Őszintén szólva nagyon vártam, hogy kipróbálhassam ezt az autót, azért is nem került még publikálásra a Hybrid Jazzről készült anyag, ugyanis össze szerettem volna hasonlítani a kettőt, és utólag azt kell mondanom, hogy jó döntést hoztam. Körülbelül 2019 óta lett közéleti vitatéma a benzin/dízel/hibrid/elektromos közötti különbségek, illetve, hogy melyik miben jobb vagy éppen rosszabb a másiknál, melyik lesz a jövő, melyik éri meg, és hogy mégis melyik kinek ajánlott és kinek nem. Ezekre a kérdésekre most nem fogunk választ adni, ezt döntse el mindenki, hogy neki melyik tetszik, vagy melyik szimpatikus.
Külső
A CR-V ötödik generációja 2017-ben debütált, azóta nem sokban változott a külseje. Külső megjelenésében az autó egy hétköznapinak mondható jármű, de valamiben mégis más. A japán vonalak különlegessé teszik, és akár mennyire nem gondolná az ember, megnézik az utcán. (erre még a Jazz esetében is külön kitérünk) Külsőre nem lehet olyat mondani hogy jól sikerült, hiszen ez szubjektív, hogy kinek mi tetszik, ezt mindenki döntse el maga. Nekünk tetszik ez a forma!
Belső
Az autóba beszállás után az első dolog ami feltűnik, az a hihetetlen tágas tér amivel szembesülünk. Rengeteg tároló, csatlakozó és a 7″-os érintőkijelző. Gombok tekintetében ismét okosan járt el a gyártó. Majdnem minden funkció beállítása elérhető a képernyőről, DE! A fontos, olyan gombok, amiket a legtöbbször használunk, azok megjelennek fizikális gomb formájában is. Ilyenek például a hangerő- és hőmérséklet szabályzók.
A kijelző alatt természetesen a Hondától már megszokott váltógombok találhatók. A Hibrid rendszert az elektromoshoz hasonló módon meg kell szokni a tisztán benzines autók után viszont meglepően kellemes ez az átszokási fázis. Induláskor zajtalanul gördülünk, majd -ha rendesen használjuk és tapossuk ki a motor lelkét- észrevétlenül indul be a 2.0L-es benzinmotor, és kezdi el hajtani ezt a majdnem 2,5 tonnás kasznit. Néha zavaró, amikor mi már váltanánk egy hagyományos váltós autó esetében, akkor a fokozatmentes automata váltó még kivár és pörgeti a motort, amitől váltásig kicsit hangosabban búg, de ez normális közlekedés mellett nem jellemző. A motor három üzemmódban tud működni. Tisztán elektromos módban, benzinmotoros módban, és hibrid módban, amikor a benzinmotor által termelt áram hajtja a villanymotort.
Az autó önmagában csodálatos a mindennapi használatra. Kényelmes, hatalmas a helykínálat, nagyon jól pakolható. Alacsony a fogyasztása. Városba viszont sokkal inkább a Jazz vagy a Honda e az, ami kényelmesen használható. A multimédia rendszer kiváló, a hangszórók hangzása tökéletes. Utazáshoz bevásárláshoz, családok számára szuper választás lehet. A hely miatt mindenki elfér, az erőforrás pedig jó játék lehet apának! 😉
Motor, teljesítmény, egyéb adatok
Az autót egy 2.0 L-es négyhengeres benzin,- illetve két elektromotor hajtja meg melyek összesen 212 lóerőt képesek kipréselni magukból. A gyártó adatai szerint a kombinált fogyasztás 6.6 liter, de ez egy kis odafigyeléssel, bőven csökkenthető. Helykínálat tekintetében a csomagtartó megközelítőleg 500 literes, a hátsó üléseket ledöntve ez a terület a duplájára növelhető!
Biztonság
A Honda CR-V jelesre vizsgázott a 2019-es modellel, a biztonság azóta sem valószínű, hogy csökkent. Az alábbi videóban a törésteszt tekinthető meg.