HondaNet

A Honda 2022 első félévében megkezdi a háromkerekű elektromos taxik akkumulátormegosztó szolgáltatását Indiában

Japán, Tokió, 2021. október 29.  – A Honda Motor Co., Ltd. a mai napon bejelentette, hogy 2022 első félévében útjára indítja a háromkerekű elektromos taxik (elterjedt nevükön „riksák”) akkumulátormegosztó szolgáltatását Indiában. A könnyű járművek áramellátásáról a Honda Mobile Power Pack e: („MPP e:”), azaz a Honda vadonatúj, hordozható és cserélhető akkumulátora gondoskodik.

Honda vadonatúj, hordozható és cserélhető akkumulátora gondoskodik.

Az indiai gazdaság növekedésével párhuzamosan egyre nagyobb mennyiségű energiára mutatkozik igény, és ezzel együtt drasztikusan nő a légszennyezés. Hogy úrrá legyenek a problémán, országos szintű erőfeszítéseket tesznek a megújuló energia felhasználásának elterjesztésére és a közlekedési ágazat villamosításának folytatására. Utóbbira azért is van nagy szükség, mert a közlekedés felelős az ország üvegházhatású gázkibocsátásának mintegy 20 százalékáért.

Indiában nem kevesebb mint 8 millió motoros riksa fut az utakon, és e járművek nélkülözhetetlen szerepet töltenek be az emberek mindennapi közlekedésében. A városi területeken elsősorban CNG-vel, azaz sűrített földgázzal hajtott háromkerekűeket használnak, melyek villamosítása kulcsfontosságú lenne a légszennyezés visszaszorítása érdekében.

A jelenleg elérhető elektromos mobilitási eszközökkel kapcsolatban jellemzően három ellenérv merül fel: rövid hatótávolság, hosszú töltési idő és drága akkumulátor. A Honda szeretne megoldást kínálni ezekre a problémákra cserélhető akkumulátoraival és azok megosztásával, hogy felgyorsítsa Indiában a villamosítást és szélesebb körben elérhetővé tegye a megújuló energia használatát. Ezért a Honda – az MPP e: egységekkel – 2022 első felében elindítja elektromos riksák számára létrehozott akkumulátor-megosztási szolgáltatását.

Ebből a megfontolásból 2021 februárjában nagyszabású tesztet indított az országban, melynek keretében 30 elektromos riksát használtak összesen több mint 200 000 km-en keresztül. A próbasorozattal sikerült feltárniuk a megoldandó feladatokat, ráadásul meggyőződhettek arról, hogy üzleti szempontól is életképes az elgondolás.

A Honda szolgáltatását igénybe vevő riksavezetők megállhatnak a városban útjukba eső, legközelebbi akkucserélő állomásnál, hogy a lemerült MPP e: egységet teljesen feltöltöttel váltsák fel. Így a sofőröknek nem kell aggódniuk a menet közben kimerülő telepek miatt, továbbá azért sem, hogy az akkumulátorok töltésére elvesztegetett idő miatt elpártolnak tőlük az utasok.

Emellett a Honda leányvállalatot hoz létre Indiában, hogy elindíthassa jövőbemutató üzletágát. Az új társaság számos Honda Mobile Power Pack Exchanger e: egységet telepít, mely nemcsak akkumulátorcsere-állomásként működik majd, hanem akkumulátor-megosztási szolgáltatást is nyújt az előzetesen kiválasztott városokban. Továbbá a Honda együttműködésre lép a helyi elektromosriksa-gyártókkal, és arra készül, hogy fokozatosan újabb és újabb településeken tegye elérhetővé egyedülálló programját.

  • Minoru Kato, a szabadidős termékek fejlesztésével foglalkozó Life Creation Operations osztály igazgatójának nyilatkozata (Honda Motor Co., Ltd.):

„A Honda Mobile Power Packben (MPP) hatalmas lehetőség rejlik a különböző szerkezetek, például kis méretű mobilitási eszközök villamosítására, sőt elterjesztheti a megújuló energia használatát is. Új akkumulátormegosztó szolgáltatásával a Honda hozzájárul az indiai riksák gyorsított villamosításához és a megújuló energia széleskörű népszerűsítéséhez. Ezen felül a Honda világszerte elősegítheti az emberek életkilátásainak javulását azáltal, hogy az MPP távoli területeken is megjelenik.”

  • A Honda Mobile Power Pack e:-ről részletesen:

A Honda Mobile Power Pack e: (MPP e:) egy hordozható és cserélhető lítium-ion akkumulátor, mely nagy mennyiségű, több mint 1,3 kWh elektromos áram tárolására képes, amivel lényegesen felülmúlja az MPP előző változatát. Az MPP e: házát és hordozófülét az eszköz tesztelésében résztvevő felhasználók visszajelzéseinek messzemenő figyelembevételével tervezték meg.

Főbb jellemzők

  • Sokoldalúság: Amellett, hogy az MPP e: megoldhatja a mobilitási eszközök energiaellátását, számos eszköz áramforrásaként is alkalmazható.
  • Tartósság: A folyamatos kisütések során jelentkező hőleadás megakadályozza a túlmelegedést, ráadásul az eszköz – normális üzemi körülmények között – megfelel a rezgés-, ütés- és vízállósági elvárásoknak is.
  • Információhasznosítás: A beépített vezérlőegység felismeri az MPP e: üzemi körülményeit, és rögzíti az összes paramétert. Ezeket az adatokat az MPP e: töltése során, a csatlakozókábelen keresztül gyűjtik össze, később pedig az akkumulátormegosztási műveleteknél és egyéb, másodlagos céloknál használják fel.

    Műszaki adatok

    Külső méretek (mm)

    Kb. 298 × 177,3 × 156,3

    Akkumulátor típusa

    Litium-ion akkumulátor

    Névleges feszültség

    Kb. 50,26 V

    Kapacitás

    26,1 Ah/1314 Wh

    Tömeg

    10,3 kg

    Töltési idő

    Kb. 5 óra

    Gyártási hely

    India

    (MPP e: az indiai akkumulátormegosztó szolgáltatáshoz)