A Honda idén is részt vesz a január 11-14. között megrendezésre kerülő Bécsi Autószalonon. A nagyszabású, éves rendezvény keretén belül sokan vásárolnak autót, emellett 40 márka képviselteti magát, vagyis megvan a közönség a ritkaságok kiállítására is.
A Messe Wien kongresszusi és kiállítói központ külvárosi részen található. Körben irodaházak övezik, emellett kőhajításnyira található a WU közgazdasági, modern campusa is. A szomszédos parkolóház csütörtökön délután az 5. szintig megtelt, amely az elmúlt éveknél is nagyobb forgalomról árulkodik már az első napon. Aki teheti, metróval közlekedik, a megálló egy perc séta.
Metróval egyébként kb. 15 perc a Wien Hbf. pályaudvarról az expó helyszíne, vagyis a Keleti Pályaudvarról Railjettel (diák: 13 euró) egy darab vonaljeggyel (1,2 euró) és egy napi belépővel (10 euró) máris olyan ritkaságok közelébe kerülhetünk, mint a Honda NSX és Fuel Cell, vagy az új Audi A8, BMW M5, Bugatti Chiron. A másfél eurós ruhatárat kifelejtettem, de azért látszik: diáknak (vagy örök fiatalnak, kinek hogy tetszik) megéri lenni. 😉
Irtó jók az új Type R ülései! Ez nem egy Budapest, itt türelmesen várja minden látogató a sorát, hogy beülhessen, de ha egyszer nincs kedvünk kiszállni... Váltója lenyűgöző: rövid és nagyon pontos. Kettesből egy laza lökéssel hármasba érünk, nem megy a félreváltás, akármilyen vad kombinációkkal játszunk.
320 lóerő és 400 Nm az első kerekeken. Csodás futómű, vagyis a kanyarsebesség is lenyűgöző, a nürburgringi körrekordos videóban a bizonyíték: 170 km/órás tempóval olyan íveket lehet rajzolni, hogy ihaj! Gond nélkül elkapar száznál is, de ettől igazán forró ez a ferdehátú. Comfort módban jól autózható városban és kevésbé jó útburkolaton a 20 colos felnik ellenére, ilyenkor békésebb énje érvényesül. A BBC Top Gear magazin nem véletlenül választotta az Év Autójának.
Frissített, sportosabb formavilággal kerül kiállításra az új Honda Jazz, melynek a motorválasztéka is kibővült, így elérhető egy új, Dynamic felszereltségi szint is, azaz a Jazz - története során először - 130 LE-s (96 kW), 1,5 literes, négyhengeres, i-VTEC benzines erőforrással is rendelhető. Az autó továbbra is utánozhatatlan variálhatóságot és kategória első helykínálatot nyújt, amely márciustól már elérhető a hazai márkakereskedésekben.
Nyáron kerül a forgalomba a továbbfejlesztett és dízel erőforrással bővült új Honda Civic. Az 1.6 i-DTEC teljesítménye 120 lóerő, míg legnagyobb forgatónyomatéka kereken 300 Nm. 2018 nyarától – a kétkerék-hajtású autókban először alkalmazott, - kilencfokozatú, automatikus erőátvitel is választható a Honda Civic modellekhez. Az tizedik generációs Civicek négy- és ötajtós változataihoz egyaránt elérhető lesz az új erőforrás.
A Clarity Fuel Cell volt a legnagyobb újdonság Bécsben a Honda háza táján, mely az európai HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles) program keretén belül hirdeti a zöld autózás jövőjét. Mindössze 15 található belőle az öreg kontinensen, a legutóbbi klímakonferencián például ebből kettő szolgálatot teljesített fuvarozó autóként. A komplett meghajtás elfér a motorháztető alatt, ami nagy szó, mérete kb. egy V6-os benzinmotoréhoz hasonlítható. Erre nagyon büszke a Honda.
A kedvemért kinyitották a VIN 001-es táblát viselő bemutató modellt. Prémium környezetet ígér mellé a Honda, ez nagyjából rendben is van. Hely van bőven öt felnőttnek is, elfértem magam mögött is. A hidrogéntároló a hátsó ülések mögött van, emiatt limitált a csomagtartó mérete. Az elődhöz képest több mint 65%-kal jobb az üzemanyagcella teljesítménysűrűsége. A modell hatótávja kategória első, 650 km-nek megfelelő! A kilátás korlátozott hátra, meg aztán van pár fura külső stílusjegy, de emészthető az összkép.
Ára nincs (nem kapható), illetve nagyon drága, és lehetetlen lenne nem a gyártási költségnél alacsonyabb összegért elpasszolni - ráfizetéssel is túl magas még az ára... Amerikában jól áthidalták a problémát, hiszen havi kb. 90-100 ezer forintért már lízingelhető a tisztán elektromos vagy plug-in hibrid Clarity, tehát egy modellcsalád három különböző tagja áll készen a zöld autósok szolgálatára.
A Honda Electric Vision névre keresztelt terve szerint 2025-re eladott autóinak kétharmada elektrifikált lesz Európában. Ezért térhet majd vissza a hibrid Insight például, igen csinos köntösben, a Civic fölé pozicionálva.