Döntős az 1990-es Honda NSX

A legendás Honda NSX döntőbe került az Autocar olvasói szavazásán. A tét nem kicsi, csak különleges, úttörő, a következő generációs sportautókra hatással lévő modell arathat győzelmet a 39 vetélytárs közül.

A márka megfizethető árú autója újradefiniálta a szupersportautókról alkotott korábbi képzeteket. "Az NSX bemutatása nemcsak márkánk történelmében számított mérföldkőnek, hanem a modern sportautók fejlődésére is nagy hatással volt" - mondta Philip Webb, a Honda UK autós részlegének elnöke.

"Igazán úttörőnek számított, különleges helyet foglal el mind az autós történelemben, mind az autós rajongók szívében világszinten. Örömmel fogadjuk, hogy az Autocar is elismerte ezeket az értékeket azzal, hogy a döntőbe került az NSX."

A 27 éve bemutatkozó legenda, az NSX vagy New Sportscar eXperimental az első sorozatgyártású autó volt a világon, amely teljesen alumínium karosszériával büszkélkedhetett. Lélegzetelállító teljesítménye kitűnő, 3,0 literes, V6-os benzinmotorjából eredt, menettulajdonságait pedig fejlett aerodinamikája javította.

Belsejének kialakításakor az F16-os vadászrepülő pilótafülkéjéből merítettek ihletet a tervezők. Legendás mivoltát tovább erősítette a háromszoros F1-bajnok, Ayrton Senna munkássága is, aki derekasan kivette részét fejlesztéséből.

Az elődmodell nyomdokaiba tavaly lépett az új változat, amely szintén forradalmian új technológiákat hozott a szegmensbe hibrid meghajtásával. Kézzel összeszerelt, 3,5 literes, biturbós, V6-os motorja mellett három elektromotor is kiveszi részét a hajtásból. Sebességváltója szintén fehér hollónak számít, miután kilenc fokozatot nem találni másutt a dupla kuplungos egységek között. Mindössze három másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/órás sprintet, reakciói gyorsak, útfekvése stabil a kategória legalacsonyabb súlypontjának köszönhetően.

A Hondáról

A világ top 20 márkájába tartozó Honda széles termékpalettával büszkélkedhet. Ide tartoznak a személyautók, a motorkerékpárok, a kisgépek (csónakmotorok, generátorok, fűnyírók, kvadok), továbbá a repülőgépek is. A vállalat az első japán gyártóként alapította meg luxusmárkáját, az Acurát 1986-ban.

A Honda a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója 1959-óta, valamint a belsőégésű motorok terén is rekorder évi több mint 14 milliós darabszámával.

1986-ban a japán óriáscég a robotika irányában kezdte meg kutatásait. Első humanoid robotjuk, ASIMO 2000-ben látott napvilágot. A repülős életbe 2004-ben csöppent bele a Honda, miután megalkotta első hajtóművét, s 2012-től már sorozatgyártásban készül magánrepülőgépe, a HondaJet.

A Honda több mint 55 éves versenymúltat tud felmutatni. Napjainkban is aktív résztvevő a formula versenyek, az autós vagy túraautós megmérettetések, a motorversenyek és számos egyéb széria világának. A különlegesen gazdag hagyományokra igyekszik minden részletében büszkén rámutatni üzleti tevékenysége során.