- A Honda Sensing fejlett vezetéstámogató rendszer alapfelszereltség lesz 2021-től kezdve
- A Honda Sensinggel ellátott autók száma több mint megkétszereződött a 2016-os és 2017-es éveket tekintve
- A Honda Sensing jelenleg 69%-ban van jelen a 2018-as modellévű járművekben
- A Honda a piaci átlaghoz képest 2 évvel előbb, 2020-ra teszi modelljeinek 95%-ában alapárassá a vészfékező rendszert
Jelentős mérföldkőhöz érkezett el a Honda a biztonság és az innováció terén betöltött vezető szerepe során: az USA-ban a Honda Sensing fejlett vezetéstámogató rendszerrel eladott autók száma elérte az 1 milliós határt. A vállalat bejelentette, a biztonsági csomag alapáras lesz a 2022-es modellévtől kezdődően.
Egy amerikai biztonsági szervezet, az IIHS a HLDI-vel karöltve tanulmányt készíttetett a Honda Sensing hatékonyságáról. Ebből megtudhattuk, jelentősen csökkentek az ütközéses balesetek, továbbá az okozott személyi, illetve vagyoni kár - ütközésből fakadóan. És ez a közlekedés minden résztvevőjére igaz, vagyis a másik autóst és a gyalogosokat is idesorolják.
"A Honda álma a balesetmentes közlekedés. A Honda Sensing fontos szerepet játszik ebben a fejlődésben" - mondta Henio Arcangeli, Jr., az American Honda autós divíziójának alelnöke és a Honda márkaigazgatója. "Az ilyen technilógiákkal szerelt Honda autók számának gyors növekedésével reméljük, jelentős mértékben csökkenthetjük a Honda autókhoz kapcsolódó baleseteket az elkövetkezendő három-négy évben."
Az IIHS tanulmány szerint a Honda Sensing 2016-os elérhetősége óta több mint 327 ezer ilyen Accord, Civic és Pilot vesz részt a közlekedésben. A felmérés másik felét a szintén 2016-os, de ilyen vezetéstámogató rendszerrel nem rendelkező Hondák adták. Megtudhattuk, a frontális ütközésre való figyelmeztetés révén, az el nem kerülhető balesetek nagy többségében csökkent a járművek sebessége, ezzel párhuzamosan a sérülés veszélye is. Továbbá, a Honda Sensing nélküli Hondákhoz képest:
- Az ütközéshez kapcsolódó kárigények 379 dollárral csökkentek
- A más járművekben vagy tulajdonban keletkezett kár gyakorisága közel 11%-kal mérséklődött
- A más járművek utasainak vagy a közlekedés egyéb résztvevőinek sérülésének esélye körülbelül 28%-kal csökkent.
"A számok egyértelműek. A Honda Sensing csökkenti a balesetek kockázatait" - mondta Matt Moore, a HLDI alelnöke. "Nagyra becsüljük a Hondát, hogy ilyen gyorsan bővíti biztonsági rendszerével szerelt modelljeinek számát a termékpalettában."
A 2016-os évhez képest több mint kétszeres számú Hondát adtak el a fejlett vezetéstámogató rendszerrel az USA-ban 2017-ben, ez nevezetesen 50 ezer modellt jelentett akkor havi szinten. A 2018-as modellévű autók 69%-ában megtalálható a Honda Sensing. A Honda az autóipar önkéntes törekvésében megjelölt 2022-es dátumhoz képest két évvel előbb tervezi a vészfékező rendszerek alapárassá tételét.
A Honda Sensing ütközés erejét mérséklő fékrendszert, frontális ütközésre való figyelmeztetést, sávtartást, útpálya elhagyásának esélyét csökkentő rendszert és adaptív tempomatot tartalmaz. Ezen felül rendelhető hozzá holttérfigyelő rendszer és hátsó keresztirányú forgalom-érzékelő.
A Honda és a biztonság
A Honda vezető szereppel és nagy múlttal büszkélkedhet a biztonság világában. Fejlesztései és technológiái révén a közlekedés minden résztvevőjének biztonságát növeli, legyen szó aktív vagy passzív megoldásokról, az autók utasairól, a motorosokról vagy a gyalogosokról.
A vállalat a világ legkifinomultabb törésteszt-központjai közül kettőt is fel tud mutatni. Az amerikai (Ohio állam) és japán (Tochigi város) egységek a legmagasabb szintű tesztkörnyezetet nyújtják a különböző méretű autók különböző irányú ütköztetése során - tetszőleges időjárási körülmények között. A 8 pályás japán központ mellett a Honda USA-beli kutatásfejlesztő központjában a legmodernebb szimulációs szoftverek segítik a tervezést és mutatják ki a kritikus pontokat az előre leszimulált, modellspecifikus töréstesztek során.
A Honda Sensing® fejlett vezetéstámogató rendszer révén valósítható meg a márka álma, a balesetmentes közlekedés. A különböző aktív biztonsági rendszerek jelentősen csökkentik a balesethez vezető szituációk számát, emellett hidat képeznek a teljesen automatizált közlekedés jövője és a jelen állapot között. Immáron egymillió Honda Sensinggel ellátott jármű rója az Egyesült Államok útjait.
A Honda 2020-ig szeretné ellátni autóit magas fokú autópályás közlekedésre is alkalmas önvezető funkciókkal, és 2025-re már négyes szintű automatizált járműveket kínálna egyéni felhasználásra.