A nyári goodwoodi fesztivál érdekességei

  • Az idei goodwoodi fesztiválon ünnepelték a Type R és a Fireblade modellek 25. évfordulóját
  • A hegyi menetet a Brit Túraautó-bajnokság hondás pilótája, Matt Neal vezette
  • A 2017-es Civic Type R és a Clarity Fuel Cell megtartotta Egyesült Királyságbeli bemutatóját

A Honda nemrég ünnepelte teljesítményorientált modelljeinek 25. évfordulóját, vagyis a Type R és Fireblade típusokat. A rendezvényen bemutatkozott a világ legfejlettebb üzemanyagcellás járműve, a Clarity Fuel Cell. Következzen egy rövid összefoglaló videó és modellismertető!

Honda Civic Type R 2015 és 2017

A CTR két éve bemutatott típusa több szempontból is különleges volt. Az első Type R Hondaként kapott turbómotort és öt ajtót. A sorozatgyártásra érett változat a forró ferdehátúak között állított új körrekordjával mutatkozott be a nagyközönségnek. A Nürburgringen elért idejével például a Lamborghini Gallardo LP 560-4 szuperautót is mag mögé utasította, de Hungaroringen és a Slovakiaringen sem kellett szégyenkeznie WTCC-s testvérei mellett a tesztidők alapján. A legújabb generáció főként az úttartás területén hozott többet; teljesítménye nőtt, a kettős tömegű lendkereket pedig elhagyták a mérnökök. Üzemanyaga minimum 98-as oktánszámú benzin.

Honda Civic Type R 2007

Az űr-Civic jó kezelhetőséggel és 201 lóerős szívómotorjával mutatkozott be. A K20-as blokkhoz frissített sebességváltó társult. Későbbi példányai részlegesen önzáró differenciálművet és híres Type R Championship White fényezést kaptak, amellyel sokak szívébe lopták be magukat.

Honda NSX Type R 2002
A Honda NSX Type R már első és hátsó légterelővel egyaránt büszkélkedhetett. De a legfontosabb: trükkök nélkül volt gyönyörű a hangja.Az NSX Type R '92-es változata mellesleg nemcsak egy autó, hanem egy élő legenda. A világon elsőként kapott szuper könnyű alumínium karosszériát. Jobb kezelhetőségről álmodni sem lehetett volna. A korábbi F1-es versenyző, Ayrton Senna finomhangolása révén külön kultúrája van az autós berkekben, de Jeremy Clarkson is elismerően nyilatkozott róla 1991-ben: "Nem igazán szuperautó. Hogy miért? Mert túl könnyű vezetni."

Honda Integra Type R 2001

A Civic-et egy újabb ikonikus testvér követte a sorban '98-ban: az Integra. Az erősített karosszéria, a frissített felfüggesztés és az 1,8 literes VTEC motorral szerelt Type R kivívta a világ legkezesebb elsőkerekes sportkupéja címet az Auto Expressnél. Jogos a nagy dicséret!

Az új Integra Type R elődjének továbbnemesített változata volt. Motorja megegyezett CTR testvéréjével, de markánsabb megjelenésnek örvendhetett.

Honda Civic Type R 2001

A Honda UK által gyártott EP3-as modell népszerűsítette a japánok piros emblémáját a szigetországban. Elsőként rejtette a legendás K20-as sorozatot lemezei alatt, amelynek tagja később a híres Ariel Atom meghajtásáról is gondoskodott. Új mércét állított a kategóriában a kezelhetőség és a teljesítmény terén, mutatványát ennyi pénzért nem nagyon tudták utánozni a vetélytársak. Nem csoda, hogy megalkotta a reklámszlogent: "Bye bye, GTI!"

Honda Accord Type R 1999
Az ezredforduló előtti Accord Type R mindent tudott, amit az ember egy Type R-től elvárhatott. Több erő, kisebb súly, frissített motor (2.2 VTEC). Részlegesen önzáró differenciálműve javított a tapadáson és az irányíthatóságon, és akkoriban igen modernnek számított. 

Honda Civic Type R 1997
A mai napig rekord magasan, 8200-as percenkénti fordulaton leadott 185 lóerejével valóságos szörnyeteg volt a '97-es CTR. 12 literes fogyasztása jónak számított, tankja 45 literes volt akkoriban. Erő és praktikum, kétség kívül népszerűségnek örvendett a világon.

A legendás RA300

A Hondáról

A Type R és a Fireblade szimbolizálja a Honda nagy múltú hagyományait és tapasztalatait a versenyzés világából. A márka megszületése nem valósulhatott volna meg versenysportbeli aktív részvétel nélkül. Az alapító, Soichiro Honda szerint a Hondának lételeme a versenyzés.

A világ top 20 márkájába tartozó Honda széles termékpalettával büszkélkedhet. Ide tartoznak a személyautók, a motorkerékpárok, a kisgépek (csónakmotorok, generátorok, fűnyírók, kvadok), továbbá a repülőgépek is. A vállalat az első japán gyártóként alapította meg luxusmárkáját, az Acurát 1986-ban.