HondaNet

Egy stílusos, kompakt szabadidő-autó, melyet kimagasló kényelem, teljesítmény és műszaki fejlettség jellemez 

  • Az e:Ny1 teljesen elektromos, kompakt szabadidő-autó, ami nemcsak dinamikus és közvetlen, hanem menetkomfort terén is prémium színvonalat képvisel
  • Alapját a vadonatúj e:N Architecture F platform adja, 68,8 kWh-s akkumulátorcsomaggal, melynek hatótávolsága (AER) eléri a 412 km-t
  • A modell már a Honda elektromos járműveinek vadonatúj formajegyeit hordozza magán, így fehér emblémák és stíluselemek kerültek rá, sőt a hátsó Honda-felirat is teljesen új
Bemutatta második tisztán elektromos üzemű járművét a Honda.
Az e:Ny1 (névmagyarázat:  e: electric/exciting, N:new, y: your life ) névre keresztelt újdonság egy különleges sajtóeseményen mutatkozott be, méghozzá a németországi Offenbachban. A modell a – széles körben elismert – Honda e után érkezett a vállalat európai kínálatába, és úgy tervezték, hogy minden szempontból megfeleljen a tisztán elektromos üzemű, kompakt SUV-k egyre növekvő vásárlókörének.
Ez azt jelenti, hogy modern, feltűnő karosszéria és páratlanul fejlett műszaki megoldások teljes sora teszi vonzóvá. Mivel tervezésénél a Honda emberközpontú gondolkodásmódja érvényesült, gyors, szórakoztató, kifinomult és elképesztően sokoldalú jármű született.
Mindemellett a merész, részletesen kidolgozott, kifinomult kocsitest rövid túlnyúlásokkal, nagy kerekekkel és széles nyomtávval hívja fel magára a figyelmet. Az e:Ny1 bemutatkozásával a Honda elektromos járművekhez kidolgozott, új modellarculatát is megismerheti piac. Ennek éppoly fontos eleme a hűtőrácson, a kerékkupakokon és a kormánykeréken megjelenő, fehér H-embléma, mint a megújult hátsó Honda-felirat, ami a jövőben minden elektromos Honda-n ott virít majd, kihangsúlyozva a járművek prémium mivoltát.
Az elektromos hajtáslánc részegységeinek intelligens elhelyezése tágas és kényelmes utastér kialakítását tette lehetővé. A vadonatúj, megannyi tárolórekesszel ellátott középkonzolon logikusan elrendezve, könnyen kezelhető formában helyezték el a gombokat, a letisztult megjelenésű műszerfal tetejére pedig 15,1”-os érintőképernyő került, mellyel a fedélzeti és a vezetést segítő rendszereket érheti el a sofőr. 
Az e:Ny1 a Honda újonnan fejlesztett, elsőkerék-hajtású e:N Architecture F platformján nyugszik. Ennek három fő ismérve van: rendkívül merev karosszériaszerkezet, alacsony súlypont és gondosan megtervezett padló alatti légáramlás.
Ezek már önmagukban magabiztosságot fokozó és szórakoztató vezetési élményt garantálnak, de az összhatás kétségtelenül a nagy teljesítményű, kis tömegű, három egységet (hajtásszabályozót, villanymotort és váltót) magában foglaló, integrált hajtáslánccal válik teljessé. Az összteljesítmény 204 LE (150 kW), a forgatónyomaték 310 Nm, és úgy hangolták a rendszert, hogy egyenletes és kényelmes legyen a gyorsítás, valamint a lassítás. A padlólemez alatt megbújó, nagy kapacitású, lítium-ion akkumulátor – WLTP szabvány szerint mérve – 412 km-es hatótávolsággal ruházza fel az e:Ny1-et, és egyenáramú gyorstöltővel 45 perc alatt tölthető fel 10-ről 80%-ra.
Az ugyancsak vadonatúj fejlesztésű futóművet kifejezetten az akkumulátoros modelljeikhez dolgozták ki a Honda szakemberei, különösen nagy gondot fordítva a csavarodási merevség növelésére. Céljaik eléréséhez nagy szakítószilárdságú acélt használtak, ami az e:Ny1 karosszériatömegének 47%-át teszi ki. Az új platformnak és hajtásláncnak köszönhetően a Honda legújabb EV-je azt a lenyűgöző dinamikát, kifinomult működést és kivételes menetkomfortot nyújtja, melyet a modern vásárlók a márkától várnak.
– Az e:Ny1 a Honda következő logikus lépése az elektromos átállás európai folyamatában – mondta el Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke. – Fejlesztési filozófiánknak megfelelően intelligens, emberközpontú, szórakoztató SUV látott napvilágot, ami egyszerűen gyönyörű. Ez az autó jól mutatja, hogy a Honda továbbra is elkötelezett az elektromos átállás mellett és folytatja termékválasztékának fejlesztését.