- A NSX GT3 számos téren megújult
- A tovább finomított karosszéria jobb végsebességet és kezelhetőséget szavatol
- A lemezek alatt hozzányúltak a turbókhoz és a hűtőrendszerhez is
Az Acura Motorsport örömmel jelentette be, hogy elkészült az Acura NSX GT3 továbbfejlesztett változata, az Evo kivitel. 2019-ben ez a modell fog rajthoz állni a világ összes privát csapatánál a világ összes GT3-as versenyén. A versenygyőztes Acura NSX sorozatgyártású járművet alapul véve, az NSX GT3 Evo több területen is átalakult, javítva ezzel a teljesítményt és a megbízhatóságot.
"Nagyon örülünk, hogy ismertethetjük a 2019-es NSX GT3 Evo specifikációit" - mondta Masashi Yamamoto, a Honda Motorsports vezetője. "Amíg az autó már többször aratott győzelmet a világ legnevesebb GT3-as sorozataiban, termékeink folyamatos fejlesztésében hiszünk annak érdekében, hogy a legjobb csomagot és támogatást nyújthassuk ügyfeleinknek."
"Az NSX GT3 Customer Racing Program keretén belül egy nemzetközi együttműködést hívtunk életre több hondás technikai partnerrel közösen, így képesek voltunk egyesíteni a szakértelmet világszinten, hogy az Evo újításaiból a világ összes privát csapata profitálhasson."
Az átdolgozott kocsitest új első szplittert, hátsó diffúzort és lökhárítót is tartalmaz, amelyekkel javul az áramlás nagy sebességnél is, fokozva ezzel az egyensúlyt, a vezethetőséget és a hűtést egyaránt - a vezethetőség ezáltal a profik mellett az amatőrök számára is könnyedebbé vált.
Az új turbófeltöltők javítják a gázreakciót, a teljesítményleadást és az üzemanyag-hatékonyságot. Ezeket a meglévő NSX GT3-ak is megkapják majd az új Evo-k mellett. Az újonnan épített járművek jobb hardverrel és kalibrációval büszkélkedhetnek az ABS rendszer terén, új Bosch kijelző és adatfeldolgozó áll készen a hatékonyság és a vezetési élmény javítása érdekében. Ez utóbbiak opciós tételek lesznek a meglévő NSX GT3-asokhoz.
A jelenlegi frissítések a program keretén belül kapott vásárlói visszajelzések alapján születtek meg, az elmúlt két év tesztjei és versenyei alapján. Így nemcsak a teljesítmény, hanem a költséghatékonyság is új szintre lépett a versenyautó, 25%-kal nagyobb motorélettartamra és jobb komponens-megbízhatóságra számíthatnak az ügyfelek. Így az NSX a már meglévő közúti mellett pályán is még nagyobb hírnévvel büszkélkedhet.
A 75 fokos hengerszögű, 3,5 literes, V6 biturbó a sorozatgyártású motorok mellett készül az USA-beli Anna gyárban (Ohio). Kialakítási paraméterei megegyeznek az utcai változatokéival a tömb, a hengerfej, a szelepvezérlés, a főtengely, a dugattyúk és a száraz karteles kenési rendszer tekintetében. A hatfokozatú, szekvenciális váltó megújult, de a karosszéria és az aerodinamikai csomag is fejlődött - mindezek az FIA legfrissebb szabályainak megfelelve.
Ahogyan a jelenlegi NSX GT3 esetében, az Evo-nál is a Marysville-i Performance Manufacturing Centerben készül a vázszerkezet.A végső összeszerelést a milánói JAS Motorsport végzi. Az NSX GT3 Customer Racing Program keretén belül, a Mugen és a Honda Performance Development (HPD) felel a műszaki és az értékesítési támogatásért sorrendben Japánban és Észak-Amerikában, a JAS Motorsport pedig a többi kontinenst szolgálja ki.
Az NSX GT3 2016-ban debütált, s számos ikonikus GT-versenyen vett részt ezidáig. Ide tartozik a 24 órás Daytona-i és Spa-i, a 12 órás sebringi viadal, a Petit Le Mans és az FIA GT Világkupa Makaóban. A versenygép többszörös elsőséget és dobogós helyezéseket gyűjtött az IMSA WeatherTech SportsCar Championship keretén belül a GTD kategóriában. Idén az utolsó futamig tartó küzdelemben végül a második hely jött össze a konstruktőri és az egyéni tabellán is. De az NSX GT3 nyert már a Pirelli World Challenge-ben, valamint szerzett dobogós pozíciót a Blancpain GT Series Asia-ban is. Néhány példány Németországban, az ADAC Mastersen is indult, de a japán Super GT-ben és néhány nemzetközi GT-megmérettetésen is feltűnnek az NSX-ek.