a Honda Motor Company elnök-vezérigazgatója, mutatta be a márka nagyszabású sajtótájékoztatójának keretein belül: “Ez nem afféle vízió a távoli jövőről, a sorozatgyártású változat már 2019-ben, mindössze két éven belül elérhető lesz az európai piacon.”
Honda Sports EV Concept
A társaság standján először látható a Honda Sports EV Concept, melynél az elektromos hajtás kiemelkedő teljesítménye társul a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségekhez. Mindez a vezetés tiszta élményét nyújtja, s a sofőr úgy érezheti magát a kompakt karosszériában, mintha eggyé válna az autóval.
Megnyerő formát öltött a barátságos álarcot viselő sportautó. Letisztult stílus jellemzi, amely egyedi életvitelhez illik. Fejlesztése során az elektromosan sportos vezetési élményt, az örömteli kilométereket helyezték a középpontba a mérnökök. Ez az elektromos meghajtóegység és az intelligens vezérlés párosával valósul meg.
Honda NeuV
A Honda NeuV prototípusban felfedezhetők a jövő közlekedési eszközeinek legérdekesebb fejlesztései, úgymint az automatizált vezetéssegítő rendszerek és a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségek. A NeuV több egyszerű autónál, ugyanis a sofőr arckifejezése és hanghordozása alapján elemzi, mennyire gondterhelt a vezető és ennek megfelelően nyújt segítséget a biztonságos célba éréshez. Emellett folyamatosan elemzi tulajdonosa szokásait, s ehhez igazodva mindig a számára legmegfelelőbb javaslatokat teszi, megvalósítva a jármű és sofőr közötti párbeszédet, hogy könnyebbé, pihentetőbbé váljon a vezetés.
Privát csapatoknak is elérhető az NSX GT3
Az NSX GT3-at a Honda Japánban található kutatási és fejlesztési központjában fejlesztették. A 2015-ben indított, hároméves folyamat keretein belül 85 ezer kilométert tesztelték a modellt hagyományos és versenykörülmények között, jelenleg pedig az első 12 példány készül, melyek a 2018-as szezonban állhatnak majd rajthoz. 3,5 literes, V6-os motorja alapjául a közúti modell erőforrása szolgál. Alapára nagyjából 140 millió forint.
A Hondáról
Az autóipar mellett a Honda számos egyéb területen alkot remekműveket a mobilitáshoz kapcsolódóan. Nevezetesen motorkerékpárok, repülőgépek vagy csónakmotorok is termékpalettájának részét képezik, éppen úgy, mint a hétköznapi boldogulást elősegítő kisgépek (fűnyírók, kvadok) egyaránt.
A japán vállalat egy élhetőbb bolygót szeretne unokáinknak hagyni, éppen ezért - a világ legnagyobb belsőégésű motorgyártójaként - már a kezdetektől fogva kiemelten ügyel termékeinek teljes életciklusának megtervezésére, a gyártástól a felhasználáson át az újrahasznosításig.
Emellett egyedi ötletekkel rukkol elő, tiszteli az egyéniséget, s arra törekszik, hogy mindig egy olyan cég maradjon, amely létezését igényli a társadalom. A vállalat az első japán gyártóként alapította meg luxusmárkáját, az Acurát 1986-ban.