Meglepő döntést hozott a Japán gyártó, amikor bejelentette, hogy 2022-re bezárja kapuit a swindoni Honda gyár. Ez hatalmas csapásként fogja érni az Egyesült Királyság iparágát, hiszen az ország autógyártásának több mint 10%-át ez az üzemegység tette ki.
A Honda swindoni gyára jelenleg a Civic hatchbacket gyártja a globális piacra, beleértve az USA-t is. Az olyan tényezők miatt, mint például a Brexit bizonytalansága, az amerikai kormány fenyegetése az európai autók behozatali tarifáit illetően, valamint a Japán és az EU közötti új megállapodás a japán gyártmányú járművek vámtarifáinak visszavonásáról, az autógyártónak számos oka van arra, hogy megvizsgálja ezt a lehetőséget.
A kijelentést megerősítette egy helyi parlamenti képviselő, Justin Tomlinson, aki hozzátette, hogy a Honda döntése nem a Brexit-en, hanem sokkal inkább a globális trendeken alapul (egyre több elektrifikált modell), valamint az is elmondta, hogy 2021-ig nem kell munkahely-veszteségtől vagy termelési változástól tartani. A Ford, a Nissan és a Toyota és visszavonulót fúj a szigetországban - utóbbi napi szinten 4,4 milliárd forintnak megfelelő értéket állított elő.
A Civic a Honda legkelendőbb modellje a világpiacon. A 10. generáció az elmúlt 40 év legsokoldalúbb termékcsaládját alkotja. A négyajtós kivitel három éve nyáron debütált az Egyesült Államokban, majd megnyerte az Észak-Amerikai Év Autója díjat. Az európai piacra 2016 vége felé kezdtek gyártani az Egyesült Királyságban, így az újdonság értékesítése 2017 első negyedévében megkezdődhetett. A HUM a fontosabb piacokat is ellátja az ötajtós variánssal miután a Honda 200 millió fontot költött egy új, fejlett technológiával és folyamatokkal rendelkező gyártósor elkészítésére.
A globális termelési rendszer azonban csupán egy optimalizálási folyamat része, amely növeli a hatékonyságot, így a modellek vételára még versenyképesebb lehet. Szeretett márkánk továbbra is élen jár az új technológiákban, mind Európában, mind pedig világszinten.