Honda CR-V e:HEV 2021

1. Bevezetés: a továbbfejlesztett Honda CR-V is csatlakozik a márka e:HEV modellcsaládjához 

  • A CR-V-ken is megjelenik az e:HEV-embléma, a modell ugyanis a Honda által fejlesztett e:TECHNOLOGY hajtásláncra épül
  • Az új Sport Line felszereltségi csomaggal még kifinomultabbá és stílusosabbá tehető a CR-V
  • A teljes CR-V e:HEV modellcsalád új, modernebb megjelenésű könnyűfém kerekekkel és átdolgozott, szebb utastérrel kerül a szalonokba

A felfrissített CR-V család éppúgy a Honda által fejlesztett e:TECHNOLOGY hajtásláncra épül, mint a vadonatúj Jazz e:HEV, így minden változatán ott díszeleg a japán iparóriás környezetbarát járműveit fémjelző e:HEV-embléma. Az új Sport Line felszereltségi csomaggal még szélesebb vásárlói rétegnek lehet ideális a CR-V, hiszen a Honda nagysikerű szabadidő-autója ezentúl még kifinomultabb és stílusosabb formában is megvásárolható.

A Honda továbbra is elkötelezett a – 2022-ig tervezett – elektromos átállás mellett, erről tanúskodik, hogy a CR-V Hybrid mellett 2020-ban az új Jazz e:HEV és a Honda e is színre lépett az európai piacon. A márka törekvéseiről a CR-V modelleken is megjelenő e:HEV embléma hivatott tájékoztatni a vásárlóközönséget – a látványos jelvény az egyedülállóan alacsony károsanyag-kibocsátásra utal.

A CR-V e:HEV alapját a Honda által fejlesztett, rendkívül hatékony hibrid hajtáslánc adja, amelyet 2019-ben mutatott be a vállalat. Az innovatív erőátvitellel társított rendszer két villanymotorból és egy Atkinson-ciklusú benzines erőforrásból áll, működését pedig a három intelligens menetüzemmódot felkínáló intelligens Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegység szabályozza és egyaránt elérhető elsőkerék- (FWD) és összkerékhajtású (AWD) változatban is.

A Sport Line kivitel bevezetése mellett számos egyéb fejlesztést hajtottak végre az ötödik generációs CR-V-n. Modern, ezüstszínű díszítőelemekkel tették látványosabbá a középkonzolt, valamint az ajtókárpitokat, és új, jellegzetes díszcsík szalad végig a műszerfalon. További fontos változás, hogy valamennyi modellváltozat új, 18”-os könnyűfém kerekekkel gazdagodott, az Elegance kivitelt a sötétített üvegekről ismerhetjük fel legkönnyebben. A legmagasabb, Executive, felszereltségi szinten álló modelleknél a vezeték nélküli telefontöltő az alapfelszereltség része.

A Crystal Black Pearl (fekete) és Platinum White Pearl (fehér) fényezéssel megrendelhető Sport Line verziót megannyi fekete és sötétebb króm dekorbetéttel tették látványosabbá a mérnökök, melyek megtalálhatóak, többek között, a ködfényszóró keretén, a hűtőmaszkon, az ajtók alsó részén (sötét króm); a külső tükör burkolatán, a lökhárítón, a felniken és kerékcsavarokon (fekete).

A vadonatúj CR-V újszerű, szofisztikált megjelenéssel nyűgözi le környezetét. Vonzerejét nemcsak a szélesebb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – kontúrok fokozzák, hanem a Honda új arculatához igazodó orr-rész dizájnelemei is.

Kimagasló térkínálatának köszönhetően minden utasnak bőséges helyet, egyszersmind öblös és széles, nagy rakfelületű csomagtartót kínál a felfrissített CR-V. Egyes felszereltségi szinteken érintés nélkül nyitható, motoros mozgatású csomagtérajtó könnyíti meg a pakolást.

Az elmés, innovatív megoldások jelentősen megkönnyítik a CR-V mindennapos használatát. Például beprogramozhatjuk, milyen magasra emelkedjen a csomagtérajtó, ezáltal elkerülhető, hogy szerényebb belmagasságú helyeken a plafonhoz érjen a kinyitott fedél. Mindemellett számottevően növeli az utastér variálhatóságát a háromféleképpen használható, középkonzolon elhelyezett tároló, valamint az egy mozdulattal elfektethető, 60:40 arányban osztott hátsó üléstámla, mely hozzájárul a gyors és könnyű pakoláshoz.

Az új CR-V megalkotásához a Fejlett Kompatibilitású Tervezés (Advanced Compatibility Engineering, ACE™) következő generációját dolgozták ki a Honda mérnökei, ennek eredményeként immáron a nyúlványok teljes hálózata felel az ütközési energia elnyeléséért, illetve elvezetéséért. Ráadásként minden modellváltozathoz alapáron jár az ultramodern menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló, speciális kamerákra, valamint radarokra épülő Honda SENSING rendszer. 

 

2. Még kifinomultabb és stílusosabb formavilág jellemzi az új Sport Line kivitelt 

  • Vadonatúj Sport Line kiadás növeli a CR-V e:HEV vonzerejét
  • A Sport Line felszereltségi csomaggal még kifinomultabbá és stílusosabbá tehető a CR-V
  • Erőt és megbízhatóságot sugároz a kiváló minőségű anyagokból felépülő, prémium minőséget sugárzó belsőtér

Az új Sport Line változat ötvözi a dinamikus stílust a CR-V-re jellemző tágas és praktikus beltérrel. Az elvégzett módosításoknak köszönhetően még inkább kifinomult lett a CR-V utastere.

Az új Honda-arculatba illeszkedő, hangsúlyos orr-részt szemlélve a szárnyszerű forma és a jellegzetes, alapáras, LED-fényszórópár tűnik fel elsőként. Ezt követően vándorol a tekintet a korábbinál letisztultabb lökhárítóra, ami a karcsú hűtőrácsnak is keretet ad.

Hátul ugyancsak éles kontúrok határozzák meg az összképet, mely határozottságot erősítik a kerékjárati ívek mögé bújtatott, látványos felnik. Dinamikus megjelenéséhez nagyban hozzájárul a karosszéria alján végigfutó, fémesen csillogó sötétebb króm betéttel markánssá tett burkolat, mely az első és hátsó kerekek között húzódik.

Az új Sport Line változatok kétféle, Crystal Black Pearl (fekete) és Platinum White Pearl (fehér) fényezéssel választhatóak. Ez a kivitel többek között a külső tükrökön, illetve a kerékkupakokon és a felniken, első és hátsó lökhárítón is megtalálható fekete dekorbetétekről ismerhető fel, valamint a sötétebb króm bevonattal ellátott hűtőrmaszkról, ködfényszóróházról és az ajtók díszítőelemeiről. A hásó lámpaburkolat füstszínű felületkezelést kapott. Az elsőkerék- (FWD) és összkerékhajtású (AWD) Sport Line kivitelek megjelenését is sötétített üvegezés teszi kifinomulttá.

A többi változatnál nyolc fényezés közül lehet választani: Rallye Red, Lunar Silver (metál), Modern Steel (metál), Cosmic Blue (metál), Premium Crystal Red (metál), Platinum White (gyöngyházmetál), Crystal Black (gyöngyházmetál) és Premium Agate Brown (gyöngyházmetál) alkotja a kínálatot.

 

3. Kifinomultság, gyors reakciókészség és hatékonyság jellemzi a Honda hibridrendszerét 

  • A Honda Hybrid Performance hajtásláncot az intelligens Multi-Mode Drive rendszer vezérli. Az elektronika képes automatikusan váltani az energiaforrások között
  • A hajtáslánc és az egyedülálló, fix áttételű nyomatékelosztó egyaránt páratlanul finoman dolgozik
  • Vegyes üzemben a CO2-kibocsátás csupán 151 g/km, míg az üzemanyag-fogyasztás 6,6 l/100 km a WLTP-mérések alapján (FWD változatnál)

A vadonatúj, 2020-as CR-V e:HEV kizárólag hibrid hajtáslánccal érhető el. Multi-Mode Drive (i-MMD) névre keresztelt intelligens vezérlőegység felügyeli a CR-V-ben 2019-ben bemutatott Honda Hybrid Performance rendszert. A két elektromos motorból, szabályozó egységből, Atkinson-ciklusú benzines erőforrásból, lítium-ion akkumulátorból és innovatív, fix áttételű nyomatékelosztóból álló erőátvitelt kimagasló hatékonyság és kifinomultság, valamint rövid reakcióidő jellemzi.

A CR-V e:HEV-ben dolgozó, 2.0 i-VTEC kódjelű, benzines motor 6200-as fordulatszámnál jelentkező, 145 lóerős csúcsteljesítményre lehet büszke, míg a villanymotor 184 lóerővel és 315 Nm-es maximális forgatónyomatékkal teszi még gyorsabbá és élvezetesebbé az utazást. A 180 km/órás végsebességre képes CR-V e:HEV vonzerejét növeli, hogy a benzines-elektromos hajtáslánc 8,6 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára, míg az összkerekes átiratnál 8,9 másodperc ez az érték.

A WLTP-szabvány szerint végzett mérések alapján a kétkerékhajtású modellváltozat CO2-kibocsátása csupán 151 g/km (AWD: 161 g/km), üzemanyag-fogyasztása pedig mindössze 6,6 l/100 km (AWD: 7,1 l/100 km).

Honda CR-V e:HEV Sport Line.

Intelligens menetüzemmódok

Az egyedülálló i-MMD intelligens működésével érdemelte ki az „i-” előtagot. Segítségével észrevétlenül kapcsolhat a rendszer a különféle menetüzemmódok között, ezáltal mindig hatékony és lágy a működés. EV Drive (elektromos hajtás) esetén a lítium-ion telepekről táplált villanymotor gyorsítja az autót, Hybrid Drive (hibridhajtás) programnál a benzines erőforrás forgatja az áramtermelésért felelő generátort, s ez biztosítja az elektromosságot az autót mozgató villanymotornak, míg Engine Drive (benzines hajtás) üzemmódba kapcsolva egy különleges, ún. zárókuplung közvetlenül összekapcsolja a benzines motort és a kerekeket.

A CR-V e:HEV városi környezetben általában automatikusan kapcsol (oda-vissza) a Hybrid Drive és az EV Drive között. Hybrid Drive módban a benzines motor termelte áramot – egy generátor révén – az akkumulátorok töltésére is fordíthatja a rendszer. Az EV Drive tisztán elektromos üzemet is lehetővé tesz. Ilyenkor körülbelül két kilométeren át károsanyag-kibocsátás nélkül is haladhat az autó, természetesen a vezetési stílustól, a töltöttségtől, valamint az időjárási és útviszonyoktól függően. Az Engine Drive a leghatékonyabb üzemmód nagyobb sebességű utazáshoz, mi több ennek erejét – bizonyos körülmények fennállása esetén – extra nyomatékkal növelheti a villanymotor.

Az i-MMD vezérlőszoftvere folyamatosan figyeli a jármű működését, s villámgyorsan, önműködően, a vezető beavatkozása nélkül vált a különféle üzemmódok között.

A kétliteres, belső égésű erőforrás, a villanymotor, a generátor és a vezérlőegység a motorházban kapott helyet, míg a lítium-ion akkumulátorcsomag a csomagtartó alá került.

 

Innovatív, fix áttételű erőátvitel

Klasszikus váltó helyett egyszerű, fix áttételű erőátvitel teremt kapcsolatot a mozgatásért felelős részegységek között, így páratlanul kifinomult a nyomatékleadás. Ez a szerkezet rendkívül precíz és kis helyigényű, még a Honda által fejlesztett, bolygóműves, folyamatosan változó áttételű e-CVT-t is felülmúlja.

Bárhogy is, a márka mérnökei elképesztő munkát végeztek, ezt bizonyítja, hogy az energiaforrások közötti átállást és a start&stop rendszer kapcsolását egyáltalán nem érezni az utastérben. Az egyenletes nyomatékleadásnak köszönhetően nem érződik hajtási befolyás a kormányzáson, és a hirtelen pedálmozdulatokra is kifinomult választ ad a rendszer, mindemellett megdöbbentően halkan és rezgések nélkül (alacsony NVH-értékkel) működik a CR-V e:HEV.

 

Lassulást Szabályozó Kormánykapcsolók (Deceleration Paddle Selector)

A CR-V e:HEV modellt Lassulást Szabályozó Kormánykapcsolókkal (Deceleration Paddle Selector) látták el, ezekkel a volán mögött elhelyezett fülekkel határozhatja meg a vezető, hogy gázelvételnél milyen tempóban csökkenjen a jármű sebessége.

A lassulás mértékéről a 7”-os Vezetői Információs Kijelző (DII) tájékoztatja a pilótát, méghozzá egyszerű, ék alakú szimbólumokkal. Ezek száma összesen négy lehet – természetesen minél több jelenik meg, annál erőteljesebb a lassulás.

Amennyiben a bal, mínuszjeles fület mozdítja maga felé, a lassulás mértéke – és az ezzel együtt megtakarított energia is – nő. Ha a vezető meghúzza a jobb oldali, pluszjellel ellátott kormánykapcsolót, a „motorfék” mértéke csökken, ezzel együtt az autó is finomabban lassul.

Normális helyzetben a lassulás mértékének kézi beállítása csak átmeneti, a rendszer automatikusan kikapcsolja, ha a vezető állandó sebességet tart vagy gyorsít. Ha a CR-V e:HEV Sport üzemmódban halad, a manuálisan kiválasztott lassulási ráta marad aktív, egészen addig, amíg a vezető ki nem kapcsolja.

 

4. Osztályelső karosszéria, kiemelkedő menetdinamika és példaértékű utazási komfort 

  • A karosszériaszerkezet könnyebb és erősebb, mint valaha, többek között ennek tudható be a finoman hangolt menetdinamika és a kedvező NVH-érték
  • Az innovatív összeszerelési technikák fokozzák a negyedik generációs CR-V merevségét
  • A vadonatúj futómű példaértékű menetkomforttal és higgadt, nyugodt viselkedéssel nyűgözi le a sofőrt
  • A kategória legkifinomultabb utastere, amit zajkioltó rendszer tesz csendesebbé

A CR-V e:HEV a Honda legkorszerűbb karosszériaszerkezetére épül, ennek eredményeként vezetési élmény, illetve menetkomfort tekintetében is a legmagasabb színvonalat képviseli.

A kis tömegű, rendkívül merev, alacsony súlypontú karosszériaszerkezethez fejlett első és hátsó felfüggesztés kapcsolódik, amit új menetbiztonsági eszközökkel és változó áttételű kormányművel társítottak. A Real Time AWD névre keresztelt, intelligens vezérlőegységgel (Intelligent Control System™) irányított összkerékhajtási rendszer a megnövelt szabad hasmagassággal kiegészítve igazán komoly terepképességekkel ruházza fel a CR-V-t.

A könnyű és nagy szakítószilárdságú anyagokból felépülő karosszéria szerfelett alacsony súlypontot és rendkívüli merevséget biztosít az autónak. Új generációs, melegen sajtolt, nagy szilárdságú acélt gyártó beszállítókat is bevont a Honda a fejlesztésbe, e közös munka gyümölcsének tudható be az erősebb, mindazonáltal könnyebb kocsitest.

 

Fejlett önhordó karosszériaszerkezet
Az elsőrangú alapanyagok és a jövőbe mutató mérnöki megoldások hatásai leginkább a CR-V új platformján érhetők tetten. Ultramodern mivoltából fakadóan jóval könnyebb és merevebb, mint az előző nemzedék. Ez természetesen az NVH-értékekre is kedvező hatással volt, még kulturáltabbá, csendesebbé vált tehát a típus, és a minőségérzet is tovább nőtt.

A karosszéria összeszerelési folyamata egy különösen hatékony összeillesztési technikára épül. A technológia érdekessége, hogy elsőként a belső vázat állítják össze, ezt követi a külső egység, majd a kötések elkészítése, szemben a klasszikus felállással, mikor elsőként a külső váz születik meg, s azután kerül terítékre a belső szerkezet, valamint a kötések kialakítása. Ezáltal erősebb, mégis könnyebb kocsitest készíthető.

A vázszerkezet kritikus részein - a korábbi 40-45 milliméter helyett - 20 milliméterenként helyezik el a ponthegesztéseket. Fontos adalék, hogy a modern eljárásokból fakadóan a kocsitest merevebb és hosszabb élettartamú lett.

Ez még finomabb hangolású futómű beépítését tette lehetővé, így klasszisokkal jobb lett a már eddig is kiváló, európai elvárásoknak is megfelelő menetkomfort, és még könnyebben kezelhetővé vált az autó.

Honda CR-V e:HEV Sport Line.

A kategória legkifinomultabb beltere

A vadonatúj platform végtelenül csendes és szofisztikált belsőtér kialakítására adott lehetőséget, ami a CR-V e:HEV benzin-elektromos hajtásláncához is tökéletesen passzol. A példaértékű összeszerelési minőségnek hála tulajdonképpen sem a zajok, sem a rezgések nem jutnak be – a karosszériaszerkezeten át – az utastérbe, amihez a korszerű szigetelő- és tömítőanyagok is hozzájárultak. A CR-V e:HEV esetében még nagyobb hangsúlyt kapott a kifinomultság, ezért a lehető legcsendesebb és legkényelmesebb modellt építették meg a Honda szakemberei.

Az Aktív Zajcsökkentő (ANC) főként az alacsony frekvenciájú hangokat „szűri ki”, emellett minimalizálja az erőforrás irányából érkező zajokat is. Az alapfelszereltségként kínált berendezés két mikrofon segítségével folyamatosan figyeli a hajtásláncból fakadó zajokat, míg a rendszerhez társított hangszórók szükség esetén olyan frekvenciájú jelet bocsátanak ki, ami kioltja a zavaró hangot. Az ANC menet közben mindig működik, függetlenül attól, hogy a pilóta bekapcsolja-e az audiorendszert.

Jócskán csökkentik az utastérbe jutó motorzajt a motorház oldalaira, a motorháztetőre, a tűzfalra és a műszerfal alá helyezett szigetelőpanelek, valamint az alsó burkolatok. Ezt a célt szolgálja az utastér egy darabból álló padlókárpitja is, akárcsak az A-oszlop síkjába épített szélvédő, no meg a stratégiai pontokra illesztett karosszériatömítések és hangszigetelések (pl. a tetőoszlopok belsejében).

Az oszlopokba integrált elválasztók megakadályozzák az alulról érkező hangok terjedését, a háromrétegű ajtószigetelések pedig kirekesztik a menetszél és az utca zajait. Mindezt ún. szigetelőblokkokkal spékelték meg, melyek az oldalablakok alján és sarkaiban bújnak meg, útját állva minden lármának, ami a CR-V utasait bosszanthatná.

A CR-V karosszériájának lemezeit oly módon alakították ki, hogy mérsékeljék a „dübögő” zajokat. Emellett az első és hátsó kerékjáratokba, továbbá az utastér és a csomagtartó padlója alá helyezett akusztikus burkolatok és szigetelések tovább csökkentik az út irányából érkező zajokat és rezgéseket.

 

Lenyűgöző menetdinamika és példaértékű menetkomfort

A fejlett felfüggesztési rendszer és a merev karosszéria egyaránt hozzájárul a CR-V e:HEV lenyűgöző vezetési élményéhez. A legrosszabb minőségű utakon is első osztályú menetkomfortban lehet részünk, különösképpen, hogy számos kezelhetőséget javító műszaki megoldást dolgoztak ki a mérnökök.

Az ultramodern padlólemez optimális alapként szolgált a jelentősen továbbfejlesztett felfüggesztés számára. A Honda szakemberei – a kiszámíthatóságot és a közvetlen vezetési élményt szem előtt tartva – egy rendkívül agilis, példásan kezelhető, pontos irányíthatósággal büszkélkedő szabadidő-autót hoztak létre.

Az első kerekeknél alkalmazott, alsó lengőkaros, MacPherson rendszerű felfüggesztés nagy oldalirányú merevséggel járul hozzá a pontos irányíthatósághoz, hosszirányban viszont kevésbé merev, hogy a menetkomfort is elsőrangú legyen. Kifejezetten az európai piacra szánt CR-V-hez igazították a – Honda Civic modellnél is alkalmazott – kettős fogaskerékkel ellátott, változó áttételezésű, elektromos szervorásegítésű, fogasléces kormánymű beállításait. Ez a konstrukció páratlanul pontos visszajelzésekkel segíti a precíz irányítást, egyben rendkívül kifinomultan működik.

Minimalizálták a kormánykerékre ható rezgéseket, ezt úgy érték el, hogy a kormányoszlop átmérőjét – a korábbi CR-V modellhez mérten 36 százalékkal –, 30 mm-re növelték, azonkívül a könnyű szervomotort a kormányoszlop helyett a kettős fogaskerékre rögzítették. Ennek eredményeképpen javult a kormányozhatóság kis sebességű irányváltásnál.

A hátsó, multi-link lengőkarrendszer nagy tempónál is rendkívül stabilabbá teszi a CR-V-t, és – a finom EPS-hangolással együtt – kiváló menetkomfortot, kiszámítható reakciókat és a könnyű, egyenletes kezelhetőséget szavatol. A merev hátsó stabilizátorrúd gyorsabb kanyarvételeket tesz lehetővé és mérsékeli a karosszériadőlést, míg a gumiszilentekkel felfogatott, „lebegő” segédkeret révén még csendesebbé vált az utastér.

Hogy a felfüggesztések kellőképpen el legyenek szeparálva a kocsitesttől és a rezgések ne juthassanak át a karosszériára, előre és hátra egyaránt hidraulikafolyadékkal töltött bakokat építettek.

A kiváló menetbiztonság érdekében elöl 320, hátul 310 milliméter átmérőjű tárcsák emésztik fel a mozgási energiát, a hatékonyságot elektronikus fékerőfokozó (Electric Brake Booster, EBB) növeli. Az EBB segítségével gyorsabban és kisebb pedálerővel fékezhet a vezető, különösképp, hogy a vezérlőegység az aktuális sebességet és a fékpedálra ható nyomóerőt figyelembe véve határozza meg a kifejtett fékerő mértékét.

A CR-V e:HEV fejlett mivoltáról árulkodik, hogy az i-MMD részeként regeneratív fékrendszer került a modellbe, ami lassításnál generátorként funkcionál és tölti az akkumulátort, ezáltal nem vész kárba az ilyenkor felszabaduló energia.

 

Agilis Vezetési Segédlet (AHA)

A CR-V először 2018-ban kapta meg az Agilis Vezetést Támogató Rendszert (AHA), és ennek előnyeit az új modell vásárlói is maradéktalanul élvezhetik. Ez tulajdonképpen nem más, mint egy elektronikusan vezérelt menetstabilizáló, amit kifejezetten az európai útviszonyokat és vezetési stílust alapul véve alkottak meg a mérnökök. Ez a menetbiztonsági eszköz észrevétlenül segíti a vezetőt, hogy kis és nagy sebességnél, illetve szelíd és erőteljes kormánymozdulatoknál egyaránt kockázatmentesen autózhasson. 

Honda CR-V e:HEV Sport Line.

5. A továbbfejlesztett műszaki alapok jelentősen növelik a CR-V AWD használati értékét és terepképességeit 

  • A CR-V e:HEV valódi terepjáró-képességekkel büszkélkedhet.
  • A Honda által kidolgozott AWD-vezérlőszoftver legújabb verziója még jobb terepképességeket garantál és gyorsabb kanyarvételt tesz lehetővé
  • Az összkerékhajtást vezérlő rendszer automatikusan kikapcsolja a hátsó kerekek hajtását, ha nincs szükség fokozott tapadásra

A CR-V e:HEV – tekintélyes szabad hasmagasságának és a legkorszerűbb összkerékhajtásának köszönhetően – bármilyen terepen otthonosan mozog. Ha kihúzzuk a centit az autó alja és az út között, 190 mm-t jegyezhetünk az elsőkerék-hajtású kivitelnél és 200-at az összkerekesnél. Ebben szerepet játszanak a 18"-os kerekek és abroncsok, melyek a CR-V erőteljes megjelenéséhez is hozzájárulnak.

A Honda legújabb, Valós Idejű Összkerékhajtás (Real Time AWD) névre keresztelt, extraként rendelhető, intelligens vezérlőegységgel (Intelligent Control System™) ellátott, összkerekes erőátviteli rendszere kedvező üzemanyag-fogyasztással és könnyű irányíthatósággal ajándékozza meg a tulajdonosokat. A rendszer úgy osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között, hogy mindennapi körülmények között is segítse a nyugodt, biztos haladást. Talán az egyik legjobb példa erre, hogy álló helyzetből indulva a hátsó kerekek is bekapcsolódnak a gyorsításba.

A kardántengelyt többtárcsás, elektronikus szabályozású, hidraulikus kuplung kapcsolja össze a hátsó differenciálművel, gyors és hatékony működést biztosítva minden helyzetben. Ezt villanymotor működteti, ami egy hidraulikus szivattyút hajt. Könnyű építésmódja és üzemanyag-hatékony konstrukciója a teljesítményre, a terepképességekre és a menetbiztonságra is pozitív hatással van. Sőt, felesleges tömeggel sem terheli a hajtásláncot, továbbá sokoldalúbbá varázsolja a modellt, hiszen – menet közben – csak akkor kapcsolja be a hajtásba a hátsó tengelyt, ha tapadásvesztést érzékel, egyéb esetekben plusz terhelés nélkül dolgozhat az erőforrás. 

 

6. Átdolgozott, prémium minőséget sugárzó beltér korszerű okosmegoldásokkal 

  • Újragondolt, még stílusosabb belső a teljes modellkínálatnál
  • A Sport Line felszereltségi csomaggal még különlegesebbé és stílusosabbá tehető a CR-V
  • A legmagasabb felszereltségi szintű modellekben vezeték nélküli telefontöltő is megtalálható

A vadonatúj CR-V e:HEV továbbra is mércének számít osztályában a beltér minősége, a kifinomultság és a sokoldalúság terén. Tágas belső kialakítása hozzájárul ahhoz, hogy az összes utasnak bőséges fej- és lábtér jut a fedélzeten.

A vízszintes díszcsíkkal ellátott műszerfal erőt és tartósságot sugároz, mely elrendezésnek köszönhetően még tágasabbnak hat a kabin. A CR-V újjávarázsolt belső kárpitozása tovább fokozza a prémiumérzetet, elvégre az előző modellnél alkalmazott, famintázatú betétek helyett modern, ezüstszínű díszítőelemek teszik látványosabbá a középkonzolt, valamint az ajtókárpitokat, és új, jellegzetes díszcsík szalad végig a műszerfalon.

Igen magas színvonalról árulkodnak a levegőzőrostélyok látványos, fémhatású keretei, valamint a szintén fémes megjelenésű díszítőelemek a kormánykeréken, a kilincseken, illetve a fedélzeti információs rendszer és a légkondicionáló kezelőpaneljén. Elsőrangú az ülések alapáron kínált, fekete szövetkárpitja is, nem beszélve a bőrbevonatról, ami a Lifestyle és Executive modellek kínálatában szerepel.

A Sport Line modellváltozatok további látványos dekorelemekkel gazdagodnak. Immáron fekete, fahatású betétek díszítik a középkonzolt, az ajtókárpitokat és a műszeregység körüli részt, továbbá magasfényű fekete festést kapott a fedélzeti információs rendszer, illetve a klímapanel kerete, valamint a kormánykerék középrésze, a váltógomb és a kilincs is. Hogy harmonikus legyen az összhatás, a tetőkárpit és a tetőoszlopok belső burkolata is feketében pompázik, miként az ülések bőrborítása is.

A CR-V e:HEV középkonzolját egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, ezt egészíti ki a 7 hüvelykes, Driver Information Interface (DII) névre keresztelt, multiinformációs kijelző, amit közvetlenül a vezetővel szemben található. Az érintőképernyő alatt ergonomikusan elhelyezett gomboknak és kezelőszerveknek köszönhetően pofonegyszerű beállítani a beáramló levegő mennyiségét és hőfokát.

 

A hibrid rendszer vezérlése

A Honda CR-V e:HEV üzemmód-választó gombja a középkonzolon kapott helyet, közvetlenül a hagyományos kar helyett alkalmazott, kompakt váltókapcsoló mellett. A Drive (menet), a Park (parkolás) és a Neutral (üres) fokozat gombnyomással választható ki, míg a tolatáshoz fel kell húznia a gombot a pilótának.

Amennyiben – az üzemmódkapcsolóval – aktiválja a Sport programot, a hibrid rendszer reakciói még gyorsabbá válnak, a CR-V pedig még dinamikusabb menettulajdonságokról ad tanúbizonyságot. Rövid hatótávolságú, tisztán elektromos üzemmód is elérhető egyetlen gombnyomással. Ilyenkor – a vezetési stílustól, a töltöttségtől, valamint az időjárási és útviszonyoktól függően – körülbelül két kilométeren át károsanyag-kibocsátás nélkül haladhat a CR-V e:HEV.

 

Teljes okostelefon-integráció

A második generációs, intuitívan kezelhető Honda Connect szoftver megannyi szolgáltatással jár az utazók kedvében, többek között Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolat kiépítésére is alkalmas.

A Honda Connect Apple CarPlay okostelefon-kapcsolata megengedi, hogy az iPhone képernyőjét közvetlenül a fedélzeti kijelzőre tükrözzük, s az alkalmazások használatával fokozzuk a vezetési élményt. Segítségével a vezető iránymutatást kérhet, hívásokat indíthat, üzeneteket küldhet, illetve fogadhat, és természetesen zenét is hallgathat, mindezt úgy, hogy az Apple-féle Sirinek ad hangutasításokat.

Az Android Autót úgy tervezték, hogy egyszerű, intuitív utasítások révén kezelhessék az utasok a különféle Android operációs rendszerrel működő okostelefonokat. A különleges app érintőképernyővel és hangutasításokkal is irányítható, minimális időre vonja el tehát a figyelmet a vezetésről. A rendszer a Google Maps és Google Now mellett az üzenetküldés és a zenehallgatás funkcióit is képes elérni, sőt – országtól, illetve piactól függően – egyéb programok kezelését is lehetővé teszi.

 

Vezetői Információs Kijelző (Driver Information Interface, DII)

A kormánykerék mögé helyezett műszeregység középpontjában nagyméretű, hétcolos, színes TFT-LCD kijelző áll, ami a Driver Information Interface, azaz a vezetői információs felület nevet kapta, és természetesen az üzemanyagszint mellett az akkumulátor töltöttségéről is tájékoztat.

A DII többek között a sebességmérőt, a vízszintesen mozgó fordulatszámmérőt és a töltési állapotra utaló visszajelzőt foglalja magában. A DII képességeit kihasználva a vezető számos „tartalmi zóna” közül választhat. Megtekintheti például a szórakoztatóelektronikai és információs rendszer különféle adatait, a navigáció térképét, illetve a kapcsolódó utasításokat. Mindemellett listázhatja az okostelefonban elmentett számokat, és az utazással, az autó karbantartásával, valamint az összkerékhajtás-rendszerrel kapcsolatos adatokat is előhívhatja. Ezenkívül az energiafelhasználási görbét is megtekintheti, így képbe kerülhet az akkumulátor töltöttségéről és az éppen aktív energiaforrásról.

Mindennek tetejébe az ECO Guide révén vezetési tanácsokat is kaphat, hogy minél gazdaságosabban közlekedhessen. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a rendszer figyeli, hogy a sofőr milyen hatékonyan irányítja az autót, és pontokkal jutalmazza törekvéseit. Az eredményről apró levelek tájékoztatnak – minél hatékonyabban vezet a tulajdonos, annál több jelenik meg belőlük a műszeregységen.

A kormánykeréken elhelyezett gombok görgetésével kiválaszthatja a vezető, hogy mely információkat szeretné megjeleníteni a DII kijelzőjén. Ennek segítségével válthat a DII üzemmódjai, illetve tartalmi zónái között, mi több akár szöveges keresést is indíthat, így könnyedén megtalálhatja kedvenc zeneszámait, felhívhatja ismerőseit stb.

Szintén a volánra helyezett gombokkal vezérelhető a Bluetooth® 3 HandsFreeLink® rendszerű telefonkihangosító, az Adaptív Sebességrögzítő és a Sávtartó Asszisztens. A kezelőszervek többsége és a DII egyaránt a vezető látómezejébe esik, így a fej elfordítása nélkül kezelheti az elektronikai rendszereket, s csak minimális időre kell levennie szemét az útról.

 

Sokoldalúbb, mint valaha

A CR-V sajátosságai közé tartozik az egy mozdulattal dönthető, 60:40 arányban osztott hátsó üléstámla és a teljes sík raktérpadló, így még a méretesebb csomagokat is gyorsan és könnyen elhelyezhetjük a kabinban. Rendkívül praktikus, hogy a hátsó támlák ledöntése egykezes mozdulat, ráadásul az ülőlap előzékenyen a padlóba süllyed, ebből kifolyólag a támlák egybefüggő, sík felületet alkotnak a raktérpadlóval. A Honda mérnökeinek innovatív gondolkodásáról árulkodik, hogy az ülések alaphelyzetbe állításához is elég egyetlen mozdulat.

A legfelső felszereltségi szinteken elérhető az érintés nélkül nyitható, motoros mozgatású csomagtérajtó. Ennek maximális nyitási magasságát a felhasználók szabhatják meg annak függvényében, hogy mekkora a szabad hely az autó környezetében. Ez igencsak megkönnyíti a hétköznapokat, hiszen elkerülhető, hogy pl. a garázs falának vagy plafonjának ütközzön az ajtó. Szintén javítja a használhatóságot, hogy nyitás közben bármilyen helyzetben megállíthatjuk az emelkedő csomagtérfedelet a „Stop-and-hold” funkciógombbal, s ez a beavatkozás nem módosítja az eredeti nyitási beállítást.

 

Elmés tárolórekeszek minden utasnak

Az első ülések közé ékelt tárolórekesz háromféleképpen használható, tovább fokozva a variálhatóságot. „Konzoltálca” állásban például egy 5,5 colos okostelefon helyezhető be, a tulajdonos pedig eldöntheti, hogy előre vagy hátra fordítja a polcocskát, esetleg behelyezi a rekeszbe. Előrefordítva könnyen hozzáférhetővé válik az okostelefon-tálca alá rejtett, jókora, biztonságos fakk, míg ellenkező irányban behelyezve elkülöníthetjük a kisebb kacatokat, ráadásul ilyenkor is könnyedén elérhető az alatta megbújó tároló. A tálca eltávolításával a teljes rekesz egybenyitható, ilyenkor kézitáska, sőt hordozható számítógép is gond nélkül betehető.

A CR-V fejlettségét hirdeti az utastérben fellelhető négy (!) USB-aljzat, amelyekre telefonok, táblagépek és egyéb elektronikai eszközök csatlakoztathatók. Ezek közül az 1,0 és az 1,5 amperessel az első utasok eszközei tölthetők, a két 2,5 A-s pedig a hátsó sorban ülők kényelmét szolgálja. Mi több, a legmagasabb felszereltségi szinten álló modelleket vezeték nélküli okostelefon töltővel is felszerelik.

 

 7. Vezető menetbiztonsági teljesítmény 

  • A CR-V valamennyi kiadásánál szériatartozék a Honda SENSING® rendszer
  • Menetbiztonsági szempontból is az iparág legjobbja
  • A CR-V alapját a Honda által kidolgozott Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezet (Advanced Compatibility Engineering, ACE™) legújabb generációja adja

Összhangban a Honda „Biztonságot mindenkinek!” jelmondatával, a CR-V minden egyes változata megkapja a kategóriaelső, alapfelszereltségként kínált aktív és passzív menetbiztonsági eszközöket. Az átlagon felüli menetbiztonság alapja a kivételesen erős platform, melynek révén minden irányból védve vannak az utasok. Ez a Honda által megfogalmazott All Directions Collision Safety filozófia.

Az új CR-V megalkotásához a Fejlett Kompatibilitású Tervezés (Advanced Compatibility Engineering, ACE™) következő generációját dolgozták ki a Honda mérnökei, ennél a nemzedéknél már nyúlványok teljes hálózata felel az ütközési energia egyenletes elosztásáért és elnyeléséért. Az új szerkezet a frontális, az oldalirányú és az autó hátulját érintő ütközések során is hatásosan mérsékeli az utastérre ható erőket, ezáltal rendkívüli biztonságot szavatol.

Nem mehetünk el szó nélkül az – ultramodern, aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló – Honda SENSING® csomag mellett sem, hiszen ez a szegmens egyik legösszetettebb és hatékonyabb rendszere. Ha mégis baleset történne, a bajban azonnali segítséget nyújtó, eCall névre keresztelt segélyhívó minden európai CR-V-ben szériatartozék.

A Honda SENSING az alábbi menetbiztonsági eszközöket tartalmazza:

  • Ütközésmérsékelő Fékrendszer (Collision Mitigation Braking System, CMBS): segít megállítani az autót, ha úgy érzékeli, hogy elkerülhetetlen a frontális baleset. Működés közben hangokkal figyelmezteti a vezetőt és - szükség esetén - önműködően fékez.
  • Frontális Ütközésre Figyelmeztető Rendszer (Forward Collision Warning, FCW): folyamatosan pásztázza az autó előtti területet, és vizuális, illetve hangjelekkel adja a vezető tudtára, ha veszélyhelyzetet érzékel
  • Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Lane Departure Warning, LDW): jelez a vezetőnek, ha irányjelzés nélkül lépi át a sávelválasztó útburkolati jelet.
  • Útpályaelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Road Departure Mitigation, RDM): a szélvédőre helyezett kamera egyfolytában ellenőrzi az autó mozgását, és azonnal szól a vezetőnek, ha elhagyja az útpályát. Ilyen esetekben az Elektronikus szervokormány (Electric Power Steering, EPS) automatikusan úgy irányítja a járművet, hogy sávjában maradjon, sőt ha a helyzet úgy kívánja, automatikusan fékezni kezd. Természetesen bármikor kikapcsolhatja a vezető a rendszert.
  • Sávtartó Asszisztens (Lane Keeping Assist System, LKAS): ha a sofőr irányjelzés nélkül közelít a sávelválasztó útburkolati jelhez, akkor a rendszer először hangjelekkel figyelmezteti, majd óvatosan visszakormányozza az autót a sáv közepére .
  • Adaptív Sebességrögzítő (Adaptive Cruise Control, ACC): segítségével a vezető maga szabhatja meg a sebességet, illetve a követési távolságot az elöl haladó autóhoz viszonyítva, így változó forgalmi viszonyok között is használható.
  • Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer (Traffic Sign Recognition, TSR): automatikusan beazonosítja a közúti jelzőtáblákat, és megjeleníti őket a központi, digitális műszeregységen (DII).
  • Intelligens Sebességkorlátozó (IS): a Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszerrel együttműködve az útszakasz legutolsó sebességkorlátozó jelzését figyelembe véve állítja be a tempót.
  • Intelligens Adaptív Sebességrögzítő (Intelligent Adaptive Cruise Control, i-ACC): ez a – 2015-ben bemutatott – rendszer képes megjósolni a többsávos utakon (pl. autóúton, autópályán), hogy a – szomszédos sávban haladó – autó irányváltásra készül-e. Kamera, illetve radar segítségével érzékeli a többi jármű helyeztét az úton, és – egy európai közlekedési szokásokat feltérképező kutatás alapján írt algoritmus közreműködésével – figyelmeztet a szomszédos sávban közlekedők irányváltási szándékára. A rendszer a többi jármű helyzetét és a sofőrök szándékát figyelembe véve határozza meg az új CR-V sebességét, tehát még nagyobb biztonságban telhet az utazás.

Ezek az eszközök, illetve kiegészítők szintén szerepelnek a vadonatúj CR-V felszereltségi listáján:

  • Holttérfigyelő Rendszer (Blind Spot Information, BSI): radarokkal pásztázza a jármű környezetét és azonnal szól, ha másik közlekedő „bújik meg” a nem látható részeken
  • Kitolatást Segítő Rendszer (Cross Traffic Monitor, CTM): az autó hátuljába integrált radarszenzorok adatait elemzi, és figyelmezteti a pilótát, ha tolatás közben valamelyik irányból másik közlekedő érkezik
  • Változó szögállású tolatókamera: teljes láthatóságot és biztonságot garantál hátrameneti fokozatban. A vezető egyaránt választhatja a 130, illetve 180 fokos, széles látószöget, továbbá a teljes autót felülnézetből mutató beállítást

A gyorsításnál, fékezésnél és kanyarodásnál is biztos útfekvést garantáló Menetstabilizáló Rendszer (Vehicle Stability Assist, VSA) és az abroncsokat figyelő Abroncsnyomás-ellenőrző Rendszer (Deflation Warning System, DWS) szintén szériafelszereltség.

Honda CR-V e:HEV Sport Line.

8. Műszaki adatok

Karosszéria és futómű

Ötajtós, ötüléses szabadidő-autó önhordó karosszériával, 2.0 i-VTEC benzines erőforrással és i-MMD Hybrid rendszerrel. Elsőkerék- vagy összkerékhajtás, mindkét változatnál fix áttételű nyomatékelosztóból álló erőátvitel.

 

ERŐFORRÁS/MOTOR

ERŐFORRÁS

2.0 i-VTEC e:HEV

Hengerenként négyszelepes, Atkinson-ciklusú erőforrás

Furat x löket

81,0 x 96,7 mm

Összlökettérfogat

1993 cm3

Sűrítési viszony

13,0:1

Csúcsteljesítmény (belső égésű erőforrás)

107 kW/145 LE

f./perc

6200 f./perc

Csúcsteljesítmény (villanymotor)

135 kW/184 LE

Csúcsteljesítmény (összesített)

135 kW/184 LE

Legnagyobb forgatónyomaték (erőforrás)

175 Nm

f./perc

4000 f./perc

Legnagyobb forgatónyomaték (villanymotor)

315 Nm

Üzemanyag típusa

95-ös, ólommentes

FELFÜGGESZTÉS 

Elöl

MacPherson rendszerű

Hátul

Multilink

KORMÁNYZÁS 

Konstrukció

Dupla fogaskerekes, fogasléces, elektronikus rásegítéssel

Kormányfordulatok száma (végállástól végállásig)

2,34

Fordulókör sugara (a kerekeknél mérve)

5,5

Fordulókör sugara (a karosszéria szélső pontjain mérve)

11,8

FÉKRENDSZER 

Elöl

Hűtött tárcsa

Hátul

Tömör tárcsa

MÉRET- ÉS TÖMEGADATOK

2.0 i-VTEC e:HEV FWD

2.0 i-VTEC e:HEV AWD

Teljes hosszúság

4600 mm

Teljes szélesség külső tükrökkel

2117,2 mm

Teljes magasság

1679 mm

1689 mm

Tengelytáv

2663 mm

2662 mm

Szabad hasmagasság (vezetővel mérve)

190 mm

200 mm

Csomagtartó befogadóképessége (VDA szabvány szerint, hátsó ülés lehajtva, a tetőig mérve)

1694 liter

1692 liter (1638  liter üvegtető esetén)

Csomagtartó befogadóképessége (VDA szabvány szerint, hátsó ülés lehajtva, az ablakok alsó vonaláig mérve)

1059 liter

Csomagtér befogadóképessége (VDA szabvány szerint, minden ülés alaphelyzetben)

497 liter

Menetkész tömeg

1685-1740 kg

1743-1797 kg

Megengedett legnagyobb össztömeg

2240 kg

2275 kg

Fékezett vontatmány legnagyobb tömege

750 kg

Fékezetlen vontatmány legnagyobb tömege

600 kg

Üzemanyagtartály befogadóképessége

57 liter

KEREKEK ÉS ABRONCSOK

 

Kerekek

18”-os könnyűfém kerekek

Abroncsok

235/60 R18

MENETTELJESÍTMÉNYEK

2.0 i-VTEC e:HEV FWD

2.0 i-VTEC e:HEV AWD

Végsebesség

180 km/h

Gyorsulás (0-100 km/h, mp)

8,6

Elegance/Sport Line: 8,9

Lifestyle: 9,2

Executive: 9,2

CO2 KIBOCSÁTÁS ÉS ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁSÉS

WLTP SZABVÁNY SZERINT

Alacsony CO2

g/km

163

182-183

Közepes CO2

g/km

114

128-132

Magas CO2

g/km

127-128

135-137

Extra magas CO2

g/km

187-188

193-195

Vegyes CO2

g/km

151

161-163

Alacsony

l/100 km

7,2

8,0-8,1

Közepes

l/100 km

5,0

5,6-5,8

Magas

l/100 km

5,6

6,0

Extra magas

l/100 km

8,3

8,5-8,6

Vegyes

l/100 km

6,6-6,7

7,1-7,2

Vonatkozó NEDC-értékek

Város CO2

g/km

114

126

Városon kívül CO2

g/km

123

126

Vegyes CO2

g/km

120

126

Városi üzemanyag-fogyasztás

l/100 km

5

5,5

Városon kívüli üzemanyag-fogyasztás

 

5,4

5,5

Kombinált üzemanyag-fogyasztás

l/100 km

5,3

5,5

           

Extra tartalmakért keressék fel közösségi oldalainkat!