HondaNet

Yuki Tsunoda lehetőséget kapott, hogy vezesse a Honda RA272-t Goodwoodban, a Sebesség Fesztiválon.

A Goodwoodi Sebesség Fesztivál egy olyan esemény, ahol a 130 éves gőzhajtású autóktól a legújabb Forma-1-es gépekig mindenféle járművet bemutatnak. 

A rendezvényen a Honda is képviseltette magát, F1-es szereplésének 60. évfordulóját ünnepelve. A Honda egyetlen éjszakára újraélesztette első F1-győztes versenyautóját, amit Hikaru Miyagi, a Honda egykori gyári versenyzője és Yuki Tsunoda, a jelenlegi F1-es pilóta vezetett. 

A Sebesség Fesztivált évente rendezik meg Goodwoodban, Nyugat-Sussexben, Angliában. A 4452 hektáros magánterületen, amely Richmond hercege birtokában van, autómárkák régi és új modelljeiket mutatják be. A pálya különlegessége, hogy a modern korlátok helyett régimódi szalmabálák veszik körül, ezzel is egyedülálló élményt nyújtva a látogatóknak.

 

A Sebesség Fesztivált egy hétvége alatt körülbelül 200 000 néző látogatja meg. Ez az esemény nem csupán egy autós rendezvény, hanem egy hatalmas társadalmi összegyűlés, amely a nemzetközi autó kultúrát ünnepli.

2024-ben több mint 40 autómárka vett részt az eseményen, nagy tömegeket csalogatva. A Sebesség Fesztivál minden évben más tematikával jelentkezik, és az adott témához illő autógyártókat hív meg. A Honda idén ünnepli  F1-es részvételének 60. évfordulóját, és harmadszor kapott meghívást az eseményre.

Egy különleges F1-es autót hoztak az eseményre: az RA272-t, amely a Honda első F1-es győzelmét szerezte az 1965-ös Mexikói Nagydíjon.

Az Oracle Red Bull Racing is részt vett az eseményen az RB18-assal. A Honda RC142 és RC213V motoros világbajnoki gépei is jelen voltak, bemutatva a motorsportjainak múltját és jelenét.

Az RA272 vezetésére Hikaru Miyagi, a Honda egykori gyári versenyzője és Yuki Tsunoda kaptak lehetőséget. Miyagi szombaton, Tsunoda pedig vasárnap vezette az autót.

Az RA272 újraélesztése nem volt egyszerű feladat, hiszen egy 60 éve épült F1-es autóról van szó. A Nagy-Britanniába szállítás előtt alapos karbantartást végeztek, de még így is nehézségek adódtak a motor beindításakor. Miyagi futama szombaton késve indult, de végül sikerült beindítani a motort, ami után a közönség tapsviharban tört ki. Vasárnap viszont Tsunoda zökkenőmentesen teljesítette a futamot.

Tsunoda így nyilatkozott: „A futam előtt azt tanácsolták, legyek figyelmes az autóval, ezért kissé óvatosan vezettem. A motor szépen felpörgött, és nagyon jó érzéssel fejeztem be a vezetést. Az autó közvetlensége és az élmény egyedülálló volt, de még csak az első futamon vagyok túl, így alig várom a következőt.”

Végül azonban Tsunoda második futamát már az RB18-ban teljesítette, míg Miyagi újra az RA272-t vezette. Tsunoda ezt követően kiemelte, hogy üdítő élmény volt összehasonlítani a 60 éves F1-es autót egy modern F1-es géppel, és megtiszteltetésnek érezte, hogy lehetőséget kapott erre a különleges élményre.