1139 Budapest, Fáy utca 43.
Telefon:+36 1 340 2378
E-mail: info@hondanet.hu
Az elektrifikáció éveiben jogosan merül fel a kérdés, hogy mi lesz a nagyobb autókkal, amik eleve nagy kasztnit mozgatnak értelemszerűen nagyobb súllyal, hogyan lesz ez megoldva?
Telepakolják őket akksival, és az autóipar elkezd a három tonnás járművek felé tendálni? Alapból észrevehető egy növekedési irány, minden autó egyre nagyobb. Szemléltetés kedvéért, a jelenleg kapható Honda Jazz Cross mindössze 5 centivel rövidebb, 2,5 centivel keskenyebb és körülbelül 10 centivel alacsonyabb csak, a CR-V első generációjától, amit a Honda 1996-ban a SUV kategóriába gyártott autója volt.
A 2000-es években divattá vált a városi terepjáró, ennek megfelelően az összes autógyártó elindult ebbe az irányba, melyből természetesen a Honda sem maradhatott ki. Kínálatunkban megtalálható CR-V, a kistestvér, a HR-V, illetve az idén debütáló ZR-V és az elektromos e:Ny1, mely méreteiben és megjelnésében egy HR-V, azonban valami egész mást nyújt, de erről később.
A Honda kínálatában most először található meg plug-in hibrid megoldás. Eddig a mild hibrid technológiára alapozott a gyártó, mely a tapasztalatok és a felhasználói visszajelzések alapján, kielégítő megoldásnak ígérkezett. Hogy miben különbözik ez a többitől, arról egy részletes leírás található az oldalunkon.
Méreteiben nem sokat változott az új CR-V elődjéhez képest, viszont megjelenésében merőben eltér. Egy igazán elegáns, de mégis kicsit sportos formát kaptunk, ami illik a kor divatjához. Az előző (ötödik) generációhoz képest, a hosszúsága 4631mm-ről 4706mm-re, szélessége 1855mm-ről 1866mm-re, magassága pedig mindössze 17mm-t nőtt.
A Honda kínálatában először találhatő meg a plug-in hibrid technológia, mely azt kell mondjam, meglepően jó. A 2 literes benzinmotor, egy 17.7kwh-s akkumulátor szolgálja ki, mely az előzetes információk alapján 81 km-t képes megtenni egyetlen töltéssel, teljesen elektromos üzemmódban. Erre kaptunk egy dedikált gombot, hogy a rendszer helyett, mi dönthessük el, mikor kívánjuk elektromos üzemmódban használni.
Ezen felül megtalálható a már megszokott módválasztó, ahol Sport, Normál, ECON, Snow és Tow között választhatunk. A Normál és az ECON üzemmód között túl sok különbséget nem lehet felfedezni, Sportban viszont érezhetően fürgébbé és robbanékonyabbá változik ez a majd 2 tonnás test (1920kg). Továbbá újításként kaptunk egy hó és egy vontatás üzemmódot.
AC töltőről a töltési idő kb. 2,5 óra (0-100%), míg háztartási hálózatról a gyártó számításai alapján 7,7 óra. Itt fontos megemlíteni néhány dolgot. Ritka az, amikor nulláról töltjük az autót, így ez az idő nem feltétlen mérvadó ebben a formában. Ha mégis teljesen lemerülve érkezünk haza, akkor egy éjszaka folyamán könnyedén feltölthetjük, semmiféle kényelmetlenséget nem okoz.
Első km-ek során nem foglalkoztam különösképpen a fogyasztással, úgy használtam az autót, ahogy a mindennapokban bármelyikkel tenném, utána jött a pofon. Elkezdtem nézegetni az adatokat, és a computer 2.1 literes fogyasztást mutatott 100km-re, Normál üzemmódban.
Az elektromos rendszer tökéletesen szolgálja ki a benzinmotort, vagy épp fordítva, és mindezt teljesen észrevétlenül teszi. Kis odafigyeléssel, és az eddigi elektromos/hibrid tapasztalatokból kiindulva, ez tovább csökkenthető. Az üzemanyagtartály 46.5 litert képes befogadni mindenki ki tudja számolni, hogy mi a tényleges hatótáv amennyiben töltünk és odafigyelünk a vezetési stílusunkra, persze papíron.
A menetbiztonsági rendszerek borzasztó sokat fejlődtek. A ráfutásgátló, a sávtartó, és minden más is. Korábban már beszéltünk arról, hogy az adaptív tempomat néha meg tudott bolondulni, és amikor egy nagyobb kanyarban vagy egy körforgalomban eltűnt előtte az autó akkor hirtelen gyorsított az általunk megadott sebességre, ami gyakran ért meglepetésként. Na ezt úgy tűnik tökéletesíteni sikerült.
A számítógép gyönyörűen olvassa a szenzorok által kapott jeleket, és érti a helyzeteket, természetesen ettől függetlenül nem hátrány figyelni, de tény hogy hatalmas segítség.
Egy nagyban felszerelt autóról beszélünk, rengeteg hasznos funcióval, head-up display, szenzor hegyek, automata parkolás, fűthető első és hátsó ülések, hűthető első ülések, elektromos napfénytető, bőr kormány, elektromos ülés és még sok más, ami igazán komfortossá teszi mind az utazást, mind pedig a vezetést.
Ideális rövid-hosszú utazáshoz, kis fogyasztás és utánozhatatlan kényelem mellett.