- A külsőt GT3-as kigészítőkhöz hasonló elemekkel látták el
- Nőtt a leszorító erő, optikailag több a hasonlóság az első generációhoz
- A hibrid rendszer immáron 610 lóerő és közel 700 Nm leadására képes
A SEMA kiállításon debütál a második generációs Acura NSX Dream Project névre keresztelt változata. Az elismert specialista, a ScienceofSpeed tovább finomította a szupersportautó erőforrását, felfüggesztését és stílusát, hogy még erősebb és stílusosabb legyen az NSX.
Az arizonai, 2001-es alapítású cég nagy teljesítményű leömlőket fejlesztett. A rozsdamentes acélból készített kipufogórendszer révén javult az áramlás, emellett a tömeg több mint 7 kg-mal csökkent. A módosítások eredménye füllel fogható: mélyebb, agresszívabb hangszínt kölcsönöznek a sportautónak. A folyadékbefecskendezéses töltőlevegő-hűtés növeli a belsőégésű motor teljesítményét. A beáramló levegő hőmérséklete csökken az ikerturbókba való érkezés előtt. A végeredmény 610 lóerő és 687 Nm.
A stabilitás terén is előrébb lépett az NSX. Noha már így is legendásan nagy kanyarsebességgel büszkélkedhet hibrid rendszerének és összkerékhajtásának köszönhetően, a szélesebb, ötküllős, kovácsolt Advan GT felnik és a Pirelli Trofeo R abroncsok révén jobban teljesít a modell az extrém helyzetekben.
Az ültetést sem kell hiányolni: az egyedi felfüggesztés révén több mint 2,5 cm-rel csökkent a hasmagasság. Külön figyelmesség az iLIFT funkció, amely szenzorok jele alapján azonnal feljebb emeli az első tengelyt vagy 5 centivel, ha akadályt észlel.
A ScienceofSpeed külső kitjében minden földi jó megtalálható, amely még agresszívabbá teszi az egzotikus szupersportautót. Az új első kötény, a módosított küszöb és a nagyobb hátsó diffúzor mellett a fix, közepes magasságú hátsó szárny számít újdonságnak. A hatalmas, karbon kerámia Brembo féknyergek arany színezést kaptak. Az előző generáció előtt tiszteleg a sötét tetővonal, amely a Nouvelle Blue Pearl színű karosszériához csatlakozik.
A Dream Project NSX egyedi, fekete bőr Recaro Pole Position üléseket kapott, kék varrással, amely szín az ajtópanelen és a műszerfalon is visszaköszön a dekorációs elemeknél. A vezető egy ART OLED multifunkciós kijelzőről olvashatja le a legfontosabb teljesítmény adatokat.
"A ScienceofSpeed nagy örömmel mutatja be saját, határok és korlátok nélküli munkáját a második generációs NSX személyében" - mondta Chris Willson, a ScienceofSpeed vezetője. "Az elkötelezett NSX rajongók 27 éves történelemre tekinthetnek vissza, s most, hogy a második generáció elérte a piacot, különösen indokolt, hogy NSX kedvelővé váljon valaki. Örülünk, hogy megosztatjuk az ikonikus platform iránti szenvedélyünket."
Az NSX-ről
A 27 éve bemutatkozó legenda, az NSX vagy New Sportscar eXperimental az első sorozatgyártású autó volt a világon, amely teljesen alumínium karosszériával büszkélkedhetett. Lélegzetelállító teljesítménye kitűnő, 3,0 literes, V6-os benzinmotorjából eredt, menettulajdonságait pedig fejlett aerodinamikája javította.
Belsejének kialakításakor az F16-os vadászrepülő pilótafülkéjéből merítettek ihletet a tervezők. Legendás mivoltát tovább erősítette a háromszoros F1-bajnok, Ayrton Senna munkássága is, aki derekasan kivette részét fejlesztéséből.
Az elődmodell nyomdokaiba tavaly lépett az új változat, amely szintén forradalmian új technológiákat hozott a szegmensbe hibrid meghajtásával. Kézzel összeszerelt, 3,5 literes, biturbós, V6-os motorja mellett három elektromotor is kiveszi részét a hajtásból. Sebességváltója szintén fehér hollónak számít, miután kilenc fokozatot igen korlátozottan találni másutt a dupla kuplungos egységek között. Mindössze három másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/órás sprintet, reakciói gyorsak, útfekvése stabil a kategória legalacsonyabb súlypontjának köszönhetően.
Az Acuráról
Az Acura egy meghatározó luxusmárka az autós világban. Gyökerei egészen 1986-ig nyúlnak vissza, amikor a Honda az első japán gyártóként alapította meg prémiummárkáját. Precizitás alkotta teljesítmény jelmondata tükrözi eredeti céljait, olyan technológia és dizájn alkalmazását, amely újfajta vezetési élménnyel gazdagít.
Az Acura felhozatalában hat modellt különböztet meg - az RLX prémium zászlóshajót, a TLX és ILX sportszedánokat, az ötszemélyes RDX szabadidő-autót és a hétszemélyes, Amerika mindenkori legkelendőbb három üléssoros SUV-ját, az MDX-et. Tavaly tavasszal csatlakozott a palettához a következő generációs, hibrid NSX szupersportautó, mint az Acura teljesítményorientált szemléletének ékköve.