A Honda bejelentette, hogy 2021 végén kivonul a Forma 1-ből, és ezzel motor nélkül hagyja azt a két csapatot, melynek eddig hivatalos motorbeszállítója volt. 2018-ban tért vissza újra a Forma 1-be.
Ekkor a Toro Rosso, később pedig az akkor francia beszállítóról Japánra váltó Aston Martin RedBull Racing beszállítója lett. A két csapattal ugyan „csak” öt futamot nyertek, de aki követi a versenysorozatot, az tudja, hogy a hosszú hónapok alatt, nem igazán lehetett olyat hallani, hogy a két csapat bármely versenyző bármely versenygépe erőforrás problémákkal küzdött volna. De akkor mi indokolja ezt a derült égből villámcsapást.
A hivatalos közleményben a következővel indokolják:
„A Honda 2015-ben azzal a céllal csatlakozott újra a világ legnagyobb presztízsű sorozatához, a Formula–1-hez, hogy a saját erőforrás technológiájával szerezzen győzelmeket. Bár a kezdetekkor sok nehézséggel szembesült, közös összefogással, ide értve a repülőgép hajtómű technológiájának felhasználását, sikerült versenyképessé válnia. Ráadásul a Red Bull-lal és az AlphaTaurival kötött erős partnerségének köszönhetően el is tudta érni a célját: győzelmeket szerzett. Hármat az előző idényben, míg a mostaniban kettőt.
Közben azonban az autóipar egy száz évben egyszer előforduló átalakuláson megy keresztül, ezért a Honda úgy határozott, hogy törekedni fog a karbonmentesség 2050-ig történő megvalósulására, ami a Honda környezetvédelmi kezdeményezéseinek a része, és az elsődleges célja”
Mi lesz most a RedBullal?
Jelen pillanatban úgy néz ki, hogy 2022-ben már csak 3 beszállító marad, akik már több csapatot is ellát erőforrással. Amennyiben nem találnak más beszállítót a csapatok, akkor a három maradó istálló közül annak kell motort biztosítania, aki a legkevesebb csapatnak szállít. Jelen állás szerint ez a Renault lenne.
Azonban a Honda adott egy másik lehetőséget. Felajánlotta, hogy a RedBull megkapja a teljes fejlesztési csomagot a jelenlegi motorral együtt, amiből maguknak fejleszthetnének erőforrást. Végső döntés még nem született.