Biztonság, hatékonyság, alacsony fogyasztás, hatalmas terek. Talán ezek azok a jelzők, melyek segítségével a legpontosabb leírást adhatjuk az autóról. Első pillantásra nem épp egy, a városban legjobban teljesítő autó képét látjuk, hiszen egy hatalmas monstrumról beszélgetünk, melybe talán sokan kételyek közt ülnek be hatalmas méretei miatt. Ezek az aggodalmak nagyjából az első 30 méter megtétele után egy szempillantásra szállnak el.
Az autó külsejével kapcsolatosan nem sok minden mondható el. Egy szépen kidolgozott karosszériáról beszélgetünk, de különösebb kirívó dolog nem kerül említésre ezzel kapcsolatban. Jó megjelenése van, de ami ennél sokkal fontosabb az a belső. Erről az alábbiakban található videó sok mindent elárul, utána részletezzük, de előbb jöjjön a videó:
A teszt során egész pontosan egy Elegance felszereltségű autóról beszélünk. Első kerék hajtású 2.0 iMMD motorral szerelt kivitelről. Az autó teljesítménye 184 lóerő. Ezek az adatok bárki számára elérhetőek, ezért ezzel nem is igazán szeretnék hosszasan foglalkozni, sokkal inkább az élményekre és a tapasztalatoknak szeretném szentelni ezt a bejegyzést. Az elején kezdeném. Akik egy régebbi autóból ülnek át, elképesztő lesz az első benyomás.
Kezdjük az intelligens kulcs nélküli nyitás illetve indítás funkciójával. Manapság már szinte az összes új autóban megtalálható megoldást alkalmazott a Honda, azonban hihetetlenül megkönnyíti a vezetők illetve utasok dolgát ez a megoldás. Az első ajtó kilincsein található "gomb", mely valójában nem egy fizikai gomb, hanem egy érintésérzékeny felület, az ajtó becsukása után egyszeri érintésre bezárja az autót, másodszori érintésre pedig behajtja a tükröket, melyekre később még részletesen kitérünk.
Miután beszálltunk a járműbe, elénk tárul az autó letisztult mivoltja. A kormány fogása nagyon kellemes. Teljesen kézre áll minden kapcsoló, minden beállítási lehetőség. Sokat nem is szórakozunk, egyszerűen csak el kell indulni. Sebességbe kapcsoljuk az autót is gyerünk! A hibrid hajtásnak köszönhetően az autó hang nélkül szinte hihetetlen csendben indul. A méreteit tekintve mint említettem első pillantásra ijesztő.
Azonban miután jobban szemügyre vesszük, és megvizsgáljuk az adatokat is esetleg, akkor könnyen megállapíthatjuk, hogy nem sokkal hosszabb egy átlagos kombi autótól. Vezetés során gyakran kell hátramenetbe is kapcsolni. Ez esetben megjelenik a középső kijelzőn a tolatókamera, amely meglehetősen jó minőségben mutatja a mögöttünk lévő tárgyakat. Három állás közül választhatunk egy átlagos látószögű kamerát kiegészíti egy nagy látószögű,- valamint egy padkafigyelő kameraállás is. Sok írásban olvastam azt, hogy sokat csalnak a tolatókamerák, de én ezt egyáltalán nem tapasztaltam, sőt! Én azt mondom hogy nagyon pontos az összes.
És ha már a tolatásnál tarunk... egy apróság amin nagyon meglepődtem amikor először észrevettem. Amikor tolatni kezdünk, a jobb oldali visszapillantó tükör néhány fokkal lefordul, ezzel segítve a pontos padkához való illeszkedést, és ezzel segít elkerülni a nekiütközést.
A hibrid rendszer elsőre furcsa, de pillanatok alatt meg lehet szokni hogy hogyan is működik. A középső konzol elképesztően letisztult. Csupán a váltó kapcsolóit, a kéziféket (illetve annak a kapcsolóját), illetve a módválasztó, ahol három lehetőségből választhatunk.
A kézifék illetve a hátramenet kapcsolója kilóg a többi gomb közül. Ez a kettő az elektromos ablakemelő kapcsolójához hasonlít legjobban, és nagyon praktikus és kényelmes megoldásnak bizonyult a napok során. Középen a váltó kapcsolói találhatók. Feltűnhet hogy nem található fizikai váltó.
A CR-V-ben a Honda mérnökei a letisztultság érdekében ezt kihagyták, és egy kormányváltó kapott helyet az autóban.
Ez kicsit sportosabb érzést kelt, azonban a fokozatmentes váltó rendszerének köszönhetően ezen gomboknak csak visszaváltáskor érezzük hatását, és akkor is csak minimálisan érezhető hogy a motor fékez kicsit. A felfelé váltás egyáltalán nem érezhető, de hogy őszinte legyek teljesen szükségtelennek éreztem ezt a funkciót, mert amennyiben a vezetési stílusunknak megfelelő módot választjuk, akkor teljesen szükségtelen belenyúlkálni a váltásba mert tökéletesen végzi a dolgát a fokozatmentes automata.
Sport, ECON, EV módok közül választhat a vezető. Az ECON névre keresztelt, gyakorlatilag a hibridek esetében „Normál” módnak megfelelő funkciónál nem sok magyarázni való akad, hiszen a szokványos hibrid érzéssel találkozunk. Bizonyos sebességig/fordulatig tisztán elektromos módban hajt a gép, utána bekapcsol a kétezres benzinmotor. Az EV mód egy teljesen elektromos mód. Ez volt számomra az egyik nagy kérdőjel mielőtt a tesztautót átvette, hogy ez hogyan fog működni, hiszen nem egy elektromos autóról beszélünk.
Teljesen lenyűgözött a tudása. Aki kicsit szeret „gépészkedni” illetve aki a vezetés alapvetően is sok figyelmet igénylő mivoltján felül plusz figyelmet szentelni az ilyenekre, azok elképesztő fogyasztási eredményeket tudnak elérni e két mód használatával plusz a módváltások megfelelő időzítésével. A gyárilag megadott kombinált átlagfogyasztás 5,7 liter, az autó leadásakor 5,4 litert mutatott a kijelző, pedig nem figyeltem erre folyamatosan, és a sport módot is ki kellett „sajnos” próbálni, hogy most hitelesen írhassak róla.
Nos a sport mód. Lássuk be, nem újdonság az autókban a sport jelző, még az ilyen nagy állatok esetében is, de amikor meglátja az autó méreteit az ember, aztán a sport feliratot, joggal lehet szkeptikus az illető, hiszen ez nem egy kifejezetten sportautó, arra ott az NSX. Visszatérve a fogyasztási adatokra, a vezetővel szemben lévő kijelzőn folyamatosan szemmel tarthatunk minden fontos adatot amit csak szeretnénk, a pihenőidőtől az aktuális visszatöltést jelző adatokon át, a pillanatnyi és az átlagfogyasztásig mindent. Szóval lássuk a sport módot, és azonnal eloszlatom, illetve megpróbálom eloszlatni az ezzel kapcsolatos kételyeket.
Egy ilyen autóban a sport módot nem szó szerint kell értelmezni. Ilyenkor bekapcsol a benzinmotor, és csupán az hajt, leadva a maximális teljesítményét, mind a 184 lóerőt. És az autó súlyához képest, bámulatosan képes elindulni. Egy előzéshez nem sokat kell gondolkozni, mert erejénél fogva megoldja az autó.
Térjünk át a középső panel kialakítására, valamint a multimédia rendszerre. Nem elhanyagolható pontja ez egy autónak, hiszen többek között a navigáció, vagy akár egyes esetekben a zene elmaradhatatlan része az utazásnak. Legfelül a légbeömlők alatt található kijelzővel kezdődik a középső panel. A klímavezérlők, illetve a légáramlás vezérlői, valamint az ülésfűtés gombjai, melyek esetében három erősség közül választhatunk.
A multimédiás egység mindig egy nehéz pont a kialakítás miatt. A kijelző elhelyezkedése megfelelő, azonban gyűjti az ujjlenyomatot, viszont egyáltalán nem vészes, vannak sokkal sokkal körülményesebb esetek is, és hozzá kell tenni, hogy azzal hogy érintőpanelt teszünk valahova, azzal ezt a kockázatot vállalni kell, hiszen akárhogy nézzük az nyomkodva lesz.
A két kijelzőt tekintve aggodalmaim voltak, ugyanis nagyon szép és éles képe van mindkettőnek, de az éjszakai vezetés kapcsán aggódni kezdtem, vajon mennyire lesz zavaró. Legnagyobb meglepetésemre egyáltalán NEM! Teljesen jók a látási viszonyok, függetlenül attól, hogy a CarPlay, vagy az alap Honda felületet nézzük. Az operációs rendszer kapcsán mint mindig most is van hova fejlődni még, ha egy telefont veszünk alapul, de teljesen használható a felület minden tekintetben. A CarPlay elképesztően működik. Ugyan ez a lehetőség Európában továbbra is csak az Apple felhasználóknak van, mivel az Android autó továbbra sem elérhető, ezért csak erről tudok nyilatkozni.
A rendszer „felállítása” konkrétan nem több mint három MÁSODPERC! A könyöklő alatt található tároló alján található USB portba be kell csatlakoztatni a töltőt, és rádugni a telefont. És ennyi az egész. Innen pedig minden funkció mely vezetés közben elengedhetetlen lehet legyen ez egy fontos telefonhívás, vagy éppen a Waze figyelmeztetése balesetről, elérhető a fedélzeti kijelzőn, így a telefonhoz egyáltalán nem kell nyúlni. Az említett tárolóban hatalmas hely van, és egy nagyon praktikus fiókos módszerrel van megoldva a rekesz, tehát nagyon praktikus.
A beépített okosságok köre tág. A távolságtartó tempomat, limiter mellett helyet kapott a palettán a sávtartó asszisztens is. Egy jó kiegészítő. azonban amennyire hasznos tud lenni, annyira veszélyes is lehet, nagyon oda kell figyelni, és meg kell tapasztalni ezeknek az eszközöknek a használatát. A távolságtartó tempomat esetében négy távolság közül lehet választani. Ez a funkció egy városi dugó esetén kiegészítve a sávtartó funkcióval nagyon jó párost tud alkotni.
Ez mint ahogy már sejthető volt az eddigiekből egy leginkább családi autónak szánt jármű. Ezt támasztja alá egy két apró részlet vagy érdekesség ami egyenként nem nagynak tűnő dolgok, azonban összességét tekintve így lesz kerek a történet. Helyet kapott a visszapillantó tükör fölött egy lehajtható szemüvegtartó, mely alapjában véve nem lenne érdekes, azonban ennek a tartónak két állása van, egyik az említett tároló, a másik pedig egy domború tükör, mellyel belátható a teljes hátsó üléssor. Az ajtók nyílási szöge megközelíti a derékszöget, ezzel is segítve az esetleges gyerekülés behelyezését. A hátsó ülésekkel kapcsolatban sokszor említést tesznek arról, hogy felnőtt emberek számára mennyi hely van az autóban. Nos a CR-V estében azt tudom mondani, hogy ez az autó képes akár 5 felnőttet is maximális kényelemben elszállítani akár hosszú távon is. Hatalmas hely marad a lábnak. Két személy esetében lehajtható egy kartámasz a középső ülés helyére. Hátul is találunk két USB csatlakozót, mely lehetőséget nyújt a mobilok töltésére.
A csomagtartóból két kar segítségével lehajtható hátsó üléssor ledöntésével növelhető a csomagtér kapacitása. Itt is helyet foglal egy szivargyújtó.
Összességében azt mondanám, hogy a Hondának sikerült összeraknia egy tökéletes családi autót, amely megfelel a modern kor és a kor technológiai elvárásainak egyaránt. Elöl hátul hatalmas terekkel találkozunk, végig jó anyaghasználattal, illetve ott ahol esetleg kicsit kevésbé minőségi anyagot használnak, ott ügyeltek arra, hogy ezt olyan helyen tegyék ahol az összképet és az élményt ez nem rontja, mint például az ajtók alsó tárolói. Hatalmas tárolók vannak, mind középen, mind pedig a kesztyűtartó esetében, a csomagtartóról már ne is beszéljünk. Csatlakozók tekintetében is abszolút megállja a helyét, összesen 4 USB található, egy HDMI csatlakozó, és egy szivargyújtó elől, illetve egy a csomagtartóban. Az említett modellről egy részletesebb extralistát csatolok, abból lehet csemegézni. Valamint a cikk végére még néhány képet teszek, amelyek által remélhetőleg jobban megismerhető lesz az autó, amennyire ez ilyen körülmények között lehetséges. Amennyiben valaki érdeklődne az autó iránt, ITT összeállíthatja egyénileg a legszimpatikusabbat.
És akkor jöjjenek a képek!