11 évvel az ufó-Civic debütálása után még mindig csodálattal tekintünk vissza a kissé felfújt formájú, ugyanakkor a legapróbb részletéig az ék alakot képviselő modellre. Három műszakban gyártották az Egyesült Királyságbeli Swindonban, kétféle benzin- és egy dízelmotorral kínálták. Sokak szíve csücskéről beszélünk ma! 😉
Mielőtt megköveznének a Type R rajongók és tulajdonosok, igen, a csúcsváltozat 2,0 literes szívómotorja is megemlítendő negyedikként. Annyira megemlítendő, hogy dőljünk hátra egy pár szusszanásra, és hallgassuk meg, csodáljuk meg közelebbről ezt a mesterművet a 3 perces videóban:
A Civic Type R ufó-generációjánál sok turbós ferdehátú gyorsabbnak bizonyult az egyenesekben. Kár lenne a feltöltött motorokat egy szívóhoz mérni, amely ráadásul lökettérfogatban sem bővelkedett kifejezetten. Holott 201 lóerejével a későbbi 2.4-es teljesítményszintjét hozta, de pörgősebbre szabták annál. Nyomatéka szerényebb volt a maga 193 Nm-ével, és ehhez képest a 6,6 másodperces 0-100 km/órás sprint azért valljuk be, nem hangzik rosszul. De kérem, itt az élményről van szó, ami nem merül ki pusztán köridőkben.
Egy kissé fickósabb a testvér
Kinek volt 2,0 literes, 155 lóerős Accordja a 2003-2008 közötti időből? Nagyon szépen muzsikált a K20-as négyhengeres. A hétköznapokban álarcot viselt, elhitette a tulajdonossal, hogy jó fiú, partner a kényelmes utazásban. Aztán jött a másik én, ~4 ezertől nyomatékcsúcs, ~5 ezertől pedig versenyautós üvöltés. Hiába a zakó, nyakkendő, tejfölösszájú, vihogó virgoncokká váltunk néhány pillanatra, amíg előztünk egy kellemeset 80-ról kettesben. Száznál járunk, még mindig másodikban...
A Civic Type R 2.0 ugyanilyen kétarcúsággal lepi meg tulajdonosát. Hiszen sportosabb rugói és pörgősebb motorja ellenére jól használható a hétköznapokban is. Nagy csomagtartó, nem túl magas fogyasztás, hasznos funkciók, egyedülálló külső. A Type R kivitel koronázza meg az ufó-generációt, az arányok, az élek valahogy olyan szépen kijönnek esetében! 9-10 literrel eljárni úgy, hogy azért széles mosoly nyugtázza jobb lábunk virgonckodását, nem rossz. Motorja 3 ezres fordulatig szépen érezteti hangján, hogy tágasabb a pincénél a padlás az ott tartózkodásra, erre a számok is utalnak: csúcsnyomatéka 5600-as percenkénti fordulaton jelentkezik, legnagyobb teljesítménye pedig 7800-nál. Ez még egy pörgős VTEC, amit vétek nem kipróbálni. Egyre felértékelődnek ám az ilyen ritkaságok! Nem mintha rossz lenne a 2015-ös vagy a 2017-es Civic Type r generáció, de 8 ezres redline-nal hol találkozunk?
A történet 2011-ig tart
Akik figyelemmel kísérik az ufó Civic Type R pályafutását az interneten, a kitűnő tartósságról sokat olvashatnak. Akik élőben is kíváncsiak a ritkaságokra, azoknak rendszeres hétvégi, esti sétákat ajánlok a forgalmasabb budai részeken, ahol néha egy-két Mugen "fajzat" is képviselteti magát.
Készült néhány különleges kiadás a mezei Type R-ből. Európa nem kapott mindből, de már régen tudjuk, hogy Japánban kellett volna születni és JDM-es járgányokkal kelni-feküdni.
A Honda Civic Type R Mugen és Mugen 2.2
A Honda gyári tuning cége, a Mugen még tovább alakította a Civic Type R változatait. A Type R Mugen névre keresztelt autó fejlesztését Colin Whittamore vezette az Egyesült Királyságban a japán mérnökökkel szorosan együttműködve. A modell 2011-es búcsúztatása különleges volt Type R Mugen 2.2-ként bejegyzett, 20 darabos limitált szériával.
A Honda Civic Mugen RR és Advanced Concept
A Civic Type R európai és japán változatai után (FN2 és FD2) a Honda egy 300 darabos különleges kiadással örvendeztette meg vásárlóit. A 2007. szeptember 13-tól egyedi Milano Red fényezéssel rendelhető Civic Mugen RR erősebb motort kapott, valamint a súlyából is lefaragtak a Mugen mérnökei.