A vadonatúj Jazz bemutatkozásával folytatódik a Honda elektromos átállása

Bemutatkozott a vadonatúj Jazz, amit a – modell történetében először – kizárólag hibrid
hajtáslánccal értékesít majd Európában a márka. A B-szegmens (ti. kisautók) világszerte
népszerű modellje kényelem és helykínálat terén is kategóriájának élére tör, nem mellesleg
az elektromos autókra jellemző dinamikával, menetbiztonsággal és műszaki fejlettséggel
büszkélkedhet.
Az új, kétmotoros Jazz a hibrid technológiát hivatott a lehető legszélesebb körben elérhetővé
tenni, egyszersmind nagyban hozzájárulhat, hogy a Honda beváltsa ígéretét, miszerint a

márka fő európai modelljei 2022-ban már mind képesek lesznek elektromos – alternatív -
üzemmódban haladni.
A következő generációs Jazz az első modell lesz a japán járműgyártó európai
választékában, amelyen megjelenik az „e:HEV” embléma. Ez az első a márka „Honda
e:Technology” néven debütáló, ultramodern műszaki megoldásai közül és a jövőben minden
elektromos üzemmódra is képes Honda modellnél alkalmazzák majd.

Crosstar névre keresztelt modellváltozat érkezik
Újdonság, hogy ezentúl Crosstar kivitelben, crossover stílusban is megvásárolható lesz a
Jazz, ami az alapmodell hajtásláncára és utasterére épül, de nagyobb szabad
hasmagassággal, egyedi orr-résszel, vízálló kárpitozással és integrált tetősínnel kerül a
szalonokba.

Új, letisztult, minimalista stílusban fogant formaterv
A Jazz új nemzedéke a kifutó modell különleges, egyterűekre jellemző sziluettjét viszi
tovább, ám sokkal modernebb, kifinomult formában. Ezt a letisztult és lendületes
karosszériát a Honda e tervezését is meghatározó, szépséget és használati értéket
középpontba helyező filozófia hívta életre.
Az új kocsitest egyik legszembetűnőbb eleme a korábbinál 50%-kal vékonyabb, szélesebb
látómezőt garantáló A-oszlop, melynek alkalmazását a karosszériamerevség fokozása és az
ütközési energiát hatékonyan – a pillangóablak keretére is – elvezető nyúlványrendszer
optimalizálása tette lehetővé.
A természetes, egyszersmind jellegzetes oldalvonalak az autó teljes hosszában végigfutnak,
friss, feltűnő megjelenéssel ruházva fel a Jazzt. A korábbinál határozottabb vállvonal kiemeli
a hátsó sárvédőket és kerékjárati íveket, még szélesebbnek és biztosabb úttartásúnak
láttatva a modellt. A hátsó traktus éppoly letisztult, egyszersmind szemet gyönyörködtető,
akárcsak az orr-rész, különösképp, hogy visszafogott, mégis roppant látványos, vízszintes
lámpakialakítás és diszkrét tetőszpoiler vonzza magára a tekintetet.

Honda teases image of next generation Jazz

Kimagasló hibrid teljesítmény: e:HEV
A modell – Európában első alkalommal – csak hibrid hajtáslánccal lesz elérhető, ami
igencsak kedvező döntés a gyártó részéről, hiszen a kétmotoros rendszer kifinomulttá,
közvetlenné és élvezetesen vezethetővé teszi a Jazzt.

Új, ösztönösen kezelhető kommunikációs rendszer
A fedélzeti információs rendszer tökéletesen beleillik a vezetői környezetbe, s mivel WiFi-
hotspotként is szolgál, az utasok állandó kapcsolatban lehetnek a külvilággal. Az új, LED
érintőképernyő kezelése éppúgy történik, mint az okostelefonoké, azaz tapintással és
simítással vezérelhetők az alkalmazások, böngészhetők a médialisták stb. Az előre telepített
alkalmazások között immáron ott találjuk az okostelefonok közvetlen, vezeték nélküli
használatát biztosító Apple CarPlay® és Android Auto szoftvert is.

Utastér: minőség és kényelem
A vadonatúj Jazz belső tere a kényelmet és a helykínálatot illetően is páratlan a kisautók
mezőnyében. Jellegzetes, kortárs stílusa remekül passzol a karosszéria formavilágához,
különösképp, hogy légies, felhasználóbarát műszerfalat építettek be a Honda szakemberei.
A széles középkonzol ugyancsak remekül illik az összképbe, nem mellesleg a felsőbb
kategóriás autókat idézi.
Az új, szélesebb, remek oldaltartású első ülések puhaságáról immáron nem rugókészlet,
hanem speciális szivacs gondoskodik, ezáltal még kevésbé fárasztók a hosszú utazások.
Hátra szintén kényelmesebb, vastagabban párnázott ülések kerültek, jelentősen fokozva az
utasok komfortját.
A vékony A oszlopnak hála a vízszintes látómező még tágasabb lett, s mivel megőrizték a
tövükbe helyezett, háromszög alakú, úgynevezett pillangóablakokat, hihetetlenül tágasnak
érződik a kabin.

Honda Jazz Exterior

Átgondolt kialakítás, páratlan befogadóképesség
A vadonatúj Jazz kategóriaelső helykínálata elsősorban a hibrid hajtáslánc logikus
elrendezésének köszönhető, különféle elemei ugyanis elfértek a motortérben és a
karosszéria kihasználatlan zugaiban. Az üzemanyagtartály például az első ülések alá került,
ami egyedülálló megoldás a szegmensben, ráadásul a Mágikus Ülésrendszer beépítését is
lehetővé teszi. Ez utóbbi nemcsak a csomagtér – poggyászmérettől függő – bővítésével járul
hozzá a modell variálhatóságához, hanem felhajtható ülőlapjaival is.
Az új Jazz megannyi jó tulajdonsága közül alighanem a kimagasló menetbiztonság a
legfontosabb. Ez egyebek mellett a Honda Sensing™ rendszer számlájára írható, amit
szélesebb látószögű, nagyobb felbontású kamerával tettek hatékonyabbá, elhagyva a
korábbi képrögzítőt és a radarszenzorokat. Ezzel jelentősen javult jármű környezetének
érzékelése, és útburkolati jelek, illetve szegélycsíkok nélkül is képes felismerni a rendszer az
útburkolat széleit.
Tovább fejlődött az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (Collision Mitigation Brake
System, CMBS) is, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy könnyebben ismeri fel a
gyalogosokat és a kerékpárosokat rossz látási viszonyok közepette (pl. éjjel, közvilágítás
nélküli szakaszokon), és önműködően fékez, ha egy jármű a Jazz elé vág. Az új kamera
révén az Adaptív Sebességrögzítő (Adaptive Cruise Control, ACC) már kis tempónál is
képes igazodni a forgalom ritmusához, a Sávtartó Asszisztens pedig városban, országúton
és többsávos autópályán egyaránt hatékonyan működik, ezzel is mérsékelve a balesetek
kockázatát.
A Honda Jazz következő generációjának forgalmazása várhatóan 2020 közepén kezdődik
az európai piacon.