A Honda cég és termékei már régóta léteztek, de leginkább a motorkerékpárjairól volt ismert, amikor megjelent a Civic első generációja, amely gyártása 1973-ban indult el. Azóta a Civic számos változata bevezetésre került a piacra. Nézzük meg a történelmét.
1972 – 1979 (1. generációs Civic)
Az első generációs Honda Civic 1972-ben került bemutatásra, és 1973-ban vált vásárolhatóvá. Ez a modell olyan funkciókkal rendelkezett, mint a vinil ülések, faszerkezetű műszerfal, első tárcsafékek stb. Elődei a Honda N600 és a Honda Z600 voltak.
Azonban, míg a Honda N600-nak 599 cm3-es motorja volt, az első generációs Civicet, már 1170 cm3-es motorral építették. Ezen kívül a modell tartalmazott kárpitot, AM rádiót, hátsó ablaktörlőt, radiális gumiabroncsokat, légkondicionálót, automata sebességváltót és hátsó ülést, melyet le lehetett hajtani. A 4-ajtós szedán nem volt elérhető.
1974-ben lökhárítóit és a motor méretét megnövelték. Az 1975-ös évhez közeledve az embereknek lehetőségük volt választani a Standard Civic Engine és a CVCC motorok közül. Az új "Compound Vortex Controlled Combustion" (CVCC) motor tartalmazott egy alkatrészt, amely a hatékonyabb égést elősegítette.
Az 5-ajtós változat 1978-ban debütált.
1980 – 1983 (2. generációs Civic)
1980-ban megjelent az új Civic modell. Nagyobb méretekkel jött, mint az első generáció. Míg a hatchback hátsó tengelye 225cm volt, az új már 91,3 hüvelyket mérhettünk. Ekkor már három változat volt elérhető:
- Háromfokozatú automata sebességváltó
- Négyfokozatú kézi sebességváltó
- Ötfokozatú kézi sebességváltó
Még a motor teljesítménye is nőtt az új Civic-ben. 1980-ban egy 4-ajtós szedán és a 3-fokozatú automata sebességváltó is bevezetésre került. 1983-ban a Civic "S" került a piacra. Ez egy sport-orientált autó volt. Egy másik autó is megjelent a Civic portfólióban, ezt Prelude névre keresztelték. Ezt a modellt újra és újra felülvizsgálták, és előkészítették a Honda Ballade és a Triumph Acclaim gyártásának elindítását.
1984 – 1987 (3. generációs Civic)
Ez a harmadik generáció a Honda Civic méreteinek és jellemzőinek növekedését mutatta. Bár a szedán modellek karosszéria paneljei változatosak voltak, mind közös alapokkal rendelkeztek.
Ezúttal a Honda is átvette a "Si" jelvényt a Civic számára. A Honda Civic Si-t főként hatchback formában gyártották. Az Si tartalmaz: dönthető kormánykereket, tetőspoilert, 5 fokozatú kézi sebességváltót, színes légrugót, levehető üveg tetőablakot stb.
Ebben az időszakban a CRX kétüléses verziója is a piacra került. Könnyű és kompakt méreteiről vált ismerté. Ezen kívül egy új 1.5 literes CVCC motor is bevezetésre került. A harmadik generáció egy újabb Si modellt indított el, amely 1.6 literes DOHC ZC motort és korszerűsített felfüggesztést kapott.
Ezen kívül 1984-ben volt az az év is, amikor először 4WD motort vezettek be, ami később javult
1987-re. A 4WD rendszert 1987-ben frissítették, mint valós idejű rendszert, ahol a hátsó kerekek automatikusan bekapcsolódnak, ha az első kerekek elveszítik vontató erejüket. Ezt, az azóta természetesen frissített rendszert még mindig alkalmazzák.
1988 – 1991 (4. generációs Civic)
1988-ban a 4. generációs Honda Civic jelentős változásokon ment keresztül.
A CRX kivételével a Civic modellek minden eddiginél szebbek voltak, amit sokak szerint a megnövelt üvegterület váltott ki.
Az akkoriban elérhető modellek:
STD
Hatchbackként mutatták be, és standard belsője, motor teljesítménye, műszerezése volt.
4 sebességes kézi és automata sebességváltók álltak rendelkezésre.
DX
Jellemzők a szervokormány, a hátsó ablaktörlő, kerékfedők stb.
LX
Ez csak szedánként indult, és magas szintű belsővel büszkélkedett. A belső tér fordulatszámmérő műszerekkel, elektromos tükrökkel, elektromos ablakokkal volt felszerelve. Az LX 5 és automata 4 fokozatú sebességváltóval rendelkezik.
VOLT
Ez szedánként volt elérhető, és olyan korszerűsített funkciókkal rendelkezett, amelyek a korábbi modellek fölé helyezték. Az SI a legversenyképesebb Honda Civic volt, és csak hatchbackként került bevezetésre. További extraként került beszerelésre a ködlámpa és a légkondicionálás. Azonban nem állt rendelkezésre automata sebességváltó, és nem állt rendelkezésre szervokormány.
1992 – 1995 (5. generációs Civic)
Az ötödik generációs Honda Civic karcsúbb volt és a tengelytávja 101,3 hüvelykre és 103,2 hüvelykre emelkedett a ferdehátú és szedán esetében. Ez a Civic nemzedék könnyű anyagokat használt.
Az elérhető típusok a következők voltak:
- Ferdehátú - DX, CX, VX, Si
- Szedánhoz - LX, DX, EX
- Coupe - DX és EX
1996 – 2000 (6. generációs Civic)
Az 1995-ben bevezetett hatodik generáció megtartotta éles kezelését, amely az elülső kettős csuklós felfüggesztésből kikerült. Tény, hogy ez volt az utolsó generáció, amelynél a Honda Civic kettős karimás felfüggesztéssel rendelkezett. A kupák DX, EX és HX szinteken voltak elérhetőek, a Sedan-t LX, DX és EX felszereltségben kínálták, és a Hatchback sorozatot CX és DX szintre csökkentették.
1997-ben minden Honda Civic 14 hüvelykes kerekekkel rendelkezett. A DX modellek már teljes körű burkolattal vannak felszerelve, és az LX szedánok légkondicionáltak. 1998-ban a Civic Si új megjelenést mutatott. Az új Civic Si több változáson ment keresztül, mint a standard Civic. Az új funkciók közé tartoztak a merevebb gördülőgátló rudak, a progresszív sebességű rugók, a toronyszárny, amely fokozta a kanyarodást. Négykerék-tárcsafékekkel, szilárdabb felfüggesztéssel, oldallapokkal, 15 hüvelykes kerekekkel, testoldali grafikával és hasonlókkal is rendelkezett.
Ettől eltekintve a Honda Civic a Cyclone Blue Metallictól a Roma Redig és a Midori Green Pearlig sok színben kapható volt.
2001 – 2005 (7. generációs Civic)
2001-ben megjelent a Honda Civic Modell (7. generáció), és többé-kevésbé ugyanazokat a külső dimenziókat tartotta fenn, mint elődei. A 2001-es modell azonban megnövekedett belső teret kapott, a hátsó utasok hátsó oldalán pedig egy lapos padló jelent meg.
2002-ben az új Civic Si jelent meg. Az új Si testének stílusa hasonlított az európai építésű ferdehátúhoz. Az autót ötfokozatú kézi váltó, felülvizsgált kormánykerék, hozzáadott hangszigetelés és a 160 LE-s motor jellemezte.
2003-ban a hibrid modell került a piacra. 85 LE-s gázmotorral rendelkezett, és a Honda Civic Sedan kényelmét kínálta. 2004-ben a stílust javították; mint LX most már 15 hüvelykes kerekekkel rendelkezett. Az alapmodellek új középkonzolt, CD-lejátszót és légkondicionálót kaptak. A Honda Si 16 hüvelykes kerekeket kapott, és a hibrid modell állítható vezetőüléssel rendelkezett.
2006 – 2011 (8. generációs Civic)
E generáció számára a Honda két platformra osztotta a Civicet. Az egyik a kupéra és a szedánra, a másik pedig a hatchback volt, amely kizárólag európai piac számára lett tervezve. A hatchback verzió három és öt ajtóval is kapható volt. A Civic Si javított verziója megjelent az amerikai piacon. Ez a Civic Si a sportosabb külsőt és sok kozmetikai változást tartalmazott. Változások történtek a kipufogórendszerben, a felfüggesztésben és a kerekekben is.
2012 – 2013 (9. generációs Civic)
2011-ben a Honda Civic 9. generációja jelent meg. Ez a generáció 2011 áprilisában került bevezetésre az észak-amerikai piacon. 2012 februárjában az európai forgalmazása is elindult.
2012-ben néhány kritikát kapott az olcsó belső anyagok, a gyenge külső stílusváltozások és az elődeihez képest romlott vezetési dinamika miatt. A szigorú kritikák eredményeként a Honda bemutatott egy újított Honda Civic-et a 2013-as évre. A megújult Honda Civic számos szemet gyönyörködtető funkcióval büszkélkedhet.
Ezek a következők:
- Új elülső burkolat
- Hátsó biztonsági kamera
- Pandora rádiós hozzáférés
- Felülvizsgált hátsó vég, amely extra könnyű klasztereket és új hátsó lámpákat tartalmaz
- Újratervezett motorháztető
Emellett a 2013-as Honda Civic javította a belső anyag minőségét, valamint a kezelési és vezetési élményt.
2017 - (10. generációs Civic)
A tizedik generáció 2017-ben jelent meg és a Honda újra egy merész formavilággal állt elő. De nem csak a forma változott, a motorokon is nagy fejlődés történt, hiszen megjelent az 1.0 és 1.5 benzines i-VTEC turbómotor 129 valamint 182 lóerővel.
Persze Európában kell egy dízel is, ha a vevők kedvében akarnak járni, így az 1.6 i-DTEC dízelmotorral is elérhető. Felszereltségi szinten minden, a mai kornak megfelelő extrával elérhető, mint a LED fényszórók, adaptív tempómat, Honda Sense biztonsági rendszer, tolatókamera, állítható keménységű lengéscsillapítók, kulcsnélküli ajtónyitás, indítás stb...
Karosszéria 3 féle választható, 4,5 és 2 ajtós kivitelben.