A piac legforróbb elsőkerék-meghajtású ferdehátúja újabb neves elismeréssel gyarapította trófeagyűjteményét. A Civic Type R ezúttal az Autocar díjai közül zsebelt be kettőt. A swindoni gyártású ötajtóst az Egyesült Királyságból szállítják a globális piacra.
A CTR az Olvasói Bajnok díjat, valamint a Legelérhetőbb Brit Vezetőközpontú Autó elismerést söpörte be. Az Autocar éves díjátadóján a legjobb új és használt autókat ünneplik, tiszteletet fejezve ki a márkák felé, elismerést nyújtva a mérnökök, a tervezők és az innovátorok számára az iparágon belül. A jutalmak a világ legrégebbi autós magazinjától ilyen módon valóban megtiszteltetésnek számítanak a Föld összes kontinensén. A sokak által megbecsült Autocar a vásárlók számára is szolgál visszajelzésekkel, hogy melyik modell mellett érdemes letenni a voksokat.
Phil Webb, a Honda UK autós részlegének elnöke elmondta: "A Civic Type R valóban a mércének számít a forró ferdehátúak között. Örömmel fogadjuk, hogy újabb, még nevesebb és elismertebb díjakkal gazdagítja gyűjteményüket. A Type R rajongók eddig az Integra Type R-re és az eredeti CTR-re tekintettek úgy, mint a legjobb piros emblémás Hondára, azonban úgy fest, a valaha volt legütősebb Type R jelenleg a szalonokban áll."
Mark Tisshaw, az Autocar szerkesztője elismerő szavai: "A Civic Type R jelzés újra kívánatos teljesítményorientált autóként tetszeleg a márkánál. Az év és a széria legjobb Type R-je is egyben az új. Olvasóink kifejezték iránta szerelmüket, amely rávilágít, ez a szalonok legkifinomultabb ferdehátúja. További fontos mérföldkő, hogy a valaha volt legjobb gyártású hot hatch-nek is kikiáltották a Civic Type R-t, amely elég nagy szó, mióta itt a brit üzemben készül."
A 2017-es esztendőben bemutatott, a Nürburgringen a kategóriájában körrekordot állító Civic Type R 272 km/órás végsebességgel és 5,7 másodperces 0-100 km/órás gyorsulással büszkélkedhet. Szívét a Honda 2015-ben bemutatott, VTEC Turbo néven ismert erőforrásának továbbfejlesztett 2,0 literes blokk adja, amely immáron egy további köztes hűtővel, a szívó- és kipufogó oldalon is változó szelepvezérléssel (VTC) nyújt 320 lóerőt és 400 Nm-es csúcsnyomatékot már egytömegű lendkerékkel szerelve. Utóbbi mellett a szelepösszenyitásnak is nagy szerepe van az élénk gázreakcióban, vagyis a feltöltő kis tehetetlenségű turbinakereke a hengerekben lezajló teljes égési ciklusnál előbb képes elkezdeni felpörögni, csökkentve ezzel a turbólyukat.
A motorerőt kategória első belső súrlódású, hatfokozatú, manuális sebességváltó továbbítja az első kerekekre a részlegesen önzáró differenciálművön keresztül. A váltómű hosszabb első és rövidebb utolsó fokozatot kapott, kapcsolása pontos és élvezetes. A váltókar mellett immáron három, Comfort, Sport és +R vezetési mód is választható, hogy a peres gumik és a 20 colos felnik a hétköznapokban is autózhatóvá tegyék a Type R-t.
Az ördögfióka, a Párizsban még tavaly meglesett CTR világszinten az Év Női Autója ítélete alapján a legjobb sportkocsi, de az USA-ban például a Digital Trends, a Motor Authority és az AUTOMOBILE magazin által is elismerésben részesült. Turbós erőforrása szintén díjnyertes odakint a Honda Clarity Fuel Cell üzemanyagcellája mellett. Visszakanyarodva az öreg kontinensre, itt is elcsavart fejekkel és meghódított szívekkel találkozhatunk.
A Top Gear Év Autója díja mellett még két kategóriában húzott el vetélytársaitól a Type R, de a GQ, az Auto Express, az Autocar, a What Car?, az Evo, az Inside Lane, a PistonHeads, a Daily Mail, a The Telegraph, a Car Magazine, a Car Throttle és a Daily Record is elismerésben részesítette a Civic 10. generációjának csúcsmodelljét.