Az NSX az egyetlen szupersportautó, amelyet az USA-ban álmodtak, fejlesztettek és gyártottak le hazai és világpiaci alkatrészek felhasználásával. Különálló gyártóközpontja a Performance Manufacturing Center (PMC) névre hallgat, és Marysville-ben található.
“A mai nap egy nagy álom megvalósulását jelzi itt a PMC-ben, és több mint harminc év gyártási tapasztalatának és szakértelmének csúcspontja itt Ohióban” – mondta Clement D’Souza, az Acura NSX teljes projektjének vezetője. “Világszínvonalú, szenvedélyes csapatunk számos újdonságot valósított meg a gyártás és a kialakítás során, így a precizitás alkotta teljesítmény szókapcsolat tökéletesen jelzi az NSX mivoltát.”
Rick Hendrick érdemelte ki a jogot, hogy megvásárolja az első sorozatgyártású NSX-et. Az úriember a januári Barrett-Jackson aukción 1,2 millió dollárt fizetett az első modellért, amely összeget rákos gyermekek megsegítésére költik. A gyönyörű felnik, a kerámia fékrendszer, a karbon díszítőelemek a VIN001 jelzés nélkülözhetetlen velejárói.
A PMC-ben az emberi szakértelem és a gépi pontosság egyaránt fontos szereppel bír. A kivételes szintű precízség gondosan megtervezett gyártási folyamatot sző át, amelyben a szerkezeti kialakítás, a festés, az összeszerelés és a minőségellenőrzés található. A különleges alumíniumhegesztés mellett 16 szakképzett technikus 14 órán át szereli és ellenőrzi saját kezűleg a szupersportautót – a márka széles körű, versenysportban szerzett tapasztalatait felhasználva.
A szintén ohiói Anna-ban, a vállalat legnagyobb motorgyártó üzemében készül az NSX szíve. A kézzel összerakott, V6-os, ikerturbós, 3,5 literes motort a fejlett, 9 fokozatú automata váltóhoz és a hátsó elektromotorhoz kapcsolják. Minden autó erőforrását bejáratva szállítják le, 150 mérföldnek megfelelő futásteljesítmény van bennük, így a komplett műremekeket versenypályán való használatra alkalmasan kapják meg a tulajdonosok. A PMC-ben szerelik be a motort és a két első elektromotort, amelyek vektorvezérelt működése páratlan a szegmensben.
- A technológia és az emberi munka innovatív keveréke: a PMC-ben az NSX gyártásánál körülbelül 100 tapasztalt mérnök és technikus munkája áll a középpontban, akik a legmagasabb szintű pontossággal és szakértelemmel dolgoznak.
- Teljesen üveg minőség-ellenőrző központ: a legmagasabb szintű minőség nemcsak a PMC alkalmazottjainak tudásában, hanem a gyárépület megfelelő kialakításában is rejlik. A teljesen üveg minőség-ellenőrző központ a gyártási szint közepén található. Ez lehetővé teszi, hogy a technikusok bármely részlegről folyamatosan figyelemmel kísérhessék az adott járművet, amint áthaladt a teljes gyártási folyamaton.
- Világelső hegesztési technológia: a világon első ízben teljesen automatizált MIG technológia nyolc robotot rejt, amelyek körülbelül 900 hegesztést végeznek. A műtéti pontosságú folyamat eredménye térbeli keretszerkezet, amely nagyon pontos, ultra-merev és könnyű.
- Szakértelem: a kézi összeszerelés egészíti ki a magas színvonalú, robotizált folyamatokat az NSX készítése során: minden csavart egy PMC technikus kezd becsavarni; a külső karosszéria elemeket kézzel szerelik fel a tökéletes szimmetria érdekében; lézerdetektorokkal vizsgálják a küszöb, az ajtók és a sárvédők elhelyezkedését, hogy telepítésük után ne legyen szükség korrekcióra.
- Mesteri motor összeszerelés: az NSX 3,5 literes, V6-os, biturbós, szárazkarteres kenési rendszerű motorját mesteremberek kézzel szerelik össze a közeli Anna motorgyárban. Minden egyes blokk hat óra alatt készül el, emellett gépileg kiegyensúlyozottak.
- Átadás versenypályára felkészítve: az NSX erőforrása – a motor, a 9 fokozatú automata váltó a direkt vezérlésű elektromos motorral és a kétmotoros első rendszer – fékpadon tesztelt és bejáratott (kb. 150 mérföldnek megfelelően) annak érdekében, hogy versenypályai használatra kész darabokat szállítsanak le a megrendelőknek. A motorépítés a vállalat több versenyprogramjában alkalmazott folyamatot követ a lehető legmagasabb fokú minőség és teljesítményi szint elérésére.
Az Acura NSX-ről
Az USA-ban a Honda luxusmárkájának nevét viselő modell felülírja a hagyományos szupersportautókról alkotott képzeteket.
Az NSX egyik érdekessége a Sport Hybrid Super Handling All-Wheel-Drive meghajtás, amely első a maga nemében a szuperautók birodalmában. Három elektromotorjának köszönhetően minden téren dinamikus teljesítményt nyújt – legyen szó gyorsításról, kanyarodásról és fékezésről. Nyomatékleadása egyenletes és változtatható a kerekek között.
A fejlett elektromos meghajtási technikát soha el nem öregedő külsőbe csomagolták a mérnökök: az innovatív karosszéria- és alváz-kialakítás kimagasló ergonómiával társul a kabinban. A vezető pontos, utasításokra azonnal reagáló gépet ural. A következő generációs NSX valóban a New Sports eXperience jelmondathoz hű vezetési élménnyel gazdagít.
Az NSX-et a Honda kutatásfejlesztő csapata alkotta meg. A Honda R&D Americas, Inc. központja az ohiói Raymondban fekszik – nagyjából egy mérföldre a PMC-től. A végeleges vonalakat a Los Angeles-i dizájnstúdióban húzták meg a japán Wako Studióból kikerült tervek alapján.