Jubileumi évhez érkeztünk, hiszen 25 éve mutattuk be az első Type R-t, mely elnevezés a kiemelkedő teljesítményű, motorsportban szerzett tapasztalatok alapján épített közúti sportautó szinonimájává, egyszersmind a vezetés szerelmeseinek hívószavává vált.
Az évek során a Type R modellek mindig hűek maradtak az eredeti elgondoláshoz, azaz alacsony tömeg, kimagasló teljesítmény, gyors gázreakció, elképesztő úttartás és erős fékrendszer jellemzi őket. A vadonatúj Honda Civic Type R-t teljesen újratervezték, hogy közúton és versenypályán egyaránt a legátütőbb élményt nyújtsa.
A Honda megalapításának kezdetétől elkötelezett híve a versenyzésnek, a megmérettetésnek, és ennek szellemisége nem csak a termékeiben köszön vissza, hanem a márka által támogatott sportolók személyiségében is. Michelisz Norbert olyan sportember, aki nemcsak a versenypályán nyújt kiváló teljesítményt, hanem az élet útjain is. Eredményei önmagukért beszélnek, de ezek eléréséhez, a tehetségen túl, rengeteg munkára, kitartásra, türelemre, elkötelezettségre és minden részletre kiterjedő figyelemre is szükség volt. Ez utóbbiak jellemezték a továbbfejlesztett Honda Civic Type R megalkotását is, mely autót a Honda egyértelműen kategóriája legjobbjának szánt.
Továbbfejlesztett és kifinomultabbá tett 2.0 VTEC TURBO motorja 320 lóerős csúcsteljesítményt ad le 6500-as percenkénti főtengelyfordulaton, 2500 és 4000 között jelentkező legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 400 Nm-t. Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és végsebessége is lenyűgöző: 272 km/h. Ezek a kimagasló adatok teszik a kategória legdinamikusabban gyorsuló, egyszersmind legnagyobb végsebességű modelljévé az új Honda Civic Type R-t. Hihetetlen menetteljesítményeiről árulkodik, hogy minden idők leggyorsabb elsőkerék-hajtású szériaautójának bizonyult a Nürburgring Nordschleifén – 7 perc 43,8 másodperc alatt ért körbe.
Norbi számára nem lesz idegen a Honda Civic Type R ereje és az általa kínált élmény, hiszen a korábbi években megtapasztalhatta már, milyen mind a versenypályán, mind az utcai körülmények között szárnyalni vele. A Honda Civic Type R hat színben készül, a modell hazai nagykövete az elegáns fekete mellett döntött, ahogy korábban is. Természetesen Norbi közlekedését segíti a Honda fejlett vezetőtámogató rendszere, mert a sportikon biztonsága és kényelme elsődleges a Honda számára.
Michelisz Norbert:
"Emlékszem pontosan, hogy a nemzetközi sajtóeseményre utazva azon gondolkodtam, vajon mennyire tud majd lázba hozni az új generációs Civic legsportosabb változata. A nyers számok és a hivatalos adatok alapján bár lényegesen gyorsabb volt a Nürburgringen, de ez számomra még nem volt elegendő ahhoz, hogy elhiggyem, érezhetően jobb vezetési élményt nyújt a korábbi, FK2-es kódjelű változatnál, amit annyira szerettem és amivel 70 ezer közúti kilométer alatt szinte összeforrtam.
Az első méterek megtétele után azonban rájöttem, hogy ez nemcsak szebb, hanem egy összességében jobb autó is, ahol érezhetően sokkal többet foglalkoztak azokkal a részletekkel, melyek a vezetési élményért felelnek.
Nem ficánkol kemény fékezésnél, ezáltal pontosabban irányítható a kanyarbejáratokon, jobban lassul, semlegesebben kanyarodik és a rövidebb áttételnek és az erősebb motornak köszönhetően érezhetően jobban is gyorsul.
Ezen kívül két arca van, mindent picit jobban tud TYPE-R módban, mint az előző modell, ugyanakkor, ha épp bevásárolni készülünk, vagy csak gurulnánk egyet a családdal, akkor ott a COMFORT mód, ami a minőségibb beltérrel a hétköznapi életben is tökéletesen használható autóvá varázsolja. Összességében az eddigi legjobb autóm!"
Smudla István (HME-CE/Head of Sales Automobile Division):
"Igazán megtisztelő számunkra és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy immár ötödik éve tart a kapcsolatunk egy ilyen kiváló sportemberrel, mint Norbi. Rengeteg erőfeszítést tesz azért, hogy mind a versenypályán, mind a mindennapi életben megvalósítsa az álmait és célba érjen.
Tudjuk, hogy Norbi családos ember lett, kislánya már fél éves, így a biztonság talán még fontosabb számára, mint korábban. Ebben is szeretnénk támogatni, ezért egy olyan autót bocsátunk a rendelkezésére, amivel biztosan és biztonságosan odaér, amiben mégis megvan az a plusz adrenalin, ami hiányápótló lehet két versenyhétvége között."
Mitől különleges az új Honda Civic Type R?
Hogy miben is rejlik az új CTR különlegessége? Az alábbi videóban a Honda egy vezető mérnöke enged betekintést a forró ferdehátú látványos és hasznos megoldásaiba. A versenymotor és az egyedi futómű mellett akad még pár érdekesség a tarsolyban!
Újabb díjat zsebelt be a Honda Civic Type R
Idén több mint 13 ezren adták le voksukat, melyek alapján a „Legjobb import kompakt sportkocsi” kategóriában a Honda Civic Type R diadalmaskodott. A Honda utcai versenyautójának kimagasló képességei nem ismeretlenek a rajongók előtt, ugyanis áprilisban már megdöntötte az elsőkerék-hajtású modellek körrekordját a Nürburgring Nordschleifén.