Kétség kívül nagy csata elé nézünk az alábbi videóban. A hátsókerék-hajtás előnyeiről és a turbómotorok nyomatékosságáról tanúskodik a kisfilm. Szerinted ki nyer? Azért egy 60-130-at úgy is megnéztünk volna, hogy bármilyen fokozatból rajtolhatnak a járművek! 😉
A Honda NSX-ről
A széles termékpalettával büszkélkedő Honda Motor Company tervezési képességeinek csúcsa, az NSX lép színre a videóban. A 27 éve bemutatkozó legenda, az NSX vagy New Sportscar eXperimental volt az első sorozatgyártású autó a világon, amely teljesen alumínium karosszériával büszkélkedhetett. Lélegzetelállító teljesítménye kitűnő, 3,0 literes, V6-os benzinmotorjából eredt, menettulajdonságait pedig fejlett aerodinamikája javította.
Belsejének kialakításakor az F16-os vadászrepülő pilótafülkéjéből merítettek ihletet a tervezők. Legendás mivoltát tovább erősítette a háromszoros F1-bajnok, Ayrton Senna munkássága is, aki derekasan kivette részét fejlesztéséből.
Az elődmodell nyomdokaiba tavaly lépett az új változat, amely szintén forradalmian új technológiákat hozott a szegmensbe hibrid meghajtásával. Kézzel összeszerelt, 3,5 literes, biturbós, V6-os motorja mellett három elektromotor is kiveszi részét a hajtásból. Sebességváltója szintén fehér hollónak számít, miután kilenc fokozatot nem találni másutt a dupla kuplungos egységek között a szegmensben. Mindössze három másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/órás sprintet, reakciói gyorsak, útfekvése stabil a kategória legalacsonyabb súlypontjának köszönhetően.
A Honda Civic Type R-ről
Az ötajtós testvérrel közös platformra épülő CTR-t az alapjaitól kezdve újratervezték, hogy a legjobb vezetési élménnyel jutalmazzon a forró ferdehátúak szegmensében - legyen szó közútról vagy versenypályáról. 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses VTEC TURBO motorját az előző generációtól vették át. Az átdolgozott szív immáron 320 lóerős, így 5,7 másodperc alatt repíti 100 km/órás sebességre a csúcsmodellt, amely páratlan, 272 km/órás végsebességgel büszkélkedhet.
Az ördögfióka, a Párizsban még tavaly meglesett CTR világszinten az Év Női Autója ítélete alapján a legjobb sportkocsi, de az USA-ban például a Wards, a Digital Trends és a Motor Authority által is elismerésben részesült. Visszakanyarodva az öreg kontinensre, itt is elcsavart fejekkel és meghódított szívekkel találkozhatunk.
A Top Gear Év Autója díja mellett még két kategóriában húzott el vetélytársaitól a Type R Európában, de a GQ, az Auto Express, az Autocar, a What Car?, az Evo, az Inside Lane, a PistonHeads, a Daily Mail, a The Telegraph, a Car Magazine, a Car Throttle és a Daily Record is elismerésben részesítette a Civic 10. generációjának csúcsmodelljét.