A Honda CR-V 1995-ben mutatkozott be a Tokiói Motorshow-n, elsők között testesítve meg a modern, könnyű terepre szánt személyautó koncepcióját. Praktikus méretének és sokcélúságának köszönhetően a - gyorsan fejlődő - SUV szegmens egyik ikonjává nőtte ki magát, kiváló közúti használhatóságot és egyedülálló minőséget nyújtva a Honda vásárlóinak. A CR-V európai forgalmazása 1997-ben indult, méghozzá akkora sikerrel, hogy a Honda egy éven belül külön gyáregységet létesített az angliai Swindonban.
A második generáció 2001-ben lépett a nagyközönség elé, megörökölve az elődmodell legjobb tulajdonságait, kiegészítve azokat a Honda legújabb fejlesztéseivel. Ilyen például a Real Time Dual Pump 4WD fedőnevű négykerék-hajtási rendszer, ami az útviszonyoknak megfelelően automatikusan változtatja a kerekekre jutó motorerőt, de említhetnénk a terepjárós stílusjegyekre épülő robusztus megjelenést is.
A modell sikereihez nagyban hozzájárult a 2005-ben bemutatott i-CTDi dízelmotor is, hiszen - a benzines erőforrások egyenértékű riválisaként - nagy teljesítményt és nyomatékot nyújtott rendkívül alacsony fogyasztás mellett.
A harmadik széria 2007-ben érkezett, ez volt az első CR-V, melynél a pótkerék lekerült a csomagtérajtóról, s felfelé nyílt a hátfal. Alacsonyabb, rövidebb és szélesebb karosszériájával ez a generáció még dinamikusabb aszfaltos tulajdonságokra lehetett büszke, mint a korábbi modell, és kényelemben is felülmúlta elődjét.
A Honda CR-V (2012-2017)
A CR-V 1.6 i-DTEC hű maradt az eredeti koncepcióhoz, azaz a személyautók hatékonyságát és teljesítményét ötvözi a szabadidő-autókra jellemző funkcionalitással, illetve biztonsággal. A könnyű erőforrás és a kétkerék-hajtás kombinációjának köszönhetően az új CR-V 1.6 i-DTEC 116 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen, mint a 2,2 literes i-DTEC motorral ellátott testvérmodell. Alacsony súlyának köszönhetően a CR-V nemcsak stabil, hanem meglepően fürge és felhasználóbarát is.
Az 1.6 i-DTEC a SUV-któl megszokott sokoldalúságot és stílust nyújtja, miközben az új, kis lökettérfogatú dízelmotor révén fogyasztása mindössze 4,5 l/100 km. Ráadásul az alacsony, 120 g/km alatti széndioxid-kibocsátásnak köszönhetően több országban is adókedvezményekben részesülhetnek a tulajdonosok, amelyek tovább csökkentik az üzemeltetési költségeket.
A negyedik generációs CR-V formaterve magabiztos megjelenéssel ruházta fel az új típusvariánst is, ugyanakkor a funkcionalitás sem szenved csorbát, hiszen a csomagokat például akár 1648 liternyi raktér várja: nem hiányozhat a 60/40 arányban osztható, egyetlen mozdulattal előre dönthető hátsó üléssor sem. Az öt személy szállítására alkalmas CR-V – az ülések mozgatásáért felelős kar meghúzásával – egy pillanat alatt sokcélú szállítójárművé alakítható.
A CR-V első kiadását azzal a céllal készítettük, hogy ötvözzük a személyautók és az SUV-k legjobb tulajdonságait. A mostani, negyedik generációval sikerült tökéletes egyensúlyba hoznunk a személygépjárművek hatékonyságát a szabadidő-autók funkcionalitásával és biztonságával. Munkánk eredményeként olyan modell született, mely hatékony, praktikus és sokoldalú – árulta el Ryouji Nakagawa, a CR-V-projekt vezetője.
A 2015-ös újdonságok sora a frissített CR-V-vel indult, amelyhez erősebb dízelmotor és hatékony, kilencfokozatú automatikus váltó jár. A népszerű szabadidő-autó megjelenésében is modernebb lett, új a fényszóró, a LED-es hátsó lámpa, a hűtőrács, a haspáncél és a ködlámpa, valamint átrajzolták a csomagtérajtót és a lökhárítókat is.
A négykerék-hajtású CR-V mozgatásáról az Earth Dreams Technology motorcsaládhoz tartozó, új, nagy teljesítményű 1.6 i-DTEC erőforrás gondoskodik. Ez a – CR-V esetében a 2.2 i-DTEC helyébe lépő - négyhengeres motor a Honda erőforrásainak új generációját képviseli, kategóriájának élmezőnyébe tartozó, rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztással és CO2-kibocsátással.
Az elsőkerék-hajtású dízel CR-V továbbra is megvásárolható a kézi kapcsolású váltóval társított, 120 lóerős 1.6 i-DTEC motorral.
Honda CR-V (2018)
A Honda a 2017-es Frankfurti Autószalonon rántja le a leplet a hibrid CR-V-ről, egyúttal betekintést enged a következő generáció merészebb stílusvilágába is. A világ legkelendőbb szabadidő-autója agresszívabb stílussal, sportosabb arányokkal büszkélkedhet elődmodelljeihez képest. Az élek hangsúlyosabbak, a kerékjárati ívek izmosabbak lettek. A beltér is megváltozott, ez az USA-ból már ismerős lehet számunkra.
Az új SUV összhangot teremt az elegancia és az atletizmus között. A keskenyebb A-oszlopok, a megnövelt válltér, a szélesebb és nagyobb abroncsok ennek mind szerves részét képezik. Az élesebb kontúrvonalak a motorháztetőn és a hátsó negyedben, valamint a termékcsalád orr-elrendezése vonzóvá varázsolja Európa legnagyobb Hondáját.
A kétmotoros hibrid egység az i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) névre hallgat. A négyhengeres, 2,0 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotor felel az elektromos energia megtermeléséért, emellett egy elektromotor és egy elkülönített elektromos generátor található a rendszerben. Hagyományos sebességváltó nélkül funkcionál a Honda hibrid egysége: egy egyedüli, fix fokozat arány teremt közvetlen kapcsolatot a mozgó komponensek között, sima rendszeren belüli nyomatékátadást garantálva.
Háromféle vezetési módban használhatjuk a CR-V-t. Igény szerint választható tisztán belsőégésű motoros hajtás, van vegyes, illetve tisztán elektromos, zéró emissziós üzem is. Előbbi autópályára, utóbbi inkább városi közlekedésre alkalmasabb. A három vezetési mód összhangot teremt a teljesítmény, a hatékonyság és az emisszió között.
Dízelmotorral nem lesz elérhető a CR-V Európában. 2018-ban az USA-hoz hasonlóan mi is megkapjuk az 1,5 literes VTEC TURBO motort, amely odakint 192 lóerős, és a CR-V-hez és az Accordhoz is elérhető már. Fokozatmentes automata (CVT) vagy manuális, 6 fokozatú sebességváltó közül választhatunk.
A CR-V végleges, kontinensre szánt típusa a jövő év elejére születik meg. Hazánkba az első hat hónapban várjuk a 2018-as CR-V-t.