Pécsen az első magyar Honda NSX

Szerző: Mogyorós Dániel

Női divatcipő vagy vagány sportautó?

Első pillantásra mindenkinek szembe tűnően összefüggéstelennek hat ez a cím. De megnyugtathatom a kedves olvasókat, hogy van kapcsolat a kettő között. Nem, nem az, amire a többség gondolna ilyenkor.

Szóval, megkaptuk a hírt és útra keltünk. Ez a nap más volt, mint a többi... Eljött a pillanat, amikor Magyarországon átadásra került az első Honda NSX, a Honda második generációs szupersportautója. A vevő nevét nyilván nem árulják el akárkinek, de annyit sikerült kideríteni, hogy egy igazi Honda fanatikus, a pécsi régióból. Nem tudjuk, ki vette meg, de sok-sok boldog percet kívánunk neki!

Balról jobbra haladva a képen, elöl a két elektromotor. Középen az Intelligens Meghajtóegység, akkumulátor, majd következik a V6-os benzinmotor és a 9 fokozatú DCT integrált elektromotorral.

Hogy mit is kell tudni az autóról?

Nos, nézzük: elöl kettő, hátul egy villanymotorral szerelt, középmotoros csoda összteljesítménye 581 lóerő, nyomatékcsúcsa pedig 645 Nm. A V6-os, biturbó benzinmotor több mint 500 lóerős, legnagyobb teljesítményét 6500-7500 percenkénti fordulaton tudja. Ezzel a hajtóerővel az NSX 0-100 km/órára durván 2,9 másodperc alatt gyorsul fel. A végsebesség 307 km/órában alakul, a tömeg pedig körülbelül 1720 kg. Az autó fogyasztását a gyártó 10 liter körülire teszi.

Az autó alapára 52 millió forint körülbelül. A magyar NSX-en extraként szerepel egyebek mellett a karbon tető, a 7200 eurós nanotechnológiás fényezés és a karbon-kerámia fékrendszer.

Volt alkalmam beszélni azzal az úri emberrel, aki a forgalomba helyezéshez szükséges vizsgáztatást intézte. Elmondásai alapján nem kis művelet elébe nézett, mire sikerült elvégezni ezt az elsőre egyszerűnek tűnő feladatot, ugyanis a számítógépes rendszerekben ez az autó és úttörő műszaki megoldásai nem léteznek. Illetve… nem léteztek. De már fuvarozó céget sem egyszerű találni, amely egy ilyen komoly értékű négykerekű transzportját vállalja.

A magyar NSX végső ára több mint 70 millió forintra adódott. Ez valóban rengeteg pénz! És igen, ennyiért lehet kapni még gyorsabb autót, még kényelmesebbet is, ez a szupersportautók belépő kategóriája. De ez a fenevad nem akárkinek lett tervezve! Ilyet az vesz, aki vérbeli Hondás, aki a biztosra akar menni, hogy nem jön szembe még egy ilyen az utcán, illetve, aki szereti tudni, hogy egyszerűbb Lambókat és Ferrarikat is meg tud kajálni 0-400 méteren. Európában 160 darab, a világon pedig körülbelül 2 ezer van belőle… Az új Ferrarik is szépek és gyorsak, de amióta egyre olcsóbbak a belépőpéldányok, és amióta egyre több szaladgál belőlük akár csak Budapesten is, veszítenek eszmei értékükből, különlegességükből. Bezzeg az NSX… 😉

Térjünk át a címre. Az autó dizájnjáért Michelle Christensen volt a felelős. Lássuk be, elég szép munkát végzett! A formatervet divatos női cipők mintája alapján készítette az NSX-hez Kaliforniában, Japánból kikerülő vonalakra alapozva. A teljes műszaki, fejlesztési projektet Ted Klaus irányította, aki jelenleg vezető beosztásba lépett feljebb a Honda Americas Inc.-nél.

A modell Amerikában az Acura logója alatt kerül forgalomba, amely a Honda 1986-os alapítású, teljesítményorientáltabb, prémium, autós luxusmárkája. A Honda-Acura páros mellett közismert például a Toyota-Lexus és a Nissan-Infiniti felállás is, hasonló logikán alapulva.

Az NSX-ről

Az USA-ban a Honda luxusmárkájának nevét, az Acura megjelölést viselő modell felülírja a hagyományos szupersportautókról  alkotott képzeteket.

Az NSX-et a New Sport eXperience jelige ihlette. Meghajtása ennek megfelelően egyedi: 3,5 literes, V6-os, biturbó benzinmotorjához három elektromotor és egy 9 fokozatú, dupla kuplungos automata váltó kapcsolódik. Az 581 lóerős rendszerteljesítmény és a hibrid összkerékhajtás révén kevesebb, mint három másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, végsebessége 307 km/óra. Az irányítás, a gázreakció, a kapcsolási idő és a motorhang, egyszóval az autó egész viselkedése négyféle vezetési módban variálható, így a tisztán elektromostól a pályahasználatra való beállításokig minden kiválasztható.

2019 Acura NSX

Az NSX egyik érdekessége a Sport Hybrid Super Handling All-Wheel-Drive meghajtás, amely első a maga nemében a szuperautók birodalmában. V6-os bitúrbójának és három elektromotorjának köszönhetően minden téren dinamikus teljesítményt nyújt – legyen szó gyorsításról, kanyarodásról és fékezésről. Nyomatékleadása egyenletes és változtatható a kerekek között. A fejlett elektromos meghajtási technikát soha el nem öregedő külsőbe csomagolták a mérnökök: az innovatív karosszéria- és alváz-kialakítás kimagasló ergonómiával társul a kabinban. A vezető pontos, utasításokra azonnal reagáló gépet ural. A következő generációs NSX valóban a New Sports eXperience jelmondathoz hű vezetési élménnyel gazdagít.

Az NSX az egyetlen szupersportautó, amelyet az USA-ban álmodtak, fejlesztettek és gyártottak le hazai és világpiaci alkatrészek felhasználásával. Különálló gyártóközpontja a Performance Manufacturing Center névre hallgat, és Marysville-ben található.

2019 Acura NSX