Megvolt első őszi Hondázásunk! A CR-V frissített példánya tökéletes társ a hosszabb távú utakon is: nagy, kényelmes, magabiztosan lehet autózni vele. Nyakunkon a generációváltás, de még mindig lenyűgöz a 2012 óta egy frissítésen átesett modell. A Balaton-felvidéken jártunk, állítólag nagyon jó borok kerülnek a polcokra jövőre.
Ki korán kel, aranyat lel
Papírforma szerint 6:40 körül kelt a nap... Mire ezt a cikket olvassák, már percekkel később kezd pirkadni. De szép volt a nyár, amikor negyed 5-kor már világos volt! Mi nagyon korán keltünk útra a hétvégén, és valóban aranyat leltünk. Egy csodás társat barnás színben, 1,6 literes i-DTEC motorral és 5,0 literes fogyasztással. A zömében országúti tempó jó átlagot hozott, de az autóutas szakaszok belerondítottak a képbe, így nem sikerült hoznunk a gyári adatot és a korábbi egyéni rekordot, ami 4,5 liter gázolaj 100 km-enként! 😉
Az óriások birodalma
Ugyan 2018-ban jön a következő generáció, de a mai napig nagyon igényes autó a CR-V. Látványra és érzésre egyaránt. Érezni az ülésein, a felhasznált anyagokon, a kapcsolókon, hogy ez a Honda legkomolyabbja Európában - legalábbis 2015-ben ez volt a felállás, aztán a trónfosztóan tökéletes - de ne feledjük, hogy más típusú - Civic belopta magát a szívünkbe idén...
Kőtenger, de az is gigász méretekben. Nem véletlenül CR-V-vel érkeztünk. A szél formáló munkájának köszönhetően a vulkáni tevékenységből származó hatalmas kövek tovább pusztultak, s ezek külön látványosságnak számítanak itt Kővágóörs, Szentbékkálla, Salföld és Kisörs térségében. Kőtől sziklán át egészen szobáig, valahogy így épül fel a méretsorozat. Pont így van ez a CR-V-vel is, amely minden generációváltásnál alakult, szebb és okosabb lett, és szintén látványosságnak számít (az utakon). Érdemes ellátogatni egyébként erre a vidékre főleg nyáron, mert Magyarország egyik - ha nem a - legszebbje.
A pillanat, amikor enyhén felhőbe burkolózik a szemben lévő két hegycsúcs, amikor kizárólag a varjak szárnysuhogását és károgását lehet hallani... Semmi dolgunk nincs, mint eközben mélyeket szippantani a friss őszi levegőből. Apropó, hangok! De sok dicséretet kapott az 1.6-os dízel, hogy kellemes a hangja! Sokan kételkedtek benne legelőször, hogy vajon tényleg dízel-e. Kérem, egy 2015-ös, frissített dízelmotorról beszélünk. Sosem késő rájönni, milyen jó gépek ezek a Hondák, az elismerés még ennyi év távlatában is fontos a márkának.
Egy autó, két arc
A Honda CR-V 1995-ben mutatkozott be a Tokiói Motorshow-n, elsők között testesítve meg a modern, könnyű terepre szánt személyautó koncepcióját. Praktikus méretének és sokcélúságának köszönhetően a - gyorsan fejlődő - SUV szegmens egyik ikonjává nőtte ki magát, kiváló közúti használhatóságot és egyedülálló minőséget nyújtva a Honda vásárlóinak. A CR-V európai forgalmazása 1997-ben indult, méghozzá akkora sikerrel, hogy a Honda egy éven belül külön gyáregységet létesített az angliai Swindonban.
A CR-V első kiadását azzal a céllal készítettük, hogy ötvözzük a személyautók és az SUV-k legjobb tulajdonságait. A mostani, negyedik generációval sikerült tökéletes egyensúlyba hoznunk a személygépjárművek hatékonyságát a szabadidő-autók funkcionalitásával és biztonságával. Munkánk eredményeként olyan modell született, mely hatékony, praktikus és sokoldalú – árulta el Ryouji Nakagawa, a CR-V projektvezetője.
Magabiztos, csendes és nyugodt autózásban volt részünk. A modellfrissítés alkalmával 2015-ben optimalizálták a futóművet, így még stabilabban fordul a CR-V, a nagyobb úthibák sem hozzák ki a sodrából. Személyautós meg Accordhoz hasonló vezetési élménnyel dobálóznak, nos, minket meggyőzött. Talán a kormány írja le tökéletesen ezt a kétarcúságot: kecses a kerék, de a szervó hangolása révén azért érezzük a jármű komolyságát. Ekkor tisztázódott számomra, miért is van oda annyi hölgy a CR-V-ért vagy a kistestvérnek számító HR-V-ért. Mert kifinomult, és a megnyerő belső formavilág mellett ilyen apró intrikával feledteti nagy méretét.
Csodáljuk meg még utoljára, mert jövőre jön a következő generáció. Kezdhetném sorolni a rengeteg díjat, amit már tavaly megnyert az új CR-V például az USA-ban, de ha csak a jelenlegi generációra és Európára fókuszálok, a Legmegbízhatóbb SUV, az Év Dízel Szabadidő-autója vagy az Év 4x4-ese címek nem mutatnak rosszul ennél a generációnál sem.
Szép termés
Az idei év több borvidék számára is kiemelkedően jónak bizonyult, így kíváncsian várjuk, milyen ízvilág szegül társunkká esti beszélgetések vagy étkezések során 2018-ban. Nagy melegből sok volt, ehhez nem fér kétség, ahogyan ahhoz sem, hogy ilyen szép zöldes, őszi szőlőlevél-színnel nem nagyon találkozni a tájon. De a CR-V színe és karaktere is messze egyedülálló volt a vidéken.
Szemöldökét ráncolja Frankfurtban a hibrid CR-V
A hatékony tanulmány a CR-V következő generációjának merészebb stílusvilágát tükrözi: angsúlyosabb ívek, egyensúly a sportosság és az elegancia között. A szabadidő-autó csak hibrid kivitelben vagy turbós benzinmotorral lesz választható 2018-tól.
Már a szalonokban az új CR-V
Bekerült a CR-V az USA-beli márkakereskedésekbe. A szegmens első minőséget, prémium funkciókat és teljesítményt kínáló szabadidő-autót máris előkelő helyre emelte a Car and Driver magazin. A Honda vásárlói majdnem 4 millió példány megvétele mellett kötelezték el magukat az elmúlt 20 évben. Nem csoda tehát, hogy a CR-V viseli Amerika legkelendőbb szabadidő-autója címét.
Ismét fogyasztásbajnok a Civic és a CR-V
A Honda szerezte a legtöbb díjat a gyártók között az éves MPG Marathon versenyen az Egyesült Királyságban 2016-ban. A Civic Tourer és a CR-V i-DTEC modellekkel képviseltetett vállalat a Leghatékonyabb Családi Autó és a Leghatékonyabb Összkerékhajtású Autó kategóriában szerzett győzelmet.