NSX GT3 Evo – frissült a versenyautó

  • A NSX GT3 számos téren megújult
  • A tovább finomított karosszéria jobb végsebességet és kezelhetőséget szavatol
  • A lemezek alatt hozzányúltak a turbókhoz és a hűtőrendszerhez is

Az Acura Motorsport örömmel jelentette be, hogy elkészült az Acura NSX GT3 továbbfejlesztett változata, az Evo kivitel. 2019-ben ez a modell fog rajthoz állni a világ összes privát csapatánál a világ összes GT3-as versenyén. A versenygyőztes Acura NSX sorozatgyártású járművet alapul véve, az NSX GT3 Evo több területen is átalakult, javítva ezzel a teljesítményt és a megbízhatóságot.

"Nagyon örülünk, hogy ismertethetjük a 2019-es NSX GT3 Evo specifikációit" - mondta Masashi Yamamoto, a Honda Motorsports vezetője. "Amíg az autó már többször aratott győzelmet a világ legnevesebb GT3-as sorozataiban, termékeink folyamatos fejlesztésében hiszünk annak érdekében, hogy a legjobb csomagot és támogatást nyújthassuk ügyfeleinknek."

The Acura NSX GT3 Evo 2019

"Az NSX GT3 Customer Racing Program keretén belül egy nemzetközi együttműködést hívtunk életre több hondás technikai partnerrel közösen, így képesek voltunk egyesíteni a szakértelmet világszinten, hogy az Evo újításaiból a világ összes privát csapata profitálhasson."

Az átdolgozott kocsitest új első szplittert, hátsó diffúzort és lökhárítót is tartalmaz, amelyekkel javul az áramlás nagy sebességnél is, fokozva ezzel az egyensúlyt, a vezethetőséget és a hűtést egyaránt - a vezethetőség ezáltal a profik mellett az amatőrök számára is könnyedebbé vált.

Az új turbófeltöltők javítják a gázreakciót, a teljesítményleadást és az üzemanyag-hatékonyságot. Ezeket a meglévő NSX GT3-ak is megkapják majd az új Evo-k mellett. Az újonnan épített járművek jobb hardverrel és kalibrációval büszkélkedhetnek az ABS rendszer terén, új Bosch kijelző és adatfeldolgozó áll készen a hatékonyság és a vezetési élmény javítása érdekében. Ez utóbbiak opciós tételek lesznek a meglévő NSX GT3-asokhoz.

The Acura NSX GT3 Evo 2019 Royal Motor hondanet.hu
The Acura NSX GT3 Evo 2019

A jelenlegi frissítések a program keretén belül kapott vásárlói visszajelzések alapján születtek meg, az elmúlt két év tesztjei és versenyei alapján. Így nemcsak a teljesítmény, hanem a költséghatékonyság is új szintre lépett a versenyautó, 25%-kal nagyobb motorélettartamra és jobb komponens-megbízhatóságra számíthatnak az ügyfelek. Így az NSX a már meglévő közúti mellett pályán is még nagyobb hírnévvel büszkélkedhet.

A 75 fokos hengerszögű, 3,5 literes, V6 biturbó a sorozatgyártású motorok mellett készül az USA-beli Anna gyárban (Ohio). Kialakítási paraméterei megegyeznek az utcai változatokéival a tömb, a hengerfej, a szelepvezérlés, a főtengely, a dugattyúk és a száraz karteles kenési rendszer tekintetében. A hatfokozatú, szekvenciális váltó megújult, de a karosszéria és az aerodinamikai csomag is fejlődött - mindezek az FIA legfrissebb szabályainak megfelelve.

Az októberi Petit Le Mans. 2. hely az idei szezonban. 2 győzelem, 4 második hely, 1 harmadik pozíció. Gratulálunk!

Ahogyan a jelenlegi NSX GT3 esetében, az Evo-nál is a Marysville-i Performance Manufacturing Centerben készül a vázszerkezet.A végső összeszerelést a milánói JAS Motorsport végzi. Az NSX GT3 Customer Racing Program keretén belül, a Mugen és a Honda Performance Development (HPD) felel a műszaki és az értékesítési támogatásért sorrendben Japánban és Észak-Amerikában, a JAS Motorsport pedig a többi kontinenst szolgálja ki.

Az NSX GT3 2016-ban debütált, s számos ikonikus GT-versenyen vett részt ezidáig. Ide tartozik a 24 órás Daytona-i és Spa-i, a 12 órás sebringi viadal, a Petit Le Mans és az FIA GT Világkupa Makaóban. A versenygép többszörös elsőséget és dobogós helyezéseket gyűjtött az IMSA WeatherTech SportsCar Championship keretén belül a GTD kategóriában. Idén az utolsó futamig tartó küzdelemben végül a második hely jött össze a konstruktőri és az egyéni tabellán is. De az NSX GT3 nyert már a Pirelli World Challenge-ben, valamint szerzett dobogós pozíciót a Blancpain GT Series Asia-ban is. Néhány példány Németországban, az ADAC Mastersen is indult, de a japán Super GT-ben és néhány nemzetközi GT-megmérettetésen is feltűnnek az NSX-ek.

The Acura NSX GT3 Evo 2019 Royal Motor hondanet.hu
The Acura NSX GT3 Evo 2019