A Honda Hybrid Performance rendszer kifinomultság, hatékonyság és vezethetőség terén is új mércét állít
- Az első hibrid Honda szabadidő-autó az európai piacon
- A Honda Hybrid Performance hajtásláncot az intelligens Multi-Mode Drive rendszer vezéreli. Az elektronika képes automatikusan kapcsolni az energiaforrások között
- A szinte teljesen csendben dolgozó hajtásláncnak köszönhetően páratlanul halk az autó működése
- A hivatalos mérések alapján a kombinált CO2 kibocsátás csupán 120 g/km**, az üzemanyag-fogyasztás pedig akár 5,3 l/100 km is lehet az elsőkerék-hajtású kivitelnél
A vadonatúj CR-V a Honda első hibrid hajtáslánccal is kapható európai szabadidő-autója. A Honda CR-V Hybrid alapját az intelligens Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegységgel társított, két villanymotorra, egy lítium-ion akkumulátorcsomagra és az Atkinson-ciklusú, benzines erőforrásra épülő Honda Hybrid Performance rendszer adja. Kimagasló hatékonysága és kifinomultsága, valamint rövid reakcióideje többek között a közvetlen, innovatív erőátvitelnek köszönhető.
A CR-V Hybridben duruzsoló, 2.0 i-VTEC kódjelű, benzines generátor csúcsteljesítményre 145 LE (6200 f./perc) , míg a lítium-ion akkumulátorcsomagról táplált villanymotor 184 LE-vel és 315 Nm-es maximális forgatónyomatékkal teszik még gyorsabbá és élvezetesebbé az utazást. Vonzerejét növeli, hogy a fronthajtású kivitel 8,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, míg az összkerekes átiratnál 9,2 másodperc ez az érték. A CR-V Hybrid végsebessége 180 km/h.
Az elsőkerék-hajtású CR-V Hybrid CO2-emissziója csupán 120 g/km (javított NEDC-mérés), ehhez társul a szintén roppant alacsony, mindössze 5,3 l/100 km-es vegyes üzemben mért érték. Összkerekes változatánál a CO2-emisszió 126 g/km (javított NEDC-mérés), míg az átlagos üzemanyag-fogyasztás 5,5 l/100 km körül alakul.
Intelligens menetüzemmódok
Az egyedülálló i-MMD intelligens működésével érdemelte ki az „i-” előtagot. Segítségével észrevétlenül kapcsolhat a rendszer a különféle menetüzemmódok között, ezáltal mindig hatékony és lágy a működés. A három üzemmód összehasonlítása:
- EV Drive (elektromos) – a lítium-ion telepekről táplált villanymotorok hajtják az autót, a benzines erőforrás kikapcsol
- Hybrid Drive (hibrid) – vegyes üzemben a kétliteres, benzines erőforrás egy másodlagos motort (generátort) hajt, amely által termelt energia kiegészíti a lítium-ion akkumulátorból nyert elektromos áramot.
- Engine Drive (benzines) – egy zárókuplung közvetlenül összekapcsolja a benzines motort és a kerekeket
A CR-V Hybrid városi környezetben általában automatikusan kapcsol (oda-vissza) a Hybrid Drive és az EV Drive között. Hybrid Drive módban a benzines motor termelte áramot – egy generátor révén – az akkumulátorok töltésére is fordíthatja a rendszer. Az EV Drive tisztán elektromos üzemet is lehetővé tesz. Ilyenkor körülbelül 2 km-en át károsanyag-kibocsátás nélkül is haladhat a modell, természetesen a vezetési stílustól, a töltöttségtől, valamint az időjárási és útviszonyoktól függően. Ha a – főként autópályán ideális – Engine Drive program lép érvénybe, a belső égésű motor forgatja a kerekeket, az elektromos hajtómotor csak akkor kapcsolódik be a hajtásba, ha a vezető erőteljesen gyorsít és igazán nagy teljesítményre van szüksége.
Kényelmes, 60 km/óra körül cirkálásnál körülbelül a megtett távolság felét futja EV Drive üzemmódban a CR-V Hybrid, míg nagyobb, 100 km/órás tempónál általában az út harmadát gyűri le elektromos energiával a modell. Az i-MMD vezérlőszoftvere folyamatosan figyeli a jármű működését, a vezetési stílust és a környezetet, s villámgyorsan, önműködően, a vezető beavatkozása nélkül vált a különféle üzemmódok között.
A kétliteres, belső égésű erőforrás, a generátor és a vezérlőegység a motorházban kapott helyet, míg a lítium-ion akkumulátorcsomag a csomagtartó alá került.
Innovatív, fix áttételű erőátvitel
Klasszikus váltó helyett egyszerű, fix áttételű erőátvitel teremt kapcsolatot a mozgatásért felelős részegységek között, így páratlanul kifinomult a nyomatékleadás. Ez a szerkezet rendkívül precíz és kis helyigényű, még a más gyártók által a hibrid meghajtásban alkalmazott, bolygóműves, folyamatosan változó áttételű e-CVT-t is felülmúlja.
Bárhogy is, a márka mérnökei elképesztő munkát végeztek, ezt bizonyítja, hogy az energiaforrások közötti átállást és a start&stop rendszer kapcsolását egyáltalán nem érezni az utastérben, miként a nyomatékleadás is egyenletes. A szinte teljesen csendes hajtáslánccal megdöbbentően halk a CR-V Hybrid (NVH-értéke alacsony), és viselkedése is barátságos, nem érződik például a hajtási befolyás a kormányzáson, és a hirtelen pedálmozdulatokra is kifinomult választ ad a rendszer.
A szakemberek úgy hangolták az i-MMD-t, hogy passzoljon az európai vezetési stílushoz, így minden helyzetben lineárisan gyorsít a modell, a pedálmozdulatok pedig mindig harmóniában vannak a hajtáslánc válaszaival. Ez azért is fontos, hogy az autó hangja mindig megfeleljen annak, amit a vezető éppen elvár. Ráadásként a márka történetében először Aktív Hangszabályozó Rendszert (ti. Active Sound Control) építettek be a mérnökök, így még természetesebbnek tűnik az erőforrás hangja, és mindig igazodik az aktuális fordulatszámhoz.
Lassulást Szabályozó Kormánykapcsolók
A CR-V Hybridet Lassulást Szabályozó Kormánykapcsolókkal (Deceleration Paddle Selector) látták el, ezekkel a volán mögött elhelyezett fülekkel határozhatja meg a vezető, hogy gázelvételnél milyen tempóban csökkenjen a jármű sebessége. A lassulás mértékéről a hétcolos Vezetői Információs Kijelző (DII) tájékoztatja a pilótát, méghozzá szimpla, ék alakú szimbólumokkal. Ezek száma összesen négy lehet – minél több jelenik meg, annál erőteljesebb a lassulás.
Ha a vezető meghúzza a bal oldali, mínuszjellel ellátott kormánykapcsolót, a lassulás mértéke nő, a gázelvételt követő lassulási fázis pedig rövidebbé válik. Amennyiben a jobb, pluszjeles fület mozdítja maga felé, a lassulás mértéke csökken, a gázelvételt követő lassulási fázis viszont hosszabb lesz, így lágyabban „fékez” a CR-V Hybrid. A regeneratív, energia-visszanyerő fék a lassulási fázisban lép működésbe.
Normális helyzetben a lassulás mértékének kézi beállítása csak átmeneti, a rendszer automatikusan kikapcsolja, ha a vezető állandó sebességgel halad vagy gyorsít. Ha a CR-V Hybrid Sport üzemmódban halad, a manuálisan kiválasztott lassulási ráta marad aktív, egészen addig, amíg a vezető ki nem kapcsolja.
MODELL | FELSZERELTSÉGI SZINT | VÁLTÓMŰ | CO2 KIBOCSÁTÁS (g/km) | VEGYES ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS (l/100 km) | LISTAÁR REGISZTRÁCIÓS ADÓVAL (HUF) | METÁLFÉNY (HUF) |
CR-V 2WD (Elsőkerék hajtás) | ||||||
2.0 i-MMD Hybrid | COMFORT | e-CVT | 120 | 5,3 | 9.599.000 | 160.000 |
2.0 i-MMD Hybrid | ELEGANCE | e-CVT | 120 | 5,3 | 10.599.000 | |
2.0 i-MMD Hybrid | LIFESTYLE | e-CVT | 120 | 5,3 | 11.599.000 | |
CR-V 4WD (Összkerék hajtás) | ||||||
2.0 i-MMD Hybrid | ELEGANCE | e-CVT | 126 | 5,5 | 11.299.000 | 160.000 |
2.0 i-MMD Hybrid | LIFESTYLE | e-CVT | 126 | 5,5 | 12.299.000 | |
2.0 i-MMD Hybrid | EXECUTIVE | e-CVT | 126 | 5,5 | 13.399.000 |