A Civic Type R európai és japán változatai után (FN2 és FD2) a Honda egy 300 darabos különleges kiadással örvendeztette meg vásárlóit. A 2007. szeptember 13-tól egyedi Milano Red fényezéssel rendelhető Civic Mugen RR erősebb motort kapott, valamint a súlyából is lefaragtak a Mugen mérnökei. Az új lökhárítóknak és az alumínium motorháztetőnek köszönhetően a tömeg 1255 kg-ra csökkent, miközben a motor 15 lóerővel erősödött.
A 240 lóerőnek megfelelő csúcsteljesítmény 8000-es, míg a 218 Nm maximális forgatónyomaték 7000-es percenkénti fordulaton jelentkezik. A K20A jelzésű 2157 köbcentis motorból az új vezérműtengellyel, a módosított kipufogóval és az áthangolt motorvezérléssel csalogatott elő nagyobb teljesítményt a Honda gyári tuning cége. A 0-100 km/h sprintet így 6 másodperc alatt befutja a Civic.
Az egyedi alkatrészek és kiegészítők közül nem maradhatott ki a széria 18 colos, hétküllős eredeti Mugen felnicsomag sem, de a beltérben is találkozhatunk újdonságokkal, mint például a különleges Recaro SP-X ülések és egyéb, a versenyautó hangulatot még tovább erősítő belső kiegészítők.
A sportos szedánért körülbelül 8,8 millió forintot kértek el attól, aki villámgyorsan rendelte meg a nem éppen hétköznapi és gyakori Civic-et. Több helyen is olvashatjuk, hogy a 300 darabos széria sorsa kevesebb mint 10 perc alatt eldőlt, egyszerűen elkapkodták.
A Mugen a Tokiói Autókiállításon szintén bemutatta a Civic Type-RR Experimental Spec névre keresztelt koncepciót
A Honda Civic Mugen RR Advanced Concept 2009-ben mutatkozott be a nagyközönségnek. A frissített FD2 szérián alapuló versenyváltozat 1095 kg-ot nyomott csupán a mérlegen. A K20A-s motorral szerelt változat teljesítménye 260 lóerőre emelkedett 237 Nm-es csúcsnyomaték mellett.
A motorháztető alumíniumból készült (-4,6 kg), de ezen felül a kipufogórendszert titán elemekből készítették el (-7,6 kg). A belső térben még több karbon elemet fedezhetünk fel, továbbá a Civic intelligens gumiállapot ellenőrző rendszert is kapott. A Civic Mugen RR Advanced Concept esetében 340 mm-esek a féktárcsák a “sima” Type R és RR változatok 320 mm-ével szemben.