A Honda K20C kódú motorja a Brit Túraautó-bajnokságban teljesített szolgálatot a 2016-os szezonban. A RACE TECH World Motorsport Symposium esemény keretén belül osztották ki az Év Versenymotorja díjat az erőforrásnak.
Az alapjaiban utcai, a Honda Civic Type R modellben helyet kapó blokkot a Neil Brown Engineering (NBE) tervezte át a túraautózás szabályainak megfelelően. Debütálására tavaly került sor, amikor megkezdődött az idei szezon a BTCC-ben.
Az NBE K20C motorja elsőként lépett színre integrált kipufogógáz-vezérlésű motorként, amely a piacon és a versenypályán egyaránt szerepelt. Megbízhatósága és teljesítménye révén a Honda nyerte a versenysorozatot idén, a háromszoros bajnok Gordon Sheddennel a volán mögött.
A múlt kedden Warwick közelében megrendezett díjátadót immáron a 12. éve tartották meg. A nemzetközi szinten, a versenymérnökség területén a legelismertebb esemény és fórum a legkiválóbb munkákat hivatott elismerni.
Philip Crossman, a Honda UK igazgatója elmondta: "A Honda a világ egyik legnagyobb belsőégésű motorgyártója. Így az, hogy egyik erőforrásunkat díjazták a versenykörnyezetben nyújtott teljesítményéért és megbízhatóságáért, nagyszerű elismerés számunkra. Győzelmet szerezni mindössze egy éves szereplés után lenyűgöző. Rávilágít termékeink jó minőségére és az NBE remek munkájára. Még több ilyet!"
James Rodgers, a Halfords Yuasa Racing csapatvezetője így nyilatkozott: "A motor abszolút kitűnő volt ebben a szezonban - ez tökéletes bizonyítéka annak, hogy a Neil Brown Engineering csapata verseny- és bajnoksággyőztes erőforrásokat képes alkotni. Első évben megszerezni az ipar által megítélt Legjobb Versenymotor címet egyszerűen fenomenális."