foRRó vendég a háznál

Szó bennszakad, hang fennakad, lehellet megszegik.
Kapu megől fekete sas, Type R emelkedik...

Sorompó felnyílik, pupilla kitágul,
csésze, toll, villáskulcs lehull,
legyenek azok bárhol.

Az egyperces bénultság maga a mámor,
hiszen az új vendég valósággal morog,
miközben motorja forog.

Süvít a turbó, duruzsol a négy henger,
hopp, oda a pillanat, a tréler már hajt el...

Megérkezett az új Type R,
jelentkezz, ha úgy érzed,
a Te fejedet nem csavarná el!

 

Ahogyan az a csodálatos, emelkedett hangnemű, már-már magasztos versikéből kiderül... szóval ahogy látjátok, megérkezett hozzánk az első Civic Type R. Nagyon brutálul néz ki, ezekért a csodás papucsokért pl. egyenként 600 ezer forintot, a gyári abroncsok darabjáért pedig több mint 200 ezer forintot kell leszurkolni. Igen, ez volt eddig 1 kerék...

Elég volt beparkolni vele kereskedésünkbe, úgy morgott a kicsike, hogy csapot-papot hátrahagyva tódult kifelé a nézőközönség, hogy meglesse az ördögfiókát. Jól áll a fekete neki, de nagyon!

A Civic Type R-ről

A vadonatúj Honda Civic Type R-t nem meglévő kivitelek átalakításával alkották meg a tervezők, hanem a Civic 10. generációjának megtervezésekor párhuzamosan ügyeltek a hétköznapi és a sportos igényekre. Ezért születhetett meg egy olyan család, amely már az 1,0 literes, háromhengeres motorral is páratlan élménnyel jutalmaz, sőt, kifejezetten libabőr kategóriát nyit a 182 vagy 320 lóerős erőforrásokkal. Stabil úttartás, egyszerre kényelmes és sportos rugózás, páratlan helykínálat, a legújabb információs és vezetéstámogató rendszerek: röviden, egy autó az embereknek, egy autó a világnak.

Továbbfejlesztett és kifinomultabbá tett 2.0 VTEC TURBO motorja 320 lóerős csúcsteljesítményt ad le 6500-as percenkénti főtengelyfordulaton, 2500 és 4000 között jelentkező legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 400 Nm-t. Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és végsebessége is lenyűgöző: 272 km/h. Ezek a kimagasló adatok teszik a kategória legdinamikusabban gyorsuló, egyszersmind legnagyobb végsebességű modelljévé az új Honda Civic Type R-t.

200 felett Focust és Golfot aláz az új Civic Type R

Csak elöl hajt, gyengébb, kézi váltós, plusz meg kéne tanulni vele elindulni… Csupán néhány ok, ami miatt nem a leggyorsabb az egyenesben az új Civic Type R. A Ford Focus RS és a Golf R méltóbb ellenfelek lehetnek, mint a királykategória előszelét képviselő Mercedes-AMG és Audi RS modellek.

Pápá, WRX STi! Jött, látott és győzött a Type R

Nem bírnak magukkal ezek a fiúk… Nagyon sokan megpróbálják megszorongatni az új Civic Type R-t. Sokaknak sikerül, sokaknak nem. Vagy már 100-ig, vagy 200 felett nyal vissza a fagyi. Hajrá Type R, vajon mire vagy képes egy erős Subaruval szemben, ha a Focus RS-t megvered 200 felett?

HONDA HR-V
♦ már gyorsabb szállítással
Kattintson!
HÍRLEVÉL - a legfrissebbek a HondaNetről