A Honda Motor Company tavaly márciusban ismertette először terveit önvezető autóit illetően. A 4-es szintű képességekkel rendelkező modellek, amelyek tudnak városban önállóan vezetni, 2025-ig érkeznek meg. A vállalat kidolgozta saját stratégiáját, hogy versenyben maradjon riválisaival az autópiacon a jövőben.
A középtávú elképzeléseket ismertetve, a Vision 2030 stratégiai terv szerint jobban össze kell hangolni a kutatásfejlesztést, a beszerzést és a gyártást annak érdekében, hogy csökkenthetők legyenek a költségek. Ugyanakkor megtudhattuk, túl kell lépni a hagyományos autók gyártásán az iparágban annak, aki túl szeretne élni, hiszen a környezet gyorsan változik az önvezető és elektromos autók irányába.
A Honda már korábban említette, hogy 2020-ra egy autópályán önvezető képességekkel rendelkező modellt tervez piacra dobni. Új célként a városban ugyanilyen mutatványra képes modellek az egyik rivális, a BMW-csoport ilyen termékei után érkezhetnek nem sokkal.
A Honda elnöke elmondta, prioritást élvez az elektromos hajtások és a fejlett biztonsági rendszerek fejlesztése. Emellett az új vezetési technológiák, a robotok, a mesterséges intelligenciával rendelkező szolgáltatások, valamint az energiagazdálkodási megoldások szintén fontosak a vállalatnak a következő évek fejlesztéseit tekintve.
Feljebb lépés
A Honda egy külön részleget alapított a 2016 vége felé, hogy újabb lépést tegyen az alacsonyabb emisszió felé. A benzin-elektromos, a plug-in hibrid, az elektromos és az üzemanyagcellás járművek a tervek szerint az eladott autók kétharmadát teszik majd ki 2030-ra a jelenlegi 5% helyett.
2025-ig a Honda olyan autókkal tervez előrukkolni, amelyek 4-es szintű sztenderd automata vezetési funkciókkal rendelkeznek, vagyis önállóan képesek közlekedni autópályán és városban a legtöbb helyzetben. A lehetőségek elérése megköveteli a mesterséges intelligencia fejlesztését, hogy a különböző forgalmi körülmények között mi a teendő, de a kamerákat, a szenzorokat és akkumulátoraikat is fejleszteni kell a balesetek elkerülése érdekében.
A BMW elmondása szerint ők 2021-re készülnek el első önvezető autójukkal, a Ford Motor Company szintén ezt az évet jelölte meg autómegosztás funkcióval kiegészítve. A Nissan Motor városi környezetben önvezető modellt kínál a tervek szerint 2020-ra. A Honda rekord mértékben növelte a kutatásfejlesztésre fordított összegeit márciusig, ez 6,84 milliárd dollárt jelent.
A Honda és a biztonság
A Honda vezető szereppel és nagy múlttal büszkélkedhet a biztonság világában. Fejlesztései és technológiái révén a közlekedés minden résztvevőjének biztonságát növeli, legyen szó aktív vagy passzív megoldásokról, az autók utasairól, a motorosokról vagy a gyalogosokról.
A vállalat a világ legkifinomultabb törésteszt-központjai közül kettőt is fel tud mutatni. Az amerikai (Ohio állam) és japán (Tochigi város) egységek a legmagasabb szintű tesztkörnyezetet nyújtják a különböző méretű autók különböző irányú ütköztetése során - tetszőleges időjárási körülmények között. A 8 pályás japán központ mellett a Honda USA-beli kutatásfejlesztő központjában a legmodernebb szimulációs szoftverek segítik a tervezést és mutatják ki a kritikus pontokat az előre leszimulált, modellspecifikus töréstesztek során.
A Honda Sensing® fejlett vezetéstámogató rendszer révén valósítható meg a márka álma, a balesetmentes közlekedés. A különböző aktív biztonsági rendszerek jelentősen csökkentik a balesethez vezető szituációk számát, emellett hidat képeznek a teljesen automatizált közlekedés jövője és a jelen állapot között. Immáron egymillió Honda Sensinggel ellátott jármű rója az Egyesült Államok útjait.
A Honda 2020-ig szeretné ellátni autóit magas fokú autópályás közlekedésre is alkalmas önvezető funkciókkal, és 2025-re már négyes szintű automatizált járműveket kínálna egyéni felhasználásra.