A Honda a 2018-as CES kiállításon leplezi le a 3E Robotics fantázianevet viselő robotkoncepcióit. Az elnevezés az empower, experience, empathy szavakból ered. Az újdonságok azt hivatottak bemutatni, miként képes segíteni az emberek mindennapjait az automatizálás és a mesterséges intelligencia.
A különböző funkciókat egyedi köntösben megtestesítő tanulmányok a Honda jövőképét vázolják fel. Egy olyan társadalmat, ahol a robotizálás és a mesterséges intelligencia számos szituációban segédkezik az embereknek, például egy katasztrófa helyzetben, de lehet szó szórakoztatásról, pihentetésről vagy tanulásról, amely alapján még kedvesebb és figyelmesebb lehet egy-egy gép.
A Honda Technology-ról
A Honda olyan technológiákat és termékeket hoz létre, amelyek a vállalat tiszta, biztonságos, élvezetes és csatlakoztatott alapértékeinek megfelelnek. Ezen erőfeszítések magukba foglalják az automatizált járműveket, a konnektivitást és az ultra-alacsony szénkibocsátású mobilitást. Az óriásvállalat Észak-Amerikában több mint 450 ezer fejlett vezetéstámogató rendszerrel felszerelt autóval büszkélkedhet (Honda SensingTM vagy AcuraWatchTM ), valamint több mint 400 ezer járműve rendelkezik Apple CarPlay és Android AutoTM kompatibilitással.
A Honda amerikai leányvállalata most először támogat olyan feltörekvő startup cégeket, melyek nem az Egyesült Államokban működnek. A kezdeményezés alapját a – roppant sikeresnek bizonyult – Honda Xcelerator program adja (Mountain View, Kalifornia), ezt bővítik most ki a Honda szakemberei, többek között Európára is.
A program keretein belül a Honda Innovations új irányítóközpontot hoz létre Németországban, innen vezényelik majd az európai régiót. A kezdeményezés főként olyan innovációkra összpontosít, amik még kezdeti fázisban vannak, s iparral, energiával, személyi közlekedéssel, önvezető járművekkel, mesterséges intelligenciával, okosanyagokkal vagy robotikával foglalkoznak.