A Honda Insight kiérdemelte a legjobb biztonsági minősítést az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) töréstesztjén. A TOP SAFETY PICK+-t úgy szerezte meg a modell, hogy jó eredményekkel végzett a törési vizsgálatokon, éppen úgy, mint a fényszóró és az ütközésmegelőző rendszer (CMBS) tesztjén. Utóbbi legjobb, SUPERIOR besorolása igazolja a Honda biztonsági törekvéseit, miszerint megbízható és hasznos aktív kiegészítőkkel látja el modelljeit, fontos lépést téve a balesetmentes közlekedés felé.
"Az Insight ismét bebizonyította, hogy sokkal több egy kedves tekintetű autónál jó üzemanyag-hatékonysági mutatókkal" - mondta Ray Mikiciuk, a Honda autós divíziójának munkatársa. "Az alapáras Honda Sensing rendszerrel és a TOP SAFETY PICK+ minősítéssel egy olyan hibrid, amely magasra helyezi a lécet."
Ahhoz, hogy valamely autó a legbiztonságosabbak közé tartozhasson, jó eredménnyel kell zárnia a kis és normál átfedéses frontális, valamint az oldalsó ütköztetéseket. Emellett a tetőerősség-mérésen és a fejtámlák csillapítóképességének tesztjén is remekelni kell. Fontos még a frontális ütközésre való figyelmeztetés, amelynél a rendszert két kategóriában osztályozzák, továbbá a fényszórókat is besorolják a fényerő és a bevilágítási képesség alapján.
Az USA-ban június 29-től kapható Insight kategória első teljesítménnyel és utastérrel büszkélkedhet. Stílusa egyedi, városi fogyasztása mindössze 4,3 liter. Eközben új mércét állít a vezetési élmény kifinomultsága és a megjelenés terén a kompakt hibridek piacán. Az összes Honda Insighthoz alapáras a Honda Sensing® fejlett vezetéstámogató és baleset-megelőző rendszereket tömörítő csomag. Az IIHS-nél szerzett legjobb besorolás mellett az amerikai Nemzeti Közlekedési Hatóság (NHTSA) töréstesztjén 5/5 csillagos eredménnyel szerepelt az Insight.
A Honda és a biztonság
A Honda vezető szereppel és nagy múlttal büszkélkedhet a biztonság világában. Fejlesztései és technológiái révén a közlekedés minden résztvevőjének biztonságát növeli, legyen szó aktív vagy passzív megoldásokról, az autók utasairól, a motorosokról vagy a gyalogosokról.
A vállalat a világ legkifinomultabb törésteszt-központjai közül kettőt is fel tud mutatni. Az amerikai (Ohio állam) és japán (Tochigi város) egységek a legmagasabb szintű tesztkörnyezetet nyújtják a különböző méretű autók különböző irányú ütköztetése során - tetszőleges időjárási körülmények között. A 8 pályás japán központ mellett a Honda USA-beli kutatásfejlesztő központjában a legmodernebb szimulációs szoftverek segítik a tervezést és mutatják ki a kritikus pontokat az előre leszimulált, modellspecifikus töréstesztek során.
A Honda Sensing® fejlett vezetéstámogató rendszer révén valósítható meg a márka álma, a balesetmentes közlekedés. A különböző aktív biztonsági rendszerek jelentősen csökkentik a balesethez vezető szituációk számát, emellett hidat képeznek a teljesen automatizált közlekedés jövője és a jelen állapot között. Immáron egymillió Honda Sensinggel ellátott jármű rója az Egyesült Államok útjait.
A Honda 2020-ig szeretné ellátni autóit magas fokú autópályás közlekedésre is alkalmas önvezető funkciókkal, és 2025-re már négyes szintű automatizált járműveket kínálna egyéni felhasználásra.