Hét teljesen megújult motorkerékpár a Honda 2021-es kínálatában

  • Mélyreható modellfrissítésen esett át hét ingázó-, kaland- és csupaszmotor
  • Szebb külsővel és fejlettebb műszaki tartalommal érkezik a Neo Sports Café család legerősebb tagja, a CB1000R
  • Üde színfolt a Neo Sports Café famíliában a különleges megjelenésű CB1000R „Black Edition”
  • Tovább nőtt a – szintén Neo Sports Café-kínálatba tartozó – CB125R négyszelepes, folyadékhűtésű erőforrásának csúcsteljesítménye. Nem mellesleg ez a világ első 125-ös motorja, ami nagy dugattyús (SFF-BP) Showa teleszkópokkal büszkélkedhet
  • Átfogó modellfrissítés eredményeként lett még vonzóbb a „kétkerekű SUV-ként” aposztrofált X-ADV és a rendkívül sokoldalú NC750X. Mindkét típus új külsővel, valamint fejlettebb erőforrással és felfüggesztéssel folytatja pályafutását
  • Elérhetővé válik az okostelefon-kapcsolat (Honda Smartphone Voice Control) a CB1000R-hez, az NC750X-hez és X-ADV-hez
  • Több új robogóval bővül a márka választéka, ilyen például az SH350i, az SH Model, a PCX125
  • Mindegyik típus megfelel az Euro5-ös előírásoknak

A Honda Motor Europe büszkén mutatja be 2021-es európai motor- és robogókínálatának új, illetve megújult tagjait.

Hét közismert Honda esett át alapos modellfrissítésen a márka ingázó-, kaland- és csupaszmotorjai közül, illetve ebből egy vadonatúj néven szerepel a 2021-es felhozatalban. Emellett további 11 típust[2] fésültek át kisebb mértékben, hogy vásárlók még szélesebb tömegének kínáljanak – azok korától, rutinjától és vezetési stílusától függően – tökéletes motorokat.

Továbbfejlesztett ingázómotorok

A Honda kínálatában nagy számban találhatóak felhasználóbarát, gazdaságosan fenntartható, fejlett műszaki alapokra épülő robogók, csakúgy, mint hasonló tulajdonságokkal büszkélkedő ingázómotorok. Megannyi ikon tűnik fel a 2021-es modellválasztékban, élen a rendkívül népszerű SH család tagjaival, a sportos, egyben kifejezetten stílusos Forza 125-tel és 300-zal, a mókafaktorban verhetetlen MSX125 Grommal, a hihetetlenül takarékos CB125F-fel és az örök kedvenc PCX125-tel.

Íme, a ma bejelentett, továbbfejlesztett modellek, elsőként az új néven érkező robogóval!

SH350i

Vadonatúj, 350 köbcentis, eSP+ erőforrással felszerelt SH350i váltja a korábbi SH300i-t a modellcsalád élén. A nagyobb hengerűrtartalom, valamint az átdolgozott szívó- és kipufogócsatorna eredményeként javult az SH üzemanyag-ellátása, hűtése és gyorsulása, míg teljesítménye új etalon a kategóriában.

Az új SH350i még praktikusabb, egyben biztonságosabb elődeinél, köszönhetően a megújult idomzatnak és LCD-műszeregységnek, valamint az Automatikus Vészvillogónak, az USB-csatlakozónak, a kulcsnélküli indításnak (Honda Smart Key) és a kipörgésgátlónak (HSTC).

PCX125

Európa második legnagyobb darabszámban eladott robogója új, gazdaságosabb és erősebb, folyadékhűtésű, négyszelepes eSP+ hajtóművel jelenik meg 2021-ben. További fontos újdonság, hogy immáron alapáras a kipörgésgátló (Honda Selectable Torque Control – HSTC) a modellen.

Az átdolgozott idomzat futurisztikus megjelenést kölcsönöz a PCX-nek, amit csak fokoz az új, nappali menetfényt is magában foglaló LED-fényszóró és az X-alakú hátsó lámpa.

Átdolgozott, könnyebb acélváza nagyban hozzájárul a PCX kezességéhez, a hosszabb hátsó rugóút és a szélesebb abroncs pedig kényelmesebbé teszik az utazást. Emellett még praktikusabbá vált a robogó a 2,4 L-rel nagyobb, 30,4 L-re bővült csomagtartóval és a kesztyűtartóba épített USB-aljzattal.

Továbbfejlesztett kalandmotorok

A CB500X és CRF1000L Africa Twin – korábban bejelentett – új fényezése mellett is tartogatott meglepetést a Honda, nevezetesen Európa két top 10-es crossover modelljének átfogó frissítését.

NC750X

Továbbfejlesztett erőforrás és felfüggesztés, még szebb idomzat, illetve praktikus részletek sokasága jellemzi a 2021-es NC750X-et.

A folyadékhűtéses, 750 köbcentis, soros, kéthengeres teljesítménye 58,62 LE-re nőtt 600 f./perccel megnövelt maximális fordulatszám mellett. Emellett még sportosabb vezetési élményt nyújt, köszönhetően a 6 kg-mal szerényebb tömegnek és az első három fokozat rövidebb váltóáttételének. Szintén a sportosságot fokozza az új, feltűnőbb formaterv és az eddiginél kisebb méretű idomzat.

Elektronikus gázmarkolattal társított üzemmódkapcsolója három gyári és egy felhasználó által beállítható menetüzemmódot kínál fel, így a pilóta az útviszonyoknak és vezetési stílusának megfelelően állíthatja be a teljesítményleadást, valamint a gázreakciót a Standard, Sport és Rain menetüzemmódokkal. Mi több, a DCT-erőátvitel fel- és vissza kapcsolásainak időzítése is a kiválasztott menetüzemmódhoz igazodik.

Az NC750X használati értékét nagyban fokozza, hogy a vezető előtt található csomagtér befogadóképessége 23 literre nőtt, a motor ülésmagassága 30 mm-rel csökkent, és az is szót érdemel, hogy új, könnyebben leolvasható LCD-műszeregységen jelennek meg az adatok. Immáron USB-aljzatról tölthető a vezető és az utas telefonja, és még precízebben beállítható a három karakterisztikát felajánló Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), szériatartozék az Automatikus Vészvillogó (ESS), míg a fogyasztás továbbra is bámulatosan szerény – csupán 3,53 L/100 km.

X-ADV

Egyedülálló modellel rukkolt elő a Honda 2017-ben – ez volt az erőt sugárzó, kalandmotoros megjelenésű X-ADV. A típus új, 2021-es változata továbbfejlesztett erőforrással, vázzal, még megnyerőbb külsővel és hasznos felszerelésekkel kerül a szalonokba.

Az NC750X legfontosabb újításai megjelentek az X-ADV-n is, így a teljesítmény 4 LE-vel, 58,62 LE-re nőtt, emellett módosították a váltóáttételeket, finomították a DCT-erőátvitel működését, és – többek között – az átdolgozott váz eredményeként 3 kg-ot faragtak le a modell tömegéből. Olyan ultramodern vezetéstámogató rendszerekkel büszkélkedhet az X-ADV, mint a négyállású üzemmódkapcsolóval társított elektronikus gázmarkolat vagy a továbbfejlesztett Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC).

Megújult idomzata még látványosabb megjelenést kölcsönöz a motornak, főként a kettős LED-menetfénnyel kiegészített fényszóró teszi markánssá az X-ADV-t. A módosított légterelő plexinek köszönhetően nagyban javult az időjárás-védelem, illetve a nagyobb (22 literes) ülés alatti csomagtér és a vadonatúj, első idomba süllyesztett, 1,2 liter űrtartalmú, USB-aljzattal kiegészített kesztyűtartó révén még praktikusabb lett a motor.

Az X-ADV-n alapáras felszereltség az új Honda Smartphone Voice Control, mely segítségével vezérelhetjük okostelefonunkat, hívásokat és üzeneteket fogadhatunk, navigálhatunk vagy zenét hallgathatunk. Ráadásul ehhez nem kell elengednünk a kormányt, ugyanis – sisakbeszélőn keresztül – hangutasítással vagy a bal oldali markolaton elhelyezett kapcsolóval adhatunk parancsokat a készüléknek. A Forza 750-en debütált funkció kezelése gyerekjáték, tekintve, hogy minden visszajelzés az 5 colos képátlójú TFT-kijelzőn jelenik meg a vezető előtt.

Csupaszmotorok: bővül a Neo Sports Café modellcsalád kínálata

A 2017-ben megjelent Neo Sports Café família új színt hozott a márka csupaszmotor-kínálatába, ugyanis a család tagjai magukon viselték a café racerek klasszikus stílusjegyeit, de ultraminimalista formaviláguk igencsak jövőbe mutató volt.

Korábban már bejelentette a Honda, hogy teljesen megújul a középkategóriát erősítő CB650R, és most újabb két modellről és egy modellváltozatról (CB1000R, CB1000R Black Edition., CB125R) hull le a lepel.

CB1000R és CB1000R Black Edition

Átdolgozták a Neo Sports Café sorozat zászlóshajóját, a CB1000R-t, mely még letisztultabb, minimalista idomzatot kapott és üléshelyzete is sportosabbá vált. Markáns részlet az új, cseppalakú keretbe foglalt, enyhén hátradöntött fényszóró, csakúgy, mint a motor oldalán végigfutó, kisebb, formásabb burkolat és a módosított, meredeken emelkedő segédváz. Tökéletesen illik a formavilághoz az új, összetett formájú, hétküllős alumíniumkerék-garnitúra.

Az új CB1000R Black Edition még lenyűgözőbb jelenség, egyedi formavilágát – többek között – a koromfekete köntösbe öltöztetett fényszórókeretnek, légterelőnek, villahídnak, hűtőradiátor-burkolatnak, airboxnak és kipufogórendszernek köszönheti, és egyszerűen káprázatos lett az új, Deep Graphite Black fényezéssel.

Erőforrása a CBR1000RR Fireblade-ből származik, igaz, a még kiegyensúlyozottabb viselkedés és a spontánabb gázreakció érdekében alaposan átdolgozták a hajtómű üzemanyagellátó-rendszerét. Nagyban megkönnyíti a mindennapi használatot, hogy mindkét típus (CB1000R és CB1000R Black Edition) okostelefonnal összekapcsolható (Honda Smartphone Voice Control), ötcolos, színes TFT-műszeregységet kapott.

CB125R

Az A1 jogosítványkategória felső határát súrolja a 2021-es CB125R 4 szelepes, folyadékhűtéses erőforrásának teljesítménye (15 LE), ráadásul az új egyhengeres 1,2 Nm-rel nagyobb forgatónyomatékkal büszkélkedhet, mint elődje. Nem mellesleg ez a világ első 125-ös motorja, amiben szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa teleszkóppárból épült felfüggesztést találunk. A futómű mellett újdonság az LCD-műszeregység, az IMU-alapú, ABS-szel kiegészített, 296 mm-es tárcsára és radiálisan rögzített, négydugattyús nyeregre épülő első fékrendszer is. Miként megszokhattuk a márka új típusain, a CB125R-en is LED-lámpatestek gondoskodnak a világításról.