- A Honda Racing Ridgeline csapat megszerezte negyedik Baja-dobogóját
- A Baja 1000 verseny 50. futamán 2.-ként zárt a pickup a kategóriájában
A Honda Racing Ridgeline Team ismét bebizonyította, hogy eredményes tud lenni a Baja versenysorozatban. A Mexikóban, Ensenadától La Pax-ig tartó futamon többször is elsők voltak az osztályban, majd végül a második helyen végeztek, összetettben pedig harmadikok lettek. A Honda pickupjának mérlege igen jó, öt versenyből négyszer szereztek vele dobogós helyezést.
A kategóriában a 7.-ként kezdő Jeff Proctor és navigátora, Evan Weller az első szakaszban felzárkózott, s a 75. mérföldkőnél megszerezték a vezetést. Kardántengely-csere miatt egy pozíciót estek vissza, de a duó később ismét az első helyre küzdötte fel magát az első betervezett boxmegállást követően San Felipében.
A páros megnyerő, 40 perces előnnyel érkezett a második kiállásra. A volánt Eric Hardin vette át, aki egész éjjel az első helyen autózott a Ridgeline-nal. Egészen a 801-es mérföldig, ekkor ugyanis mélyen a homokba süllyedtek a hírhedt Baja sivatagban. Két órás kemény harcot követően újra versenybe álltak, ekkor már csak a harmadik pozícióban.
A hajrában Hardin megelőzte a veterán Johnny Campbellt, aki egy 11-szeres Baja-bajnok, hondás motorkerékpáros. Az utolsó száz mérföld így izgalmasan telt az 1134 mérföldes versenyből.
"Nem volt elég időnk, hogy az első helyre hozzuk fel az autót. Egész nap gyorsak voltunk, megvolt a tempónk a győzelemhez" - mondta a csapattulajdonos és pilóta Proctor. "A Baja nagyon kemény, bármi megtörténhet ilyen hosszú futamon. A Honda csapata nem adta fel, egész nap kitartóan dolgoztak, jól kezelték a pitbeállásokat és a javításokat is 40 órán keresztül. Herkulesi erőfeszítéseket tett a csapat, hogy célba érjünk a Ridgeline-nal a világ leghosszabb, két pont között zajló versenyén."
A második pozíció tovább öregbíti a Baja-féle eddigi sikereket, nevezetesen a debütáláskor rögtön megszerzett, 2015-ös Baja 1000 győzelmet, egy 2016-os Baja 500 győzelmet és egy 2017-es Baja 500 harmadik helyet.
A Ridgeline Baja Race Truckról
Karosszériája a Honda R&D Americas Los Angeles-i dizájnstúdiójában készült. 3,5 literes, biturbó, V6-os versenymotorját a Honda Performance Development tervezte az alapkivitel részleges módosításával, hiszen a blokk, a hengerfej és a főtengely azonos a sorozatgyártású kivitelével. Az egyedi alkatrészek közé tartozik a szívórendszer és a motorvezérlő-egység.
A Honda versenytörténetéről
A Honda nagy múlttal büszkélkedhet a sikeres Baja-versenyek világában. Több mint két tucat, egészen pontosan 17 versenygyőzelmet szerzett motorkerékpárosai és autósai révén 2013-ig. A Honda 2015-ben egy vadonatúj koncepcióval állt rajthoz - tíz évvel első négykerekes bemutatkozása után. A Ridgeline Pickup új szériájára épülő versenyautó rögtön győzelmet aratott a Baja 1000-en (2015) és a Baja 500-on (2016) és a harmadik lett az idei Baja 1000-en.