Szívből gratulálunk Kazi Zsolt szervizvezetőnknek, aki a legjobbként jutott ki a Honda európai szerelőversenyére Magyarországról! Zsolt már több mint egy évtizede a Royal Motor csapatát erősíti, s ügyfélközpontú szemléletével és átfogó műszaki ismereteivel a szervizt irányítja.
A versenyhelyszín a németországi Erlensee-ben volt, itt található a Honda európai oktatási központja, a Honda Academy. A versenyt megelőző napon egy gyors repülőutat követően érkeztünk meg szállásunkra, Hanau-Steinheim városába. Az este folyamán a verseny menetéről volt egy tájékoztató, a szerelők átvehették Hondás munkaruhájukat, majd egy üdvözlő-vacsora következett.
Nov. 23-án reggel a szállodából buszokkal érkeztünk a verseny helyszínére. A magyar csapatot az előzetes hazai verseny győztese, Kazi Zsolt (Honda RM-Royal Motor, Bp.) és a második helyezett, Szekendi György (Honda Flick, Győr) képviselte. A megmérettetésen 16 ország 48 szerelője mérte össze tudását, köztük egy hölgy autószerelővel, Svájcból. A versenyen 6 különböző feladatot kellett mindenkinek teljesítenie.
A verseny: 1. feladat
Minden résztvevő a verseny alkalmára kapott egy ideiglenes felhasználói fiókot a Panexen, valamint a Honda Dreamfactory-ban, ahol az egyes feladatokat kellett megválaszolniuk. A feladatok elvégzéséhez legalább 2 db/fő laptop állt rendelkezésre, így egyiken a HDF, a másikon pedig ezzel párhuzamosan a MaRIS rendszer futott. A 35 perces versenyfeladat a MaRIS 3D-elektromos kapcsolási rajzok témakörével volt kapcsolatos, több mint 30 kérdéssel.
A verseny: 2. feladat
Egy 10 perces szünetet követően a 2. feladat már gyakorlatias volt, miszerint egy 2001-es évjáratú Honda CR-V 5MT sebességváltó főtengelyét kellett működőképesen összeszerelni, amelyhez a szükséges alkatrészek egy tálcán voltak összekeverve elhelyezve. A feladathoz rendelkezésre állt egy robbantott ábra, valamint a MaRIS használata is engedélyezett volt. Mindössze 25 perc alatt kellett teljesíteni.
A verseny: 3. feladat
A 3. feladat rendkívüli volt és a versenyzőknek kizárólag az érzékszerveikre – na meg a tapasztalatukra – kellett hagyatkozniuk. Hallás alapján kellett felismerniük zajokat, hangokat; 12 üvegcsében különféle anyagokat kellett szaglás alapján beazonosítani; valamint tapintás útján kellett kitalálni, hogy milyen alkatrészek vannak a dobozban. Ez egy 30 perces, izgalmas feladat volt.
A verseny: 4. feladat
A negyedik versenyfeladat elméleti kérdéssor volt a különféle témakörökben, felmérve a versenyzők szaktudását, Hondával kapcsolatos ismereteit. Természetesen ez is, illetve mind a 6 feladat a versenyző anyanyelvén zajlott. A feladat 40 kérdésből állt, amely kitöltésére 35 percet kaptak a versenyzők.
A verseny: 1. jutalom feladat
A négy versenyfeladat után – lazításként – következett egy jutalom feladat, amiben a versenyzőknek egy Honda NSX-et és az üzemanyag-cellás Honda FCX Clarity-t „kellett” vezetniük. Valamint kipróbálhatták az 1. generációs Honda Insight hibrid modellt is.
A verseny: 5. feladat
Az 5. gyakorlati feladatnak a tárgya egy új Civic volt, amelyen a jobb első ajtózár nem működött rendesen. A hibát nem kellett kijavítani, csak meg kellett állapítani, hogy mi a hiba forrása. A feladathoz a HDS diagnosztikai műszert is igénybe kellett venni, így a szerelő már 3 db laptopon dolgozhatott egyszerre. A feladatra mindössze 20 perc állt rendelkezésre.
A verseny: 2. jutalom feladat
Ismét egy versenyen kívüli feladat következett, ahol igazi autók helyett, kis modell autókat kellett a versenypályán irányítani. A csoport győztese Kazi Zsolt volt!
A verseny: 6. feladat
A nap utolsó feladata egy Honda Jazz gépkocsi gyújtáshibájának a megállapítása, illetve hibakeresése volt, mivel az autó beindítást követően mindössze 3 hengerrel járt. A feladathoz a HDS diagnosztikai műszert nem kellett használni, de különféle villamossági mérőeszközök álltak rendelkezésre. A feladatra itt is mindössze 20 perc állt rendelkezésre.
Az eredményhirdetés
A versenynap estéjén egy gálavacsorán vettünk részt, amely pár órás szünet után szintén a Honda Academy-ben került megrendezésre, illusztris „vendégek” társaságában. Természetesen az est során a részt vevők és győztesek külön elismerésben részesültek. Minden versenyző egy elismerő oklevéllel, valamint egy értékes Honda karórával gazdagodott. Zsolt és György ugyan nem került be a top 3-ba, de mindketten tisztes módon helytálltak, sok tapasztalattal gazdagodtak és rendkívül élvezték a versenyt.
Ezúton is gratulálunk Zsoltnak, hogy méltó módon képviselte a hazai Honda márkakereskedői és szerviz hálózatot, valamint az RM-Royal Motor Kft.-t. A következő verseny várhatóan 2020-ban kerül megrendezésre.