A Honda illetékesei kihasználták a lehetőséget, és a 2019-es Genfi Autószalonon tartott sajtótájékoztatón bejelentették: energiagazdálkodási üzletágat hoz létre Európában a vállalat. A tervek a Power Manager névre keresztelt, kétirányú töltőegységre épülnek, amivel a 2017-es Frankfurti Autószalonon ismerkedhetett meg a nagyérdemű.
A Honda célja, hogy energiagazdálkodáshoz kapcsolódó termékek és szolgáltatások széles választékával nyújtson átfogó megoldást az elektromos autókat üzemeltető magánszemélyek és vállalkozások problémáira.
Tom Gardner elmondta: „Ez jelentős lépés a Honda részéről, arra készülünk, hogy olyan innovatív energiagazdálkodáshoz fűződő termékekkel, illetve szolgáltatásokkal rukkoljunk elő, amelyek eddig ismeretlenek voltak az iparágban. Ezekkel még többet hozhatnának ki járműveikből az EV-tulajdonosok és a közműszolgáltatók is hatékonyabban működtethetnék hálózataikat.”
Az akkumulátoros elektromos autókkal, így a Honda e Prototype-pal is kompatibilis Honda Power Managert az EVTEC vállalattal közösen fejleszti a Honda, értékesítése pár éven belül megkezdődhet.
Az EVTEC mellett két másik partnerrel is megállapodott a vállalat.
- A Moixa által fejlesztett „forrásgenerátor” révén a tulajdonosok megoszthatják elektromos autójuk akkumulátorának kapacitását,
- az Ubitricity pedig különféle innovatív közterületi töltőkkel járul hozzá az EV-k hatékony üzemeltetéséhez.
Következő lépésként megvalósíthatósági tanulmányok készülnek majd Londonban (GBR), valamint Offenbachban (GER), és egyéb fejlesztések is érkezhetnek az év második felében.
Néhány szó a Moixa-ról:
A Moixa az Egyesült Királyság piacvezető okos akkumulátorokra szakosodott vállalata. Fő tevékenysége az okos akkumulátorok gyártása, valamint az akkumulátorok és elektromos autók vezérléséhez szükséges GridShare szoftver fejlesztése.
Az alkalmazás a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket aknázza ki, hogy optimalizálja a napi töltést, mérsékelje az áram kapcsán keletkező kiadásokat és csökkentse a károsanyag-kibocsátást. A GridShare platform révén teljes elektromosautó-flották áramtermelése és tárolása is szabályozható, így a szolgáltatók könnyebben igazodhatnak a különféle piacok igényeihez.
Valamint a Ubitricity-ről:
Az energiarendszerek vállalata; Knut Hechtfischer és Dr. Frank Pawlitschek azzal a céllal alapította meg Ubitricity 2008-ban, hogy forradalmasítsák az elektromos autók töltését. Innovatív technikai megoldásaiknak köszönhetően mindig megújuló energiaforrásból tölthetik fel akkumulátoraikat az EV-k, függetlenül attól, hogy hol parkolnak.
Ma a vállalat az intelligens töltési és elszámolási folyamatok egyik vezető szolgáltatója, s olyan nagy szakértelmet igénylő, javarészt digitális projekten dolgozik, mint a mobil fogyasztásmérő. Munkájuk gyümölcseként egyszerű, kedvező áron kiépíthető, villanyoszlopokra helyezhető töltőpontok jöhetnek létre, melyek révén széles körben elterjedhetnek az elektromos járművek. Ráadásként ezzel a megközelítéssel megoldható lenne a flottákhoz tartozó autók töltésének egyenkénti számlázása és az ingatlanpiac is profitálna belőle. A mobil fogyasztásmérőkkel intelligens energiatárolóvá tehetők az elektromos autók, így a megújuló energiaforrások hatékonyabb kihasználásához is nagyban hozzájárulhatnának.