1139 Budapest, Fáy utca 43.
Telefon:+36 1 340 2378
E-mail: info@hondanet.hu
Vége a titkolózásnak, a Honda illetékesei nyilvánosságra hozták a vadonatúj Civic Type R árát. A rég várt modell a nagy teljesítményű Hondák örökségét viszi tovább, és minden eddiginél jobban feszegeti az elsőkerék-hajtású autók teljesítményének határait. A tervezőket ezúttal is a motorsportok iránti szenvedély hajtotta, ezért kifejezetten teljesítményorientált fejlesztést végeztek, mely koncepció középpontjában azonban továbbra is a vezető áll, hiszen a lehengerlő menetdinamikával, formatervvel és használhatósággal büszkélkedő 11. generációs Civic adja az alapokat.
Pénzükért cserébe minden idők legfejlettebb és „legteljesebb” Type R-jét kapják a vásárlók. Hogy az új nemzedék a lehető legtökéletesebb legyen, a Honda szakemberei a legapróbb részleteket is precízen kidolgozták. Fokozták például kocsitest aerodinamikai hatékonyságát, csökkentették a különféle részegységek súlyát és növelték a teljesítményt.
Munkájuk gyümölcseként az eddigi leggyorsabb és legkönnyebben használható Civic Type R látott napvilágot, ami nemcsak az elődök legjobb tulajdonságait tudhatja magáénak, hanem a páratlanul fejlett, 11. generációs alapmodell Civicét is. A motorpalettán természetesen csak egyetlen erőforrás szerepel, a 2.0 literes VTEC Turbo, méghozzá a valaha volt legnagyobb teljesítményű változatban. A hozzárendelt, hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó ugyancsak messze felülmúlja elődjeit, miként a visszakapcsolásokat segítő, automatikusan „gázfröccsöt adó” fordulatszám-szabályozó rendszer is kifinomultabbá vált, hogy még kiegyensúlyozottabbak és gyorsabbak lehessenek a kanyarvételek.
Hála a típusspecifikus karosszériaelemeknek és légterelőnek, a vadonatúj Type R szélesebb és alacsonyabb az alapmodellnél, tulajdonképpen csak az első ajtók és a csomagtértető azonos. Az átformált, aerodinamikailag hatékony sárvédők, a jellegzetes, egyszersmind teljesítményorientált lökhárítók éppúgy az ideális légáramlást és a leszorítóerő fokozását szolgálják, mint a továbbfejlesztett hátsó szpoiler. A tapadás szintén kiváló, ugyanis 19″-os, kis tömegű, „kifordított”, matt fekete kereken, illetve típusspecifikus, különleges gumikeverékből készülő Michelin Pilot Sport 4S abroncsokon gördül az új Civic Type R.
A kényelmét, használati értékét és kifinomultságát illetően is elsőrangú alap-Civic utasterét úgy szabták át, hogy a felhasználói élmény és a minőségérzet továbbra is kiváló legyen, ugyanakkor megjelenjenek a Type R-ekre jellemző sportos, karmazsinvörös elemek is. A digitális műszeregység személyre szabható, magát a vezetői környezetet pedig úgy alakították ki, hogy a vezető minden idegszálával az irányításra és az útra összpontosíthasson nagy tempónál. Az adatok megjelenítésének módja a menetüzemmódtól is függ, így még inkább az aktuális helyzethez igazodik és a lehető legjobb tájékoztatást nyújtja a felület.
A Type R történetében először a gyári menetüzemmódok mellett immáron felhasználói (Individual) üzemmód is elérhető. Ennél a vezető maga szabályozhatja egyebek mellett a futóművet, a gázreakciókat, a kormányzást és a motorhangot, sőt a műszeregységen megjelenő adatok elrendezésének módjáról is ő dönthet. A beállítások az infotainment rendszer középkonzolon elhelyezett, Android Auto- és Apple Carplay-kompatibilis, alapáras digitális kijelzőjén végezhetőek el.
Szintén új funkció a Honda LogR; ami nem más, mint egy átfogó adatrögzítő rendszer, ami a jármű érzékelőitől begyűjtött értékeket összegzi, illetve tárja a pilóta elé, méghozzá úgy, hogy hozzájáruljon vezetői tudásának fejlődéséhez. Megtudhatja például az abroncsokra ható és a nehézségi erő mértékét, továbbá a különféle hőmérsékleti és nyomásadatokat, méghozzá letisztult, könnyen értelmezhető formában.