HondaNet

Honda Civic e:HEV

1972-ben amikor a Japán mérnökök leültek megtervezni a nagy sikert hozó Civic első generációját, azt gondolom akkor még nem tudták, mi fog kisülni belőle. Terveztek egy kicsi, kompakt, városi autót. Azóta megjelent tíz új generáció, és évről évre felülmúlták magukat, és mindeközben igyekeztek megfelelni mind a politikai, mind a felhasználói elvárásoknak.

Ez EU-s szén-dioxid kibocsájtásis kvóta megjelenésével, sok gyártónak megremegett a keze, miközben a felhasználók is aggódni kezdtek a kultautók sorsával kapcsolatban. Nagy titkot nem árulok el, ha azt mondom, egyik mai autóból sem lesz a klasszikus értelemben vett kultautó, mint például a békalámpás volt/lett.

A 11. generáció azt gondolom felülmúlta az elvárásokat.

A Legend első generációja, melyet a paletta nagy szedánjának szántak, 4690mm volt, ezzel szemben az új Civic 4550mm, szóval elmondhatjuk hogy az autó meglehetősen nagy. Korábban a méreteket tekintve megemlítettük, hogy sajnos itthon nem kapható Accord, de a Civic helyettesítheti. Jogos kritika érte ezt a kijelentést, hogy az Accrodot semmi nem helyettesítheti, ez igaz!

A legutóbb Magyarországon forgalomban lévő Accord hossza 4730mm volt, az új Civic pedig 4550mm, szóval mindössze 18 cm-el rövidebb. 

Szedán kivitele ellenére a formája kicsit kupékra hajaz, amit szerintem nem kell bánni, sok negatív a formájáról nem mondható el. Hátulján becsapós bár a forma, nem nehezíti meg az életünket ez a kupésított vonalvezetés, nem nehezebb a ki/be szállás, viszont dögössé és sportossá teszi az autót.

Hely szempontjából viszont igazán kedvezőre sikerül. Elképesztő sok hely van a csomagtartóban, könnyedén pakolható. Az utastérben pedig kényelmesen elfér 5 felnőtt, ezt volt alkalmam tesztelni is, és nem igazán hallottam panaszt.

Hajtás tekintetében. Nos, hol is kezdjük. A tizedik generációs Civicben megismert erőforrás választékból kiindulva próbáltunk következetéseket levonni. Itt ez a kvóta dolog, a dízel már eleve temetve lett gondolati síkon is. Maradt a hibrid benzin, vagy az elektromos. Elektromos nem volt valószínű, eleve nem illik a Civic nevéhez, illetve a Honda már bejelentette a következő, teljesen elektromos modell érkezését, így maradt a hibrid lehetőség. 1.0 vagy 1.5?

Háááát egyik sem.

Nem várt módon a CR-V erőforrását kapta, vagyis egy 2.0 e:HEV hajtja a vasat. Dinamikus, halk, kényelmes, és mindezt alacsony fogyasztás mellett produkálja.

A gyári adat szerint a Sport kivitel esetében az autó, 4.0 – 6.2 liter között eszik. Aki szeret játszani a fogyasztással, nem tartom kizárt dolognak hogy be lehet csúszni vele 4 liter alá is, ha sikerül várjuk ezzel kapcsolatban az élményeket! 😉

A belső ismételten Hondás lett, ahogy ezt az utóbbi években megszokhattuk. Minden kézközelben van, minden logikusan működik, a fontos és kritikusok számára érzékeny kapcsolók mechanikusak, ezek esetében mellőzték az érintő panelek használatát. Újabb pirospont.

Az utastérben végigfutó méhsejtrácscsal takart légbefúvó nagyon feldobja az összképet, és igazán moderné teszi azt.

A kijelző. Nos igen, újabb érzékeny pont. Nem döntött, nincs a sofőr felé fordítva, viszont jól látható, és nagyon kevés olyat tapasztaltam hogy becsillanó napfénytől nem látni a navigációt.

A belső android alapú rendszer.. hát igen. Maradjunk annyiban hogy van. Önmagában gyorsabb és használhatóbb mint volt, de van még hova fejlődnie, de az utóbbi időben van egy olyan érzésem, hogy ez egy tudatosan hanyagolt terület a gyártók részéről, hiszen a nagy többség úgyis a CarPlay-t, vagy az Android autót használja, vagyis szinte lényegtelen mi van mögötte.

És hogy milyen vezetni?

Gyere és próbáld ki, de röviden: anyának kényelmes, apának menő.

További hírek