A Honda NSX hibrid erőforrása elnyerte a 2017-es Év Motorja díjat. A nemzetközi elismerést a Honda Motor Company termékeinek ékköve, az NSX a legújabbak kategóriájában szerezte.
A Honda V6-os, 3,5 literes, benzin-elektromos erőforrása nyerte a Legjobb Új Motor címet a 2017-es Nemzetközi Év Motorja díjkiosztón. Az elismerést az Engine Technology International magazin osztotta ki immáron a 19. éve. Az ítélőbizottság neves szakértőket tömörít a világ minden részéről.
Az erőforrásokat a teljesítmény, a zaj, a vezethetőség, az üzemanyag-hatékonyság és a sima járás szempontok alapján vizsgálták. A Honda NSX az új motorok között aratott sikert.
A Honda NSX erőforrásának kifejlesztésekor a világ legfejlettebb teljesítményorientált rendszerének megalkotása volt a kitűzött cél. A Honda olyan meghajtással rukkolt elő, amelynél fontos szempont volt egy motor a lehető legjobb teljesítménnyel, valamint élvezetes és könnyed kezelhetőséggel.
A fejlesztési program egyik legjelentősebb kihívása volt az elektromos vezetési rendszerek integrálása, hogy egy vérbeli, nagy teljesítményű hibrid jármű születhessen meg. Az eredmény egy olyan erőforrás lett, amely azonnali nyomatékválasszal reagál a vezető utasításaira, és amelyben az elektromotorok az autó dinamikus képességeinek javítását szolgálják.
Hayashi-san, a Honda R&D Europe elnöke így nyilatkozott: "Nagy megtiszteltetés számukra, hogy megkaptuk ezt a díjat. Az NSX-et a Honda Motor Company termékeinek ékköveként fejlesztettük, bemutatva a vállalat szenvedélyét és elkötelezettségét a sportos élmény egy új szintje mellett. Örvendünk, hogy az NSX-et ilyen magas szinten tüntették ki, hogy megnyerte 2017-ben a Legjobb Új Motor díjat."
A Nemzetközi Év Motorja díjakat összesen nyolc kategóriában osztják ki. A versenybe szálláshoz mindössze néhány kritériumnak kell megfelelnie az adott erőforrásnak, nevezetesen, hogy olyan személyautóban kell megjelennie, amelyet az adott év júniusáig több mint egy országban forgalmaznak.
A Hondáról
A Honda továbbra is elkötelezett az elektromos járművek iránt, legfőbb törekvése pedig, hogy 2025-re az Európában eladott Hondák kétharmadát villanymotor hajtsa. A márka tervei szerint 2025-re az Európában eladott Hondák kétharmada hibrid, konnektoros hibrid, akkumulátoros hibrid vagy üzemanyagcellás lesz.